Ga naar inhoud

pc updaten


Aanbevolen berichten

begin allereerst eens met te vertellen wat het mag kosten. kijk we kunnen wel met dure onderdelen gaan gooien, maar als je niet meer als 200 euro te besteden hebt, dan kunnen we daar rekening meenemen... houd er iig rekening mee dat je ongeveer: moederbord: plm 100,- processor: plm 200,- geheugen: plm 180,- videokaart: plm 200,- komt natuurlijk wel meer bij; misschien andere kast, voeding, koeler, HD, etc.... en als je natuurlijk goed wilt gamen is een goeie monitor ook niet weg... dus geef eens wat meer info.. :wink:
Link naar reactie
Inderdaad heel onduidelijk wat je wilt. Wil je onderdelen uit je oude pc houden? En zo ja, welke? Houdt er ook rekening mee dat als je dat wilt doen, je waarschijnlijk niet zoveel extra power uit dat systeem kan persen. Om welke Athlon cpu gaat het? "Gewoon" een thunderbird? Of heb je een XP? Die voodoo3 is ook al erg oud, geluidskaartje kan je gewoon houden ;) Wat voor onderdelen hangen er verder in? (Schijf, cd-rom) En vooral: [b:4556bcea90]Wat wil je precies?[/b:4556bcea90] en [b:4556bcea90]Wat is je budget?[/b:4556bcea90]
Link naar reactie
heb even een en ander uitgezocht,maar ik kan niet alles achterhalen. het is een amd-athlon 650mhz processor. ik heb 128 mb werkgeheugen 32 speed compaq dvd rom 15.8 gb harde schijf een harde schijf van 15,8gb een compax mv 720 monitor 17" max 85 hz. verder kom ik de kreet texas instrumenst OHCI IEEE host controller tegen,maar wat dit mag wezen weet ik niet. zo veel verstand heb ik er nu ook weer niet van. :oops: ik hoop dat jullie er iets mee kunnen. wat mij betreft mogen het moederbord,de processoren de grafische kaart vervngen worden,ik had 400-500 euro in gedachten. greets
Link naar reactie
Weten we nog steeds niet wat je precies wilt... Spellen/Werk/Prive?? En moet het zo goedkoop mogelijk of wil je ook echt kwaliteit etc etc... Moederbord KT333 voor een Athlon XP (rond de 100 euro) Processor XP2000+ (rond 120 euro) (ook weer nieuwe cooler erbij kopen) Videokaart Ti4200 (128 of 64 mb) (rond 200 euro) Moet ook nieuw geheugen bij (DDR333 pc2700) 512 mbram kost tussen 150 en 200 euro) Maar je kan natuurlijk ook 256 nemen (90euro) (maar dat moet dus wel bij een nieuw moederbord in de meeste gevallen dan) Dit is dus alles bij elkaar een computer waar je eigenlijk alles mee kunt, want hij is gewoon weer retesnel :) Maarja, dit is de hoofdlijn, Succes plm 400-500 euro --> retesnel zonder videokaart plm 600-700 euro --> retesnel met retesnelle videokaart :)
Link naar reactie
Moederbord, processor, geheugen, videokaart, cooler, voeding, nieuwe behuizing...jullie bevelem 'm gewoon een nieuwe computer aan!!! dat noem ik geen updaten meer 8) . Bovendien zit er in die compaq zeer waarschijnlijk een 5400 toeren HD en dat kan echt niet samen met de door jullie aangeraden onderdelen... 8) Misschien is het toch wat handiger om te weten wat de topic-starter precies wil doen met z'n computer. En ook nog: ik krijg niet de indruk dat hij in staat is om de genoemde onderdelen allemaal in elkaar te zetten :-? ff iets praktischer dus... Ik stel zelf voor om òf alleen de videokaart te vervangen...of een geheel nieuw systeem aanschaffen zoals jullie al voorstelden... 8)
Link naar reactie
[quote:ab9d089a32="sieto30"]heb even een en ander uitgezocht,maar ik kan niet alles achterhalen. het is een amd-athlon 650mhz processor. ik heb 128 mb werkgeheugen 32 speed compaq dvd rom 15.8 gb harde schijf een harde schijf van 15,8gb een compax mv 720 monitor 17" max 85 hz. verder kom ik de kreet texas instrumenst OHCI IEEE host controller tegen,maar wat dit mag wezen weet ik niet. zo veel verstand heb ik er nu ook weer niet van. :oops: ik hoop dat jullie er iets mee kunnen. wat mij betreft mogen het moederbord,de processoren de grafische kaart vervngen worden,ik had 400-500 euro in gedachten. greets[/quote:ab9d089a32] 1. Maar je moet het dus wel zelf in elkaar zetten. 2. Compaq system zijn lastig uptegraden oa door microATX en te weinigruimte. 3. Texus Instruments IEEE is je FireWire poort 4. Mijn advies: Verkoop deze PC met alles er op en er aan (behalve monitor) voor iets van 350 (met wat geluk 400) euro. Dan wordt je budget dus 850 euro en vraag hier dan advies naar een goede online shop die voor jou een PC in elkaar kan zetten en vervolgens vraag je advies over wat voor onderdelen je koopt. Geef dan duidelijk aan wat je er precies mee wilt: 'als alle spelletjes dan niet meer vastlopen' hebben we niets aan, want zelfs de beestachtigste gamePC trekte UT2003 op 1600x1200 op highdetail, 16x anisio en 4x FSAA niet ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...