Ga naar inhoud

nieuw systeem voor videobewerking


Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuw systeem samenstellen voor het bewerken van digitale video. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer. Er zijn veel tegenstrijdige berichten of je nu beter een processor van AMD of Intel kan nemen. Een pentium 4 zou volgens sommigen beter presteren dan een AMD op videobewerkingsgebied. Verder vraag ik me af welke chipset je moet nemen. Als je voor een pentium 4 zou kiezen dan kun je volgens mij kiezen tussen een i845 of een SiS648. Ik heb geen idee welke beter is. Ik wil in ieder geval een moederboard met voldoende USB 2.0 poorten, RAID en liefst een firewire aansluiting. Een grafische chip of geluid is niet noodzakelijk. pc2700 ddr geheugen vind ik ook wel noodzakelijk. Welk merk moederboard moet je niet nemen? Ik heb goede ervaring met mijn huidige ASUS moederboard. Verder denk ik aan een gforce ti4200 64 mb kaartje en 2X 80 gb harddisks. Een audigy geluidskaart. Voor de videobewerking vraag ik me af of het noodzakelijk is om een dure kaart van bijv. pinnacle te kopen. Ik begrijp dat je voor 40 euro al een goede firewire kaart kan kopen waarmee je bijv. studio 8 kan gebruiken en eventueel ook geavanceerdere programma's zoals premiere. Misschien heeft iemand wat op te merken of suggesties.
Link naar reactie
Als je een snelle AMD of P4 neemt zijn ze allebei prima voor videobwerking. ik zou gewoon kijken wat je budget is en dan kiezen. //CPU en moederbord en geheugen Als je [b:34583e0aee]AMD[/b:34583e0aee] neemt kan je het beste een moederbord nemen met KT333 chipeset of KT400 met 512mb PC2700 cas2 geheugen en een AthlonXP 2200+ of snellere CPU Als je een [b:34583e0aee]Intel[/b:34583e0aee] neemt kan je het beste een moederbord nemen met een I850E chipset. als je genoeg geld heb en Rambus geheugen kan veroorloven. zo ja. stop daar dan 512mb PC1066 in. is de i850 chipset en pc1066 rimm te duur ga dan voor de I845E chipset met 512mb PC2700 cas2 geheugen voor de cpu zou ik een P4 2,4ghz of sneller nemen. // HDD Ik zou zeker 2x80gn Western Digtal hdd's nemen met 8mb cache. en deze op een raid controller op raid 0 laten draaien. snelle hardeschijfen en dus een raid controller is een must voor video bewerking. de keuze moederbord moet je maar maken als je eruit bent of je Intel of AMD wilt.
Link naar reactie
[quote:59696522d6="igg"]sluit me bij bovenstaande aan, met nog een kleine suggestie erbij: Wanneer je echt veel gaat bewerken en je wil een hoge snelheid voor renderen etc, (en je budget is ruim genoeg), kun je ook op zoek gaan naar een mobo met een amd 760 chipset. ik gebruik dat zelf ook voor dv-editing.[/quote:59696522d6] En wat is het voordeel van die chipset?? Over het algemeen zijn de VIA chipsets stukken sneller hoor.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...