Ga naar inhoud

M'n PC wil mijn 2e HD niet weergeven in verkenner


Aanbevolen berichten

Heey mensen, Misschien weten jullie de oplossing. Mijn PC wil mijn 2e HD niet weergeven in de verkenner. Hij ziet um wel in de bios en dos ( je weet wel dat tabelletje met primary disk en secondary disk dat je langs ziet flisen),dan staat HD (met windows erop) op primary en andere HD op secundary. ook zegt hij bij configuratiescherm->systeem->hardware->apparaat beheer dat ik 2 HD's heb. Ik heb die HD al eens eerder gebruikt voordat ik de hele boel ging formatten. Ik weet dat daar 2 partities op staan van 8 GIG en 72 GIG ongeveer, en ze zijn allebij FAT 32. Op deze disk wil ik niks veranderen want daar staan mijn oude bestanden op van voor de format, dus ik weet dat daar alles goed zit. Ik heb ook met partiton magix zitten klote maar dat hielp ook niet hij wilde die andere HD niet weergeven. mijn 2e HD is een Western Digital WD800 80 GIG. wie ken mij zeggen wat er aan de hand is? GREETZ Eusebio
Link naar reactie
Eusebio, Even zo in 't kort weet ik niet wat je gedaan hebt. Maar in 't kort resumerend: 1. Je hebt je data staan op de 2e Hdd die als Slave staat. De BIOS herkent 'm. 2. Je hebt 'm geformatteerd in 2 partities die Slavedisk, en wel FAT32 3. Fdiskén is dus geen optie, want dan ben je je data kwijt. '4. Onder DOS is die disk niet te benaderen, bij opstarten met bootflop. 6. Onder WINDOWS is die disk ook niet te benaderen. 7. PartitionMagic ziet 'm ook niet. Ok, dan heb je echt een probleem. Ik kom tot een vermoeden, vanwege de symptomen dat die 2e disk een NTFS-schijf is. Hoe kom je eigenlijk aan al die spullen ???? Ergens ingebroken of zo :-) Anders zou je dat weten. Maar goed, om van die spullen gebruik te maken en wij er vanuit moeten gaan dat die spullen hardwarematig goed werkt, dus ook die 2e HDD moet je Partitionmagic 7.0 hebben. Deze is in staat NTFS-partities te lezen. PartitionMagic leest namelijk alles. Als PartitionMagic het niet kan lezen, dan kan je denken aan een hardwarefailure. PartitionMagic kan dacht ik een FAT32 converteren naar NTFS, netzoals de setups dat doen van de WIN2000/XP's maar of ie ook de NTFS terug kan draaien naar FAT32, weet ik zo niet uit m'n hoofd. Mocht dat het geval zijn, kan je die disk weer lezen onder DOS en windows. PartitionMagic laat in dit proces ook de data ongemoeid, dus heb je ook je data weer beschikbaar. Dan snel maar backuppen en de handel opnieuw inrichten. Suc6 :-), Aswin
Link naar reactie
Soms moet je in windows de registry een handje helpen. Heb je al gekeken tot hoever je 'lastdrive staat' staat in de registry? Als je schijf groter is dan 64 GB, dan moet je wel gebruik maken van de nieuwste FDSIK, omdat de HDD anders niet gezien wordt. Heb je middels FDSIK ook een partitie als Active aangegeven? :oops:
Link naar reactie
yo Aswin, ik zei al eerder dat ik die 2e HD wel kon gebruiken voordat ik had geformatteerd en dat er daar 2 partities opzitten van FAT 32. EN IK HEB UM NIET GESTOLEN ! :lol: ik heb zelfs de bon nog naast me liggen. yo Jocahukl, sorry maar wat jij nu zegt heb ik nog nooit van gehoord misschien ken je me meer uitleg geven. yo Rumaro, nee ik ken niemand uit de buurt die er iets mee aan kunnen, het is een goed idee van je om effe te zeggen waar ik woon. bij deze dan... Ik woon in Rotterdam-zevenkamp. Ken iemand mij helpen? *gewijzigt
Link naar reactie
[quote:9446f65bde="Eusebio"]yo Jocahukl, sorry maar wat jij nu zegt heb ik nog nooit van gehoord misschien ken je me meer uitleg geven. en trouwens Rumaro, het is een goed idee van je om effe te zeggen waar ik woon. ik woon in Rotterdam zevenkamp.[/quote:9446f65bde] hehe; funny, en wat zien we staan onder de naam van Eusebio??? rotterdam. :lol: :lol: ff beter lezen :wink:
Link naar reactie
Klik ff op de onderstaande link en je krijgt wat meer info mbt mijn eerder geplaatste bericht. Als de link niet werkt, kijk dan ff op de microsoft site en zoek op fdisk.exe. je zult zien dan HD groter dan 64 GB speciaal met een nieuwe FDISK benaderd dienen te worden. Als het niet lukt dan kan ik hem je ook nog doorsturen, maar laat dan ff je mail adres ergens achter. http://search.microsoft.com/gomsuri.asp?n=1&c=rp_Results&siteid=us&target=http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q263/0/44.asp Suc6.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...