Ga naar inhoud

Nieuwe koeler,is deze fan wel goed??


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb vanavond een nieuwe cpu koeler gemonteerd omdat de oude veel te veel herrie maakte. Ik had een Thermaltake Volcano 7+ en heb er nu een coolermaster DP5-7H53F ingezet.Een silence koeler,dus erg stil. De thermaltake maakte 7000Rpm,deze 2600. Ik heb net ff 3Dmark2001Se gedraaid en toen in de bios gekekn nar de cpu temp. Die was 63 graden,bij de thermaltake was die na de benchmark ongeveer 55 graden. Hoe betrouwbaar is die bios? Trouwens betrouwbaar of niet,hij wordt gewoon een graad of acht warmer. De Thermaltake was geschikt voor Cpu's tot 2100+,de coolermaster die ik nu heb tot 2200+.Dit [url]http://www.coolermaster.nl/pruducts/cooler/silentcooler/dp5-7h53f-0l.html[/url] istie.
Link naar reactie
de TT Volcano koelt gewoon beter, herrie voor lief nemen vind 63 graden wel veel, maar nog niet gevaarlijk hoewel, je hebt alleen een benchmark gedraaid! 70 graden vind ik absolute max. moet mi veel lager kunnen mijn XP 1800 plus afgelopen zomer nooit warmer geweest dan 45 graden cooler: DP5-6J31 case: chieftec met 3 extra fans voeding: Q-tec dual fan 400 watt wat meer geluid, dat wel
Link naar reactie
Ik koel mijn 2000+ met een Swiftech 462MCX-BA + Delta 80HP en 6 32dba 80mm YStech fannetjes in mijn Chieftec kast, maar ik heb de lol van het OC'en nu wel gehad en zit nu met de pest herrie :( Hij wordt overigens non-OC'ed stressed net 40 graden :D Maar wat heb ik eraan? Zolang hij onder de 60graden blijft vind ik het best. Ik wilde dus eerst alles vervangen door Papst maar ik heb daar geen geld voor, nu ga ik die Delta 80HP op 7V en als de temp mee zit zelfs op 5V laten draaine.
Link naar reactie
[quote:da9dc720f3="DarkScribe"]Mijn ThermalTake Volcano 7+ heeft drie fan settings en ik draai op de laagste. Maakt dus minder herrie en de temperatuur komt toch niet boven de 48 graden. Lijkt me sterk dat je cooler op z'n maximum moet koelen om toch een leuke (lage) temperatuur te krijgen. p.s. ik draai met een XP2000[/quote:da9dc720f3] Dat klopt ja,maar ik heb dat schakelaartje er tussen uit gehaald en dan istie dus niet meer regelbaar. Ik was bang dat dat ding ergens kortsluiting zou maken,want het hangt gewoon in de kast rond te slingeren.Maar ik heb dus een 1900+ en die werd nog 55 graden he,nu. Afgelopen zomer werd ie ook zo'n 60 graden. De coolermaster die ik nu heb is echt superstil. Ik heb al een aardig stille hd,maar die hoor ik zelfs nog boven deze cooler uit :D
Link naar reactie
[quote:d441ce3bf6="weert114"]Hallo, Ik heb vanavond een nieuwe cpu koeler gemonteerd omdat de oude veel te veel herrie maakte. Ik had een Thermaltake Volcano 7+ en heb er nu een coolermaster DP5-7H53F ingezet.Een silence koeler,dus erg stil. De thermaltake maakte 7000Rpm,deze 2600. Ik heb net ff 3Dmark2001Se gedraaid en toen in de bios gekekn nar de cpu temp. Die was 63 graden,bij de thermaltake was die na de benchmark ongeveer 55 graden. Hoe betrouwbaar is die bios? Trouwens betrouwbaar of niet,hij wordt gewoon een graad of acht warmer. De Thermaltake was geschikt voor Cpu's tot 2100+,de coolermaster die ik nu heb tot 2200+.Dit [url]http://www.coolermaster.nl/pruducts/cooler/silentcooler/dp5-7h53f-0l.html[/url] istie.[/quote:d441ce3bf6] Welk moederbord heb je?
