Ga naar inhoud

nieuwe pc / upgrade "oude" pc


Aanbevolen berichten

ben dus van plan nieuwe pc aan te schaffen, zie daarvoor ook de topic "wat vinden jullie hiervan". echter ik ben er nog niet helemaal uit, omdat die pc van Informatique in het vorig nr van ComputerTotaal mij ook wel aanstaat. Wil zelf liever een Epox mobo en een chieftec kast omdat je hier zoveel goede dingen daar over hoort. Maar goed , nu mijn oude pc; dat is een athlon 1400 met 256 pc2100, hd 30 gb 5400Rpm. Hier wil ik een andere videokaart in hebben als upgrade. Dit omdat bijv. het spel battlefield 1942 stotterd. Zit daarbij te denken aan een goedkopere GF4 ti4200 of GF3 ti200. Wat kan ik het beste doen? Budget: nieuwe pc ca. € 1200,= upgrade oude € 150,= mijn dank is wederom groot
Link naar reactie
Je kunt het aanschaffen van een nieuwe pc en de upgrade van het video-board van de oude het beste als twee verschillende vragen zien denk ik. De vraag over de upgrade van het video-board stellen in de afdeling 'videokaarten en monitoren' zal vast een beter resultaat opleveren. Hier is het off topic. Het kost allebei geld, dat is waar...
Link naar reactie
Je 'oude' pc zou de meeste spellen wel aan moeten kunnen, videokaart zou inderdaad de bottleneck kunnen zijn. Maar dat is pas te zeggen, als je aangeeft wat er nu in zit. Lijkt me dat je hier nog best een tijdje mee vooruit kunt. Voor € 150 kun je de gewenste kaart zonder meer krijgen. Radeon 8500 of 9000 is ook nog een optie.
Link naar reactie
Ik zou dit systeem zeker nog een tijdje houden daar is niets mis mee. Je kunt anders blijven kopen. Ik zou echter iets meer budget uitrekken voor de update, zodat je de PC weer goed bij de tijd hebt (moet toch echt nog een tijd met gemak mee kunnen draaien hoor). 1. Wat voor mobo heb je? 2. Mijn upgrade advies: - Radeon 8500 - Maxtor 40GB DX740 7200rpm schijf - (256MB DDR PC2100) - en dan afhankelijk van je mobo kun je er dan volgend jaar maart oid voor een prikkie een Athlon XP2100+ inzetten (die dingen kosten dat werkelijk niets meer). Een T-bred core zal je mobo wel niet aankunnen vrees ik of een Barton core, anders kun je nog veel langer met die PC doen. (er komen nog steeds nieuwe AXP's uit die waarschijnlijk tot over de 3000+ doorlopen)
Link naar reactie
Het gaat denk ik wel lukken hoor: [quote:5d589d3f83]click to enlarge it ! The ASUS A7A266-E is a Socket A DDR motherboard based on the ALi® M1647 chipset. In addition to significantly enhancing system performance with support of the latest UltraDMA/133/100, DDR DRAM, the ASUS A7A266-E offers flexibility by also supporting PC133 SDRAM. AMD® Athlon XP / Athlon / Duron processors of 500MHz up to 1.4GHz+ will benefit from the optimal performance delivered by this ATX motherboard, and you'll effortlessly power through today's most demanding applications like never before. [/quote:5d589d3f83] BIOS flashen is geen probleem als je gewoon goed oplet en nauwkeurig doet wat er gezegd wordt.
Link naar reactie
[quote:0c7b1f1db4="KoRn"]er zit inderdaad een bios-upgrade bij die er voor zorgt dat de mobo tot AMD XP2100+ aankan, zal er toch eens over nadenken. Er staat ook nog in die upgrade iets van "support LBA 48-bit adressing mode" was dat? Maar btw die nieuwe pc komt er toch... Tis maar goed dat mijn vrouw dit allemaal niet leest :wink:[/quote:0c7b1f1db4] Ja, maar je kunt dit systeem voor niet al teveel prima upgraden en er als je dan over een half jaartje een 2100+ koopt nog rustig een jaar mee verder.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...