Ga naar inhoud

Overclocken??? Mislukt?? (vervolg)


Aanbevolen berichten

Sorry voor deze nieuwe topic maar ik kon mijn oude niet echt meer vinden. Hier nog eff herhalen: Mijn pa had een nieuwe CPU gekocht (DURON1000mhz) en werkte niet. Wij dachten dat dit aan het mobo lag dus mobo terug gestuurd na gistron. Na 8 weken eindelijk terug en geprobeerd. Nog steeds hetzelfde probleem. Hebbe we de CPU eff in mijn mobo (met BIOS reset ivm oc van mijn CPU) geprobeerd en de indicatieledjes gaven een CPU failure aan. Mijn cpu weer terug gezet en nu kan ik mijn overclock instellingen niet meer terughalen. Iedere keer loopt hij vast met FSB hoger dan 120mhz en MP op 11.5. Hij heeft gestaan op 167mhz en MP8.5 :-? Nu heb ik dus de koelpasta vervangen en nog steeds hetzelfde probleem. (Nu bleek dat er een stukje van de core is afgebroken. (vraag niet hoe dat kan gebeuren want wij zijn zelf nog hard aan het nadenken))
Link naar reactie
Vriend van me heeft ook een stukkie van ze core afgebroken (1800+), daarna was de CPU dood. Op dit moment draait hij op mijn 2000+. Dat stukkie is bij hem waarschijnlijk afgebroken doordat hij de heatsink er of niet juist af, of niet juist op zette. Nou is hij het bonnetje kwijt, dus garantie van de winkel krijgt hij toch niet. Maar de filiaal leider (die ik wel redelijk ken :)) wou de CPU wel voor hem opsturen, hij heeft er eerst ff wat koelpasta op gedaan, en dat uit laten harden :lol: , het is hem namelijk al een keer gelukt... Ik zou zeggen, doe wat koelpasta over de core, laat em een weekje liggen ofzo, en ga naar de winkel waar je je CPU heb gekocht, laat ze em opsturen, of misschien wel meteen omruilen als je het bonnetje nog heb, en wees hopelijk heel blij :) suc6
Link naar reactie
Idd gegarandeert dat de proc stuk is :( Maar dat is jouw probleem helemaal niet maar dat van je pa :D Jij wilt weten waarom je niet meer zo ver komt? Ik vrees voor je dat je er nooit achter zult komen. Ik nadat ik mijn proc eruit had gehad ipv 10x186 nog maar 10x179 draaien. 10X alles nagekeken maar nix kunnen vinden, niemand kon me verder helpen of had enig idee waardoor het kwam. Dus ik wens je suc6 maar geef je niet al te veel kans.
Link naar reactie
[quote:1ce64c942c="De Geest Van Oirlo"]sorry voor mijn schamele uitleg maar ik bedoelde het anders: 1: mijn eigen CPU (TB1400) eruit gehaald 2: BIOS reset ivm oc instellingen TB 3: Duron 1000 erin, bleek defect 4: TB er terug in 5: oc instellingen werken niet meer.[/quote:1ce64c942c] Lees mijn post :D Daar was ik ook al achter dat je dat bedoelde. Is niet onduidelijk hoor, gewoon een kwestie van goed lezen.
Link naar reactie
[quote:66707858cd="De Geest Van Oirlo"]Van jou wist ik dat wel maar van de 1e 2 dacht ik dat ze het niet snapten, vandaar. Ik snap er nog steeds niks van. Zoiets verandert toch niet zomaar??[/quote:66707858cd] Dat dacht ik dus ook en denk ik nog steeds: zie de oorzaak echter maar eens te vinden. Mij is het niet gelukt :(
Link naar reactie
[quote:fd29ffddb6="Red Dragon"]de CPU eraf halen en erop nieuw indrukken kan helpen. je moet dan idd weer je cpu schoonmaken en opnieuw een drup pasta erop doen.[/quote:fd29ffddb6] Idd, zou ik ook es moeten doen. Zit nog steeds met een 8 graden warmere CPU dan eerst en ik wil graag mijn Delta op 7V laten draaien of liever nog op 5V.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...