Link naar reactie
Ik heb een Arctic Supersilent Pro die draait ook zo'n 2600 rpm. Mijn cpu, 2100+, werd in de zomer maximaal 55 graden (na het spelen van een veeleisend spel). Nu zo'n 49 max, 42 non-stressed. Ik denk dat het er ook wel een beetje van afhangt wat voor kast je hebt en hoe de luchtdoorstroom is. Ik heb een Antec kast met achter 2 casefans op inblazen en voor ook 2 op uitblazen. Ik ga er zo 2 van uitzetten(2 antec fans die bij de kast zaten en niet supertstil zijn). Met lage buitentemp heb ik genoeg aan de 2 papst casefans die erg stil zijn. Ook je videokaart kan de temp in je kast flink omhoog jagen. Ik heb een GF4 ti 4200 128 Mb en volgens mij produceert die nog het meeste warmte in mijn pc.
Link naar reactie
[quote:7b5a5693ea="Marcel de Reus"]Zolang hij onder de 60graden blijft vind ik het best. Ik wilde dus eerst alles vervangen door Papst maar ik heb daar geen geld voor, nu ga ik die Delta 80HP op 7V en als de temp mee zit zelfs op 5V laten draaine.[/quote:7b5a5693ea] Jij hebt al heel erg lang geen geld heh? Get a job! (hm, je loopt toch kranten ofzo?) Anders is het misschien een idee om iets minder rondjes te geven in het weekend, dat scheelt ook een hoop ;) Maar: Je kan je casefans toch laten zitten en in ieder geval een Papst of een andere goede (bv. YS-Tech ;)) fan voor je cpu-cooling kopen?? En volgens mij woonde je ook erg in de buurt van een zootje pc-winkels? Nou, spring op je fiets een haal een andere fan, geen verzendskosten :) Als je daar (en voor het lager zetten van het voltage van je Delta) te lui voor bent moet je ook niet zeuren heh! 8)
Link naar reactie
[quote:d0d28638e7="S0epkip"][quote:d0d28638e7="Marcel de Reus"]Zolang hij onder de 60graden blijft vind ik het best. Ik wilde dus eerst alles vervangen door Papst maar ik heb daar geen geld voor, nu ga ik die Delta 80HP op 7V en als de temp mee zit zelfs op 5V laten draaine.[/quote:d0d28638e7] Jij hebt al heel erg lang geen geld heh? Get a job! (hm, je loopt toch kranten ofzo?) Anders is het misschien een idee om iets minder rondjes te geven in het weekend, dat scheelt ook een hoop ;) Maar: Je kan je casefans toch laten zitten en in ieder geval een Papst of een andere goede (bv. YS-Tech ;)) fan voor je cpu-cooling kopen?? En volgens mij woonde je ook erg in de buurt van een zootje pc-winkels? Nou, spring op je fiets een haal een andere fan, geen verzendskosten :) Als je daar (en voor het lager zetten van het voltage van je Delta) te lui voor bent moet je ook niet zeuren heh! 8)[/quote:d0d28638e7] Ik werk me de plures met 2 krantenwijken per dag en die f*ck 2e fase :( (4VWO) Ik ga niet uit (15) en drink geen bier dus daar ligt het ook niet aan. Ik betaal wel mijn kabel inet zelf en heb een eigen paard en DAT kost klauwen met geld. Maar dit is vet OT :( Bij mij in de buurt hebben ze niet van die mooie wonderfans joh. Daarvoor moet je of bij OC-shop of bji FHW zijn. Maar dat komt later wel, eerst maar es op 7V want ik heb zlfs geen 30E om zo'n ding te laten komen.
Link naar reactie
[quote:2b47641ea6="Juggernaut"][quote:2b47641ea6="weert114"]Hallo, Ik heb vanavond een nieuwe cpu koeler gemonteerd omdat de oude veel te veel herrie maakte. Ik had een Thermaltake Volcano 7+ en heb er nu een coolermaster DP5-7H53F ingezet.Een silence koeler,dus erg stil. De thermaltake maakte 7000Rpm,deze 2600. Ik heb net ff 3Dmark2001Se gedraaid en toen in de bios gekekn nar de cpu temp. Die was 63 graden,bij de thermaltake was die na de benchmark ongeveer 55 graden. Hoe betrouwbaar is die bios? Trouwens betrouwbaar of niet,hij wordt gewoon een graad of acht warmer. De Thermaltake was geschikt voor Cpu's tot 2100+,de coolermaster die ik nu heb tot 2200+.Dit [url]http://www.coolermaster.nl/pruducts/cooler/silentcooler/dp5-7h53f-0l.html[/url] istie.[/quote:2b47641ea6] Welk moederbord heb je?[/quote:2b47641ea6] Ik heb een Epox 8K3A+,en een Leadtek GF4TI 4600(zitten ook 2fans op :) ) Verder heb ik wel een simpele kast,die al een jaar of 3 oud is. Ik kan er alleen aan de voorkant maar een casefan in plaatsen,achter niet. Denk niet dat dat veel zal helpen. Wel heb ik een extra fan op de plek van een pci slot zitten,omder de videokaart,die blaast lucht tegen de videokaart. Ik zou kunnen proberen om die boven de videokaart te plaatsen,zodat ie langs de cpu blaast. Pff,'t is wel een verademing zeg zo'n stille fan. Owja,ik lees hier ook vaak dat papst fans zo stil zijn. Papst heeft zeker geen cpu coolers?
