Ga naar inhoud

[Advies nodig] Koeler Athlon/P3


Aanbevolen berichten

Aangezien mijn huidige boxed koeler niet echt meer voldoet bij het overclocken ben ik op zoek naar een nieuwe cpu koeler. Echter, ik heb nog een P3 en dus moet de koeler daar geschikt voor zijn. Nu wil ik binnen een paar maanden upgraden naar een Athlon XP en zou het zonde zijn om er nu 1 te kopen die straks niet meer te gebruiken valt. Bij Freezinghardware en Perfectsