Ga naar inhoud

PC doorgebrand?


Aanbevolen berichten

[quote:fbd40c97db="lykele"]Hoe het ook zij, doe nooit meer zaken met de Dynabyte (of juist wel), ik heb namelijk daar die dvd-speler weg en gezegd dat het opeens gebeurde, de DVD zat er nog in. Ze geloofden het, en die bedrijfsleider had een praatje over zwakke voedingen en dus hogere amperages, waardoor het doorbrand, allemaal kul, maar toch, garantie en k krijg binnenkort een nieuwe, wel een 12X geloof k, maar goed :p Alles komt dus toch nog weer op zn pootjes terecht....[/quote:fbd40c97db] :o Wat een sukkels :P Ik koop gelukkig toch alleen software bij Dynabyte geen hardware. Ik moet geen lui die niet weten waar ze het over hebben.
Link naar reactie
[quote:953e745a81="Marcel de Reus"][quote:953e745a81="lykele"]Hoe het ook zij, doe nooit meer zaken met de Dynabyte (of juist wel), ik heb namelijk daar die dvd-speler weg en gezegd dat het opeens gebeurde, de DVD zat er nog in. Ze geloofden het, en die bedrijfsleider had een praatje over zwakke voedingen en dus hogere amperages, waardoor het doorbrand, allemaal kul, maar toch, garantie en k krijg binnenkort een nieuwe, wel een 12X geloof k, maar goed :p Alles komt dus toch nog weer op zn pootjes terecht....[/quote:953e745a81] :o Wat een sukkels :P Ik koop gelukkig toch alleen software bij Dynabyte geen hardware. Ik moet geen lui die niet weten waar ze het over hebben.[/quote:953e745a81] En dan te bedenken dat ik er ooit een nu totaal verbouwde pc heb gekocht....
Link naar reactie
Je moet natuurlijk wel een goed polsbandje gebruiken met ingebouwde weerstand en die verbinden met een schone aarde. Bij het werken in technische ruimtes van KPN zijn die dingen zelfs verplicht als je aan de apparatuur werkt en geloof me, die printplaatjes die daar inzitten zijn wel ff wat kostbaarder dan een moederbord van een PC.....
Link naar reactie
[quote:10f2b6d2fe="3234dmtr"]Je moet natuurlijk wel een goed polsbandje gebruiken met ingebouwde weerstand en die verbinden met een schone aarde. Bij het werken in technische ruimtes van KPN zijn die dingen zelfs verplicht als je aan de apparatuur werkt en geloof me, die printplaatjes die daar inzitten zijn wel ff wat kostbaarder dan een moederbord van een PC.....[/quote:10f2b6d2fe] Niet alleen bij KPN hoor :D Heel veel mensen die met elektronica werken hebben ook antistatische bandjes om.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Op moderne mobo's brandt voortdurend een rood of groen ledje. Dat blijft nog een hele tijd branden nadat je de stekker er uit hebt getrokken. Als je de stekker er niet uit trekt, maar de PC is uit, gaat het helemaal niet uit. Volg de reeds opgegeven tip. Trek de stekker er uit (of powerschakelaartje achterop uitzetten en dan de stekker er uit trekken) en dan de pc, zogenaamd aanzetten. Heel kort gaan dan de fannetjes draaien en is alle rest energie verdwenen. Dit vervangt natuurlijk niet het gebruik van een polsbandje of ontlading via aarde. Een knetterende trui uittrekken vind je misschien wel leuk. Je PC niet hoor!
Link naar reactie
[quote:35e9667388="ton hoornweg"]Bedenk dat in veel nieuwbouwwoningen de radiatoren niet meer aan een metalen buizensysteem vastzitten ,maar via kunstof slangen in de vloer.' dit betekent dat de radiatoren dus niet geaard zijn. het effekt hierop kan je raden.[/quote:35e9667388] Kunststof slangen geleiden inderdaad niet zo goed.. maar het water?? :roll:
Link naar reactie
bij de cv heb je vaaak dat er ook nog lak op de verwarming zit, en dat geleid nie zo goed. die lykele zegt op zijn site hoe je jezelf moet ontaarden en dat je de stekker eruit moet trekken. ___________________________________________________ P.S. maken jullie die icoontjes zelf of zijn er nog een heleboel die niet naast je bericht staan
Link naar reactie
[quote:ed389a75ea="elderick"]:( dus eerst verniel je de boel en dan ga je ook nog liegen en vervolgens steel je ook nog, of lees ik dit allemaal verkeerd???[/quote:ed389a75ea] En dit is je eerste post?? Lekker begin joh. Net alsof Dynabyte erop achteruit gaat, die sturen dat ding ook gewoon op hoor. Ongelukje kan toch gebeuren.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
[quote:e3aa08cf9e="DarkScribe"]Het is misschien geen gek idee omer ook zeker van te zijn dat de pc ook geaardt is, want als je jezelf aardt en de pc is niet geaard, dan heb je nog een potentieel spanningsverschil.[/quote:e3aa08cf9e] Ja, ja, moet je wel een centrale verwarming hebben. Ik heb namelijk hete luchtverwarming en die geleid niet echt. Dus even de metalen contacten van je randaarde stopcontact beetpakken en klaar is Kees.
Link naar reactie
[quote:dcc889f89f="Marcel de Reus"] Heb jij wel geaarde stopcontacten? Ik ehb hier in mijn comp hok geen verwarming, moet ik helemaal naar mijn kamer lopen :o (bijna 5m )[/quote:dcc889f89f] Bij ons in huis kan je alleen geaarde stopcontacten vinden in de garage. als je je Pc dus wilt aarden heeft een zwakstroon-draadje vast maken aan je verwarming niet echt veel nut. Sommige mensen zeggen zelfs dat het gevaarlijk is. Wat ik wel handig vind van mijn mobo (asus a7v8x) Er zit een led op (duuh,) waarmee je kan zien ofdat spanning op het mobo zit. Is ook een onderdeel van C.O.P Is dit de eerste keer dat je iets hebt gesloopt? Ik heb weleens een cd-rom gemold. Had ik een SCSI in een cd-rom gestopt toen er 220 volt op die pc stond.
Link naar reactie
[quote:7624a810dd="c.j.de.vries"][quote:7624a810dd="DarkScribe"]Het is misschien geen gek idee omer ook zeker van te zijn dat de pc ook geaardt is, want als je jezelf aardt en de pc is niet geaard, dan heb je nog een potentieel spanningsverschil.[/quote:7624a810dd] Ja, ja, moet je wel een centrale verwarming hebben. Ik heb namelijk hete luchtverwarming en die geleid niet echt. Dus even de metalen contacten van je randaarde stopcontact beetpakken en klaar is Kees.[/quote:7624a810dd] HALLO!!!! kijk eens naar de datum van de 1e post man.... 22 sep 2002 :o het wordt niet op prijs gesteld hele oude draden weer omhoog te halen..... daarnaast is het ook niet echt een nuttige post waar hij nog wat aan zal hebben....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...