Ga naar inhoud

BIOS Update mislukt


Aanbevolen berichten

Ik heb een BIOS UPdate van mijn ASUS A7Pro moederbord uitgevoerd. De hele procedure gedaan volgens het boekje, inclusief een backup van de bestaande BIOS op floppy. Als laatste de mededeling gekregen "Successfully completed". Echter na herstart geen enkel beeld op de monitor. Dus ook geen mogelijkheid om de vorige BIOS instellingen terug te zetten. Allerlei computershops in Nijmegen en omgeving geprobeerd. Het lijkt dat niemand meer een mogelijkheid heeft om een BIOS buiten het moederboord om als losse EEEPROM te branden! Verschillende pogingen om ASUS (o.a Nederland) te benaderen bleven onbeantwoord. Wie heeft een idee hoe dit op te lossen?
Link naar reactie
Oke als volgt: Heb je een amibios ?? Als de computer aangaat gaat dan het lampje van de diskette drive branden ? zoja dan is het je geluksdag! Maak een floppy met daarop een officieel bios. De naam van het officiele bios rename je naar : AMIBOOT.rom Verder hoeft er niks op je diskette. Je stopt de diskette in je pc en zet de pc aan nu gaat alles vanzelf na 3 lange piepjes restart de pc zich en is je bios geflashed. Suc6!
Link naar reactie
[quote:3c8058f1a8="Nicoklaas"]Ik heb een BIOS UPdate van mijn ASUS A7Pro moederbord uitgevoerd. De hele procedure gedaan volgens het boekje, inclusief een backup van de bestaande BIOS op floppy. Als laatste de mededeling gekregen "Successfully completed". Echter na herstart geen enkel beeld op de monitor. Dus ook geen mogelijkheid om de vorige BIOS instellingen terug te zetten. Allerlei computershops in Nijmegen en omgeving geprobeerd. Het lijkt dat niemand meer een mogelijkheid heeft om een BIOS buiten het moederboord om als losse EEEPROM te branden! Verschillende pogingen om ASUS (o.a Nederland) te benaderen bleven onbeantwoord. Wie heeft een idee hoe dit op te lossen?[/quote:3c8058f1a8] Zie vroige reactie hoe je het zou kunnen oplossen. Gewoon een vraag : stond er niet op het scherm datr je de PC uit moest zetten en daarna pas aan. Enkele jaren geleden was dat bij eenAsus TX97 wel het geval. Vandaar de vraag. Bij de TX97 moest je ook een jumper voor het flashen aanzetten en erna weer. Is het bij deze ook zo ? nog een vraag : wat was de redem om je Bios te Flashen ? kijk bij Asus op internet of ze een escape procedure hebben voor het geval het fout gaat. Sommige fabrikanten bieden die mogelijkheid
Link naar reactie
Allemaaal bedankt voor jullie reacties!: Naar eerdere adviezen, had ik inderdaad clear CMOS een aantal malen geprobeerd. Het gevolg was dat het systeem nog minder ver kwam. Eerder was er nog het geluid van het zoeken naar de floppy drive. Na clear CMOS alleen maar een aantal piepjes, waarbna automatisch power off. Het is een AWARD BIOS uit 1998 en ik heb AFLASH gebruikt. Na volgens het boekje en de ASUS download instruties keurig gevolgd te hebben en alles met succes "completed" was, inderdaard de opdracht om Power off te doen en te restarten, en vervolgens via Del in de setup de originale waarde te laden. Het probleem lijkt te zijn dat de BIOS niet zover komt. Ook de BIOS van de Viper 550, grafische kaart die normaal als eerste op het scherm verschijnt is er niet. De monitor bijft zwart en de PC schakelt daarna auyomatisch uit. (dat was voor de clear SMOS niet, toen gebeurde er niets na Power on, behalve wat gezoek, maar de Pc bleef wel aan) Hopelijk geeft dit verdere ideeen vor een oplossing. ALvst bedankt voor nieuwe reacties
Link naar reactie
Als niets meer lukt, moet je alles los gooien (bekabeling incl batterij) Daarna alleen Vga, HD en de batt aansluiten en opstarten. Daarna begin je weer van voren af aan. Wees voorzichtig met de batt want als je die niet goed plaatst kan je het boeltje bij het groef vuil zetten. Hetzelfde geld overigens ook voor het upgraden v.d. bios.
Link naar reactie
[quote:3d193903a4="jsichtmn"]Als niets meer lukt, moet je alles los gooien (bekabeling incl batterij) Daarna alleen Vga, HD en de batt aansluiten en opstarten. Daarna begin je weer van voren af aan. Wees voorzichtig met de batt want als je die niet goed plaatst kan je het boeltje bij het groef vuil zetten. Hetzelfde geld overigens ook voor het upgraden v.d. bios.[/quote:3d193903a4] Idd haal alles een los, ik begin namelijk te vermoeden dat er iets mis is met de garfische kaart. Heb je verder niets gedaan behalve je BIOS flashen? En zoek de piepjes code eens op in de manual, die piepjes betekenen namelijk wat.
Link naar reactie
[quote:dfa2c8f588="r.hemme"]Probeer eens een HOT-SWAP. Doe je als volgt: Zoek iemand met hetzelfde mobo als jij, pluk het bios eruit als het systeem aan staat. Het BIOS van jouw mobo erin en deze flashen. BIOS eruit en ready.. 'tis tricky maar werkt wel!! 8)[/quote:dfa2c8f588] of je verkloot het bord van de ander ook. NOOIT zelf hotflashen als je er geen verstand van hebt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...