Ga naar inhoud

Doe ik hier wel goed aan ?


Aanbevolen berichten

heeey mensen in dit forum, ik zit met een gigantische VRAAGTEKEN boven m'n hoofd. Het gaat over mij HD van 40 GIG. Ik zal het jullie uitleggen: Ik heb via een gast uit m'n MSN lijst een virus binnen gerkregen. (nu ben ik effe vergeten hoe die virus nou heet) maar dat doet er effe niet toe. Na een paar keer rebooten dan was m'n boot.ini beschadigd dus kon ik niet meer bij windows komen, toen wilde ik gaan formatten, want ja.. wat ken je anders doen. Ik heb ook eens ooit gehoord van Fdisk maar ik weet daar niet zoveel van dus heb ik maar gewoon een opstartdisk er ingezet en format C: ingetypt, en toen is hij gaan kijken of er beschadigde clusters waren, en inderdaad ik had er een aantal beschadigde clusters bij zitten. Nu is hij vanaf eregisteren avond bezig met al die clusters aan het maken, en hij is nu bij cluster 4,639,771. Nu begint mijn geduld een beetje op te raken dus ik wil weten hoeveel hij nog moet maken. Nou is mijn vraag: -Ken ik op een één-of-andere manier te weten komen hoeveel clusters hij er nog moet maken ? -Doe ik hier wel goed aan ? info: -Het gaat om een "Maxtor" HD van 40 GIG (meer weet ik eigenlijk niet over die HD) Ik hoop dat u mij ken helpen. GREETZ Eusebio <edit> sorry mensen, ik wilde snel typen dus maakte ik een hoop fouten, ik zal de volgende keer better opletten. </edit>
Link naar reactie
Okee, een tip waar je wél wat aan hebt :) Ga naar iemand die er wel een beetje verstand van heeft en laat die met fdisk de boel goed zetten. Als dat ook niet helpt, laat hem dan op het net zoeken naar: Ranish partition manager. Die heeft bij mij goed werk geleverd. En o ja: als je nog garantie hebt, dan zou ik hem naar de winkel terugbrengen. Laatste tip: verwijder die virusverstuurder uit je MSN-lijst :o :o :lol: (het herstellen van bad clusters duurt inderdaad heeeeel erg lang!)
Link naar reactie
Eusebio, Misschien haal je format, fdisk en scandisk door elkaar? Ik ben gewent dat "mijn format" alleen procenten laat zien, geen clusters. Of vergis is me nu? Het lijkt wel of de hardeschijf fysiek fouten bevat, maar of dat wel mogelijk is door een virus? Hmm, die zaten er denk ik dus al langer. [quote:14e7548b54="Rumaro"]Informeer eens bij de LOI naar een cursus "correct Nederlands schrijven". :evil: :evil:[/quote:14e7548b54] dat zal hem helpen met zijn hardeschijf zeker:-? beetje onnodige opmerking
Link naar reactie
Ik trek zwaar in twijfel of een virus bad-sectors kan veroorzaken aangezien dit een hardware probleem is en voor zover ik weet kunnen de virussen (op dit moment) dat niet. (hoogstens al je papier erdoor jagen met een vage printopdracht). Ik denk eerder dat je schijf het aan het begeven is. Mocht het toch een virus zijn, dan heeft het formateren van alleen je c-schijf geen garantie voor virusvrij zijn, een hoop virussen zijn partitie-onafhankelijk. Het allerveiligste is met fdisk je partities verwijderen, mbr clearen (fdisk /mbr) en opnieuw partities aanmaken.
Link naar reactie
1. hoe ff op met dat gezeik over het wel of niet goed Nederlands, want je help zo een topic naar de klote 2. Eusebio: Er zijn idd virussen die de bootsector beschadigen en het is geloof ik zelfs mogelijk dat een virus je hardware kapot maakt. Maar zo erg is het denk ik bij jou niet. Probeer eens met diezelfde opstartdiskette ipv format C: ¨fdisk¨ in te typen. Het programma'tje werkt erg simpel en wijst voor zichzelf. Gewoon eerst alle partities verwijderen en dan naar wens je HD opnieuw indelelen. Je comp boot dan van diskette dus hij heeft verder niets met dat virus te maken. Het kan mischien alleen zo zijn dat dat virus fdisk of format laat denken dat die HD kapot is al lijkt het me onwaarschijnlijk. Als het met fdisk niet werkt kun je eventueel het Linux programma cfdisk gebruiken. Mocht het namelijk aan het virus liggen dat hij niet wil dan is dit probleem de wereld uit omdat Linux heel anders in elkaar steekt en dat virus niet kan functioneren in een Linux omgeving.
Link naar reactie
Bad Sectors op disken komt doordat de koppen (lees/schrijf) die op een 0,001 millimeter "zweven" boven het magnetisch oppervlak, dat oppervlak raken (vonk) bij 7200 rpm waarbij er 0,0000001 mm speling zit op de as van de hddisk. Daar krijg je bad sectors van en die kan je blijven repareren. Repareren doet ie niet echt hoor. Hij markeert de sectoren alleen. Want het is niet meer te repareren. De PC weet daardoor dat als hij data moet bewaren en wegschrijven dat ie dan die bewuste sectoren overslaat. Als hij die slechte sectoren "gemarkeert" heeft, kan je volgende week waarschijnlijk opnieuw beginnen met het "markeren van andere sectoren". Immers, het hardwareprobleem (geen virus) zijnde de speling op de as is niet verholpen. P.S. waar je ook nog bad sectors van krijgt is door corrosie. Er komt lucht bij en in lucht zit een bepaald vochtigheidsgehalte. De schijf corrodeert als het ware. suc6 Aswin
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...