Ga naar inhoud

wat is het effect van meer geheugen


Aanbevolen berichten

:lol: hoi computeraars ik heb een ECS K5s7a moederbord met een amd XP2000+ 256MB samsung geheugen een maxtor D740X 40GIG 7200rpm een geforce 2ti 64mb videokaart. Ik wil er nog het een en ander aan veranderen om hem sneller te maken. Ik dacht er aan om 256mb er bij te plakken en een snellere harde schijf nl de WD800JB met 8mb cache geheugen enig idee van de snelheidswinst?? of andere suggesties?? Ik zit er wel over te denken om een TI4200 videokaart aan te schaffen een no name of zo ivm met de huidige vette prijzen(+200 euro)
Link naar reactie
512MB geheugen is in sommige games handig en bij video bewerking en compileren voor programmeurs. de hardeschijf word dan minder vaak benaderd dan bij 256mb. de WD hdd is een erg snelle hdd zeker met de 8mb cache dat is de snelste schijf van dit moment. een goeie keuze. verder zou ik een andere videokaart nemen. tenzij je nooit games speelt. minimaal een Radeon 8500 of een GeFoprce 4 ti 4200 als de sky the limit is dan zou ik een Radeon 9700 pro nemen.
Link naar reactie
Ja ik heb hem te leen gekregen, klopt helemaal. maar ik wou meer duidelijk maken dat een top kaart van 450 euro zijn geld waard is (IMHO) Ik heb in maart van dit jaar ook 435 Euro voor de TI 4400 betaald en zal van het najaar ook weer 450 of meer gaan uitgeven voor de NV30. Het is een hoop geld maar ik vind het de moeite waard.
Link naar reactie
[quote:27d0559428="Johan Stokking"]Wow... dat heb ik er persoonlijk nie voor over maar als je het misschien voor je werk gebruikt of als je geld over hebt...[/quote:27d0559428] Ik heb het niet voor me werk nodig.. meer voor me gemoedstoestand ;) Ik ben gewoon een videokaart freak. :D (btw niet de enige op dit forum gelukkig)
Link naar reactie
wat voor geheugen heb je nu op dat moederbord? je kan namelijk sdram en ddr op die plank kwijt. meen ik te weten als je nu sdram heb moet je die eruit halen en alleen ddr nemen neem maar gewoon PC2100 geheugen. met dat moederbord merk je het verschil toch niet tussen pc2700 en pc2100 als je echter toekomst gericht wilt kopen moet je Samsung pc 2700 kopen. een betaalbare snelle videokaart is de Radeon 9000 die heb je al voor 105 euro
Link naar reactie
[quote:75bde2744c="rangie"]:D ik heb DDR-SDRAM[/quote:75bde2744c] Dan kan dat dus gewoon blijven zitten :D Plak er dan maar gewoon een reepie 256MB PC2100 bij. Met die videokaart doe je je systeem eigenlijk tekort :) De Radeon 9000 zoals RD al oppert is een goede en betaalbare kaart, kun je je nog 2 tientjes extra veroorloven dan is de Radeon 8500 een betere keus. //RD Hoeveel weken in de normale jaartelling is 1 week in de Mark jaartelling :D ;) (ik bedoel je hebt adt ding nu toch al ff)
Link naar reactie
Effe wat ingekorte informatie over mijn moederbord. Ik heb namelijk dezelfde vraag, heeft het zin om bij mijn 256 MB ram (sdram, ik weet het, slecht), m'n overige reepjes van 2x 128 MB (Apacer en "Superram") bij te plakken, win ik er echt iets op??? AX4BS Model: AX4BS Form Factor: ATX Memory Slots: DIMM x 3 Chipsets: Intel 845S CPU Bus Clock Spec: 400 Max: 504 PC133 SDRAM Key FeaturesSupport PC133 SDRAM Jumper-less Design Max. Main Memory: Max. 3GB SDRAM (PC-133) for 168pin DIMM*3 DIMM Type: 64/128/256/512MB/1GB
Link naar reactie
Hu'uruun gewoon doen. kijk eerst of alles stabiel loopt op cas3. en probeer dan cas 2. ondhtoud wel dat 3 volle geheugen bankjes meer kans op onstabielieteit geeft dan 2 of 1 volle. probeer eens uit welke van de reepjes op cas 2 draaien ipv cas 3 je heb meer aan 256mb cas2 dan aan 512 cas 3. (niet in alle gevallen uiterard)
Link naar reactie
[quote:d69b38741a="Hu'uruun"]256 staat al op CAS 2, werkt, voor zover ik kan merken, zo goed als vlekkeloos... Heb nu bij Sandra memory benchmark en bij memory and cache benchmark paar mb's per seconde meer :-), yes, hehheh[/quote:d69b38741a] OK mooi, koop dan dat andere reepje ook CAS2 en het zou prima moeten werken.
Link naar reactie
[quote:adf88c8bda="Hu'uruun"]Effe wat ingekorte informatie over mijn moederbord. Ik heb namelijk dezelfde vraag, heeft het zin om bij mijn 256 MB ram (sdram, ik weet het, slecht), m'n overige reepjes van 2x 128 MB (Apacer en "Superram") bij te plakken, win ik er echt iets op???[/quote:adf88c8bda] Zekers :) Wat ik zelf bemerkte in spellen in 't soms totaal verdwijnen van harddisk-swapping :) Heb ook zelf sd-ram, niet slecht hoor, ddr geheugen is alleen beter/sneller (hoewel in ut2k3 mijn gf2 gts meer de bottleneck is dan sd-ram, vermoed ik). Wanneer mijn portemonnee het toelaat, upgrade ik naar DDR geheugen. Best handig zo'n ESC k7s5a moederbord :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...