Ga naar inhoud

Brand onstaan van pc ??


Aanbevolen berichten

[quote:7465ddba34="Eddey"]Zo'n stekkerdoos vind ik ook erg handig. Vooral omdat mijn boxen zachtjes zoemen als ze uitstaan... En omdat mijn pc op m'n slaapkamer staat...[/quote:7465ddba34] Ik heb ook zo'n doos ertussen maar niet om de stroom om te zetten, maar omdat deze verschrikkelijk dure doos (Safeway) een speciale overspannings en bliksemschakelaar heeft waardoor alles heel zou moeten blijven bij een blikseminslag. Wij hebben BTW 1 keer blikseminslag gehad, direct op ons dak, de hele videokrecorde was verschroeit, maar voor de rest was alles heel (comp in die tijd 486 had geen stekker in het stopcontact)
Link naar reactie
Het is me BIJNA gelukt jongens :lol: (ow, en meiden)... Ik heb een MSI KT3-Ultra, ik ben (beter gezegd 'was') me computerkast een beetje aan het verbouwen dus had ik me mobo op me HP AdvanceStack neergelegd, en alle onderdelen erin gezet. Computer draaide gewoon, helemaal ok. Na een paar dagen draaien kijk ik ff op me mobo (doe je wel vaker als dat ding los naast je ligt, geloof me ;)) en guess what... Zit een transistor te gloeien, letterlijk. De transistor is niet groot ofzo (2 bij 1mm) dus het dee verder niet veel, zelfs de computer draaide gewoon verder. Maarja, als je zo'n transistor ziet gloeien dan zet je em toch liever uit. Ik zet dus die computer uit, wacht totdat de transistor is uitgegloeid, en er bleef een wit vlekje over. Het lijkt wel alsof dat witte uit een klein gaatje in de transistor is gestroomd (dit spul gloeide bdw ook, niet het zwarte PCB of wat het ook mogen zijn). Maar wat nou zo k*t is, draaien terwijl de transistor doorbrand gaat nog, maar de computer aanzetten als de transistor is doorgebrand niet meer :(, niet dat dat veel boeit, ik heb namelijk nog een (kapotte) MSI KT266 liggen, de lay-out is zo ongeveer hetzelfde, dus ik ga proberen transistortje over te solderen :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...