Ga naar inhoud

Zondagochtend temps


Aanbevolen berichten

Ik draai nogal eens ECCP (distributed computing project) wat zorgt voor een 100% cpu belasting. Daarnaast draai ik dan CPUCool om de boel toch een beetje in de gaten te houden. Normaal gesproken is mijn case 28 C en mijn cpu 57,5 - 58,5 C. Toen ik ruim een uur geleden ECCP aanzette, stond mijn pc ook al een uur aan. CPUCool gaf toen aan dan mijn case slechts 26 C was en mijn cpu 55 C. Nadat mijn pc nu ruim 2 uur aan staat en mijn cpu al ruim een uur lang 100% belast is, geeft CPUCool (wordt om de seconde gerefreshed, is ook te zien) nog steeds een casetemp van 26.0 C en een CPU temp van 55 - 55.5 C aan :o Niet dat ik het erg vind, maar ik vraag me toch af hoe dat nou kan... Het raam hier op zolder is (zoals bijna altijd) gewoon dicht en er zijn verder (zover ik weet/merk) geen veranderingen in het eh 'klimaat' hier ;) Zou het dan toch komen omdat het buiten gewoon iets minder warm is nu?
Link naar reactie
[quote:069b0baf2a="diniz"]Vreemd is die cooling mode bij cpucool. De temps zakken dan flink terwijl de cpu belast wordt als ik het zo bekijk.[/quote:069b0baf2a] Dan is de CPU juist idle, er worden halt cycles naar de CPU gestuurd waardoor hij een deel niet gebruikt. Als je hem goed belast zie je het verschil niet. //Fr4ggie Hij heeft al een nieuw blok, maar awcht op een nieuwe proc
Link naar reactie
[quote:34b3d23b97="Marcel de Reus"][quote:34b3d23b97="Fr4ggie"]Soepkip, Ik vind je cpu temp best wel hoog aangezien die bij mij niet hoger komt dan 48 graden (hij is overgeklokt).[/quote:34b3d23b97] //Fr4ggie Hij heeft al een nieuw blok, maar wacht op een nieuwe proc[/quote:34b3d23b97] LOL, leuke reacties ;) Maar inderdaad: mijn temps zijn hoog Fraggie, maar ik zit nu ook nog met mijn 60mm Zalmann blok. Er ligt al een Alpha PAL8045 op me kamer te wachten, waar ik af en toe ook mijn kwijl af moet vegen. Ik ga alleen binnenkort een 2400+ kopen en ik heb geen zin om nu mijn mobo los te halen om de koeler te vervangen en dan straks wééér als ik die 2400+ heb. Bovendien duurt het nog maar ongeveer een weekje voordat dat ding te koop is en ligt die Alhpa hier al best lang, dus dat houdt ik nog wel even uit :) Gelukkig vind ik gamen leuker dan mijn halve pc voor de derde keer uit- en in elkaar te zetten ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...