Ga naar inhoud

AGP Bus kapot of?


Aanbevolen berichten

Mijn vader heeft sinds een tijdje een probleempje met zijn pc, eerst was het zo dat ie in het begin geen beeld gaf, geen hd geratel o.i.d. Maar als je hem daarna nog een keer aanzette deed ie 't wel gewoon. Nu doet ie helemaal nix meer als je hem aanzet behalve dat ie aangaat, het beeldscherm gaat wel aan maar geeft verder geen beeld. Andere videokaart hebben we geprobeerd, werkte niet. Andere monitor hebben we geprobeerd werkte ook niet. Hij geeft aan 't begin geen piepjes dus ik weet niet wat 't verder nog kan zijn. - Cyrix 300 - 64mb pc133 - Tnt 1 8mb Iemand ?
Link naar reactie
om eff een paar mogelijke oplossingen te noeman aangezien ik ook met een soortgelijk probleem zit.. Check je werkgeheugen geheugen eff met memchecker(zo heette dat toch?).. (sorry heb geen link.. iemand..) Kijk of er iets in je kast los zit.. Kijk of je voeding nog goed is.. of het kan natuurlijk aan je AGP slot liggen dus probeer es een PCI video kaart. em meer weet ik zo niet meer..
Link naar reactie
1. memtest86 www.memtest86.com (wordt BTW lastig zonder beeld dus ff in een andere comp) 2. alle kabels loshalen 3. met alleen geheugen, mobo, cpu en videokaart testen 4. met ander geheugen testen 5. met andere videokaart checken liefst PCI 6. met andere proc checken (als je die mogelijkheid hebt) zo kom je er vanzelf achter wat stuk is.
Link naar reactie
Op die latere Socket 7 borden met 100mhz bus zit ook vaak AGP. Maar dat is in dit geval niet relevant, hij moet gewoon met een andere kaart testen, op wat voor bus dan ook. Maar dat heeft ie al gedaan, dus dat is het waarschijnlijk ook niet, tenzij zijn AGP slot echt stuk is (zelf nog niet meegemaakt) en hij geen PCI of ISA kaarten geprobeerd heeft. De vraag is eerder wat er met die pc gebeurt is dat ie niet meer boot... Wat gaf er mogelijk eerder problemen? Bart
Link naar reactie
[quote:bc17cbc2fd="Marcel de Reus"]1. memtest86 www.memtest86.com (wordt BTW lastig zonder beeld dus ff in een andere comp) 2. alle kabels loshalen 3. met alleen geheugen, mobo, cpu en videokaart testen 4. met ander geheugen testen 5. met andere videokaart checken liefst PCI 6. met andere proc checken (als je die mogelijkheid hebt) zo kom je er vanzelf achter wat stuk is.[/quote:bc17cbc2fd] Uhuh, heb optie 2, 3, 4 en 5(met AGP kaart) getest, het enige wat dus kapot kan zijn is Mobo, AGP bus of processor, of zie ik iets over het hoofd?
Link naar reactie
[quote:66d4c1ab8a="Hercul3s"][quote:66d4c1ab8a="Marcel de Reus"]1. memtest86 www.memtest86.com (wordt BTW lastig zonder beeld dus ff in een andere comp) 2. alle kabels loshalen 3. met alleen geheugen, mobo, cpu en videokaart testen 4. met ander geheugen testen 5. met andere videokaart checken liefst PCI 6. met andere proc checken (als je die mogelijkheid hebt) zo kom je er vanzelf achter wat stuk is.[/quote:66d4c1ab8a] Uhuh, heb optie 2, 3, 4 en 5(met AGP kaart) getest, het enige wat dus kapot kan zijn is Mobo, AGP bus of processor, of zie ik iets over het hoofd?[/quote:66d4c1ab8a] ja geheugen en heel misschien de voeding maar dat lijkt me onwaarschijnlijk
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...