Ga naar inhoud

computer start niet op


Aanbevolen berichten

het probleem zie header het volgende abit mb / gf2 32 mb / 256 mb 133 / sb live / nic realtek / router vigor 2200e / monitor medion 19 inch / hd 30 g maxtor 7200 tpm / win me . ik zet mijn computer aan hd ledje brand rood ,voeding ledje brand groen alles goed tot nu toe, monitor lampje brand oranje , geen beeld fout , wat is er aan de hand , wat is kaduuk , hd bij een vriend aangesloten maar die werkt , wie kan mij helpen met sugesties
Link naar reactie
Geeft de PC ook geen beep-codes? Indien nee, dan zou je eens kunnen proberen om de batterij en de voeding voor een 5-tal minuten van moederbord te halen en deze daarna weer terug te plaatsen. Hiermee had ik eerder deze week wel succes en het lijkt mij zo hetzelfde euvel. Als je wel beep-codes te horen krijgt, dan ff zoeken op internet naar de betekenis ervan. :D
Link naar reactie
[quote:f315a721b6="belske"]nu krijg ik een piep en de melding cmos checksum error - defaulds loaded[/quote:f315a721b6] Betekent dat je batterij op is. Bij elke pcboer of fotozaak koop je een nieuw batterijtje, doet hem erin, startop, stel je Bios is hoe die normaal staat en je hbet het probleem niet meer. Omdat je batterij leeg is wordt er geen enkele instelling onthouden van je BIOS. :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...