Ga naar inhoud

is een te hoge 12V erg?


Aanbevolen berichten

[quote:4454b48427="Robert-Jan"]ik heb vandaag Asus Probe geïnstalleerd omdat ik bij tweakers zag dat er een nieuwe versie uit was gekomen. toen ik het programma draaide viel mij een knipperende +12V waarde op. mijn 12V is 13,312V. kan dit kwaad? of heeft het misschien invloed op de snelheid van mijn computer?[/quote:4454b48427] Ja, zeker als dit idle is en niet stressed. Als de 12V echt zo hoog is en nog verder doorloopt kunnen bijv. je fans doorbranden. Asus Probe vind ik echter niet zo te vertrouwen. Kijk eens met CPUcool ( www.podien.de ). Mochten die voltages toch kloppen dan zou ik aan een nieuwe voedimg gaan denken. (post ff wat meer systeemdetails)
Link naar reactie
Het beste kan je gewoon effe een multimeter aan een van je molex stekkertjes hangen. Die proggies geven vaak verkeerde waardes aan. Weet je iig zeker dat je geen hardware opblaast als die gewoon netjes 12V aangeeft. Als die ook teveel aangeeft (max 12.6V dacht ik) dan zou ik snel een andere PSU kopen. Heb zelf een Antec PSU die geeft 11.89V (en zakt soms stressed tot 11.6) maar op de molex blijft hij HEEL stabiel op 11.99V
Link naar reactie
[quote:dc88230caf="Robert-Jan"]voor cpucool moet je betalen, dus dat doen we ff niet. als ik het met een mulitmeter wil meten, welke draad is dan de 12V en wat is de tegenpool hiervan? oke, systeemdetails: 300W voeding Athlon XP 1700+ Asus A7V266 Philips CDRW/DVD combo Philps CDROM 40GB 7200RPM HD Leadtek GF4MX[/quote:dc88230caf] CPUcool is gratis
Link naar reactie
[quote:782a14b6e1="kamakazi"][quote:782a14b6e1="Robert-Jan"]wat is iddle en wat is stressen precies?[/quote:782a14b6e1] idle: wanneer je pc (cpu etc...) zo min mogelijk aan 't doen is. Geen actieve programma's draaiend zeg maar. stressed: +- het maximale van je pc (en dus je psu/voeding) gebruiken. 3dmark2001, UT2k3 bv.[/quote:782a14b6e1] 3Dmark en UT2k3 zijn nog niet echt stressed. Als je een AXP hebt dan is bijvoorbeld BurnK7 een echt stressprogramma
Link naar reactie
[quote:f2cc6a0d55="kamakazi"][quote:f2cc6a0d55="Marcel de Reus"] 3Dmark en UT2k3 zijn nog niet echt stressed. Als je een AXP hebt dan is bijvoorbeld BurnK7 een echt stressprogramma[/quote:f2cc6a0d55] Stressend voor de PSU, en een beetje videokaart kan al aardig wat stroom zuipen, daarom zulk soort programma's ipv alleen voor de CPU.[/quote:f2cc6a0d55] Proc trekt massa's meer stroom dan een videokaart hoor.
Link naar reactie
Ik heb een mooi overzicht van wat een pc kan zuipen aan Wattage, je heb echter wel [url=http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep.html]Adobe acrobat reader[/url] nodig om het te lezen: http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/26003.pdf Je ziet hier zoals Marcel al zegt dat de CPU het meeste trekt.
Link naar reactie
[quote:a0061aeaf8="Marcel de Reus"][quote:a0061aeaf8="Robert-Jan"]deze waarde was bij dr progs die ik altijd aan heb staan en verder niets aan, dat zijn: - Microsoft Outlook XP - Winamp 2.8 - MSN Messenger 4.6 lijkt me dus niet echt stressed, of wel?[/quote:a0061aeaf8] nee dan zit hij uit zijn neus te vreten[/quote:a0061aeaf8] praktisch idle dus :) [quote:a0061aeaf8]Proc trekt massa's meer stroom dan een videokaart hoor.[/quote:a0061aeaf8] een cpu: ja, wel als meeste maar altijd gedacht dat een beetje videokaart ook best veel stroom kan gebruiken. :-? *slaps himself*
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...