Ga naar inhoud

BIOS Soltek mobo onbereikbaar?


Aanbevolen berichten

Aangezien ik de bootsequence van mijn nieuwe Soltek-75drv5 moederbord wilde veranderen, moest ik in de bios aan de slag. Mijn delete toets begint al zichtbaar slijtage te vertonen van het drukken tijdens het booten, maar al wat er komt, geen BIOS setup. Ik heb van alles geprobeert, meteen na de zelftest op delete drukken, met de deletetoets ingedrukt opstarten, tijdens booten herhaaldelijk op de delete toets drukken, maar haalt allemaal niks uit, het booten gaat gewoon vrolijk door en uiteindelijk staat XP weer te prijken. Volgens de handleiding bij het mobo moet ik toch echt de deletetoets hebben. Iemand een tip?
Link naar reactie
[quote:1c84bbe483="Gooly"]Aangezien ik de bootsequence van mijn nieuwe Soltek-75drv5 moederbord wilde veranderen, moest ik in de bios aan de slag. Mijn delete toets begint al zichtbaar slijtage te vertonen van het drukken tijdens het booten, maar al wat er komt, geen BIOS setup. Ik heb van alles geprobeert, meteen na de zelftest op delete drukken, met de deletetoets ingedrukt opstarten, tijdens booten herhaaldelijk op de delete toets drukken, maar haalt allemaal niks uit, het booten gaat gewoon vrolijk door en uiteindelijk staat XP weer te prijken. Volgens de handleiding bij het mobo moet ik toch echt de deletetoets hebben. Iemand een tip?[/quote:1c84bbe483] Ik had dit probleem met mijn ASUS mobo,... en plotseling ook dacht ik. Maar ik had een verandering achteraan mijn PC gemaakt. Ik had mijn toetsenbord veranderd. EN de nieuwe in een USB poort gedaan. Mijn toetsenbord werd nu pas actief toen windows opstarrtte. Dus bij het opstarten kon ik tikken wat ik wilde mijn toetsenbord deed nog niks. Als ik nu de bios in wil moet ik hem weer op de PS2 stekker aansluiten.
Link naar reactie
Ik heb inderdaad een ander toetsenbord, maar die zit gewoon in de ps2 aansluiting. Als ik boot met de floppy kan ik het toetsenbord in MSdos ook gewoon gebruiken. [update] Yes, gelukt, ik zit er in :) Wat was het probleem? Ik heb blijkbaar de snelheid van het opstarten onderschat, waardoor er blijkbaar maar ergens in het hele proces een halve seconde tijd is om op delete te drukken. Ik heb nu opgestart en tegelijk constant op delete blijven kloppen en dat helpt. Ik had dat al eerder zonder succes geprobeert, maar nu ik het tempo flink opvoerde (ongeveer 5 keer drukken per seconde) kwam ik er ineens wel in. [/update]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...