Link naar reactie
Zo,heb net een ouwe voeding gesloopt en daar de fan uitgehaald. Deze heb ik voorin (front) van de kast geplaatst. Zo dat hij lucht naar binnen zuigt en in de kast blaast. Die fan in dat pci slot blaast de lucht uit de kast,denk ik maar dat is erg moeilijk te voelen. Als ik aan de buitenkant van de pci sleuf waar hij inzit voel zou je zeggen dat ie de lucht eruit blaast,maar voel ik een de ventilator,is het net of die ook blaast. Heb net ff 3dmark gedraaid,en hij was maar 53 graden. Zou dus zo'n 10 graden koeler zijn,maar dat lijkt me toch sterk! Zal zo nog is ff in de bios kijken.
Link naar reactie
[quote:fc91420bc1="Marcel de Reus"]Die rating van de koelers zegt niet zoveel. Ik zou liever even met CPUcool kijken omdat je dan gelijk na de bench de temp kunt zien. 3Dmark is trouwens niet belastend genoeg. Draai eens burnK7 met Cpucool op de achtergrond.[/quote:fc91420bc1] BIOS kijken, 3Dmark? Ik bedoel als je nu goede raad krijgt is het handig die op te volgen. BIOS temps zeggen niks aangezien de proc dan al lang een heel end afgekoeld is en 3Dmark is 10x niets qua CPUbelasting.
Link naar reactie
[quote:fbf568a62b="weert114"]Zo,heb net een ouwe voeding gesloopt en daar de fan uitgehaald. Deze heb ik voorin (front) van de kast geplaatst. Zo dat hij lucht naar binnen zuigt en in de kast blaast. Die fan in dat pci slot blaast de lucht uit de kast,denk ik maar dat is erg moeilijk te voelen. Als ik aan de buitenkant van de pci sleuf waar hij inzit voel zou je zeggen dat ie de lucht eruit blaast,maar voel ik een de ventilator,is het net of die ook blaast. Heb net ff 3dmark gedraaid,en hij was maar 53 graden. Zou dus zo'n 10 graden koeler zijn,maar dat lijkt me toch sterk! Zal zo nog is ff in de bios kijken.[/quote:fbf568a62b] Kijk gewoon wat de stand van de bladen is. Daaraan kun je zien of hij blaast/zuigt. 10 graden is niet gek hoor, ik heb zelf laatst ook een blowhole gemaakt en mijn casetemp ging van 40~44 graden naar 28~32 graden.
Link naar reactie
[quote:96964d24c1="Fr4ggie"]Hey diniz wat bedoel je precies met een blowhole als ik vragen mag ? Ik ben namelijk van plan casefans aan te schaffen, wat is de beste keuze ?/ thxx alvast 8)[/quote:96964d24c1] Blowhole is gat in je kast met een fan erachter. Enne CPUcool = www.podien.de en voor burnk7 is het www.google.nl :D
Link naar reactie
[quote:68994c3765="Marcel de Reus"][quote:68994c3765="Fr4ggie"]Hey diniz wat bedoel je precies met een blowhole als ik vragen mag ? Ik ben namelijk van plan casefans aan te schaffen, wat is de beste keuze ?/ thxx alvast 8)[/quote:68994c3765] Blowhole is gat in je kast met een fan erachter. Enne CPUcool = www.podien.de en voor burnk7 is het www.google.nl :D[/quote:68994c3765] [img:68994c3765]http://members.lycos.nl/worldwidewild/blowhole010.jpg[/img:68994c3765] Papst is stil en goed spul. Niet dat je bij die site moet kopen ofzo maar ze hebben wel een mooi overzicht qua fans: www.freezinghardware.nl
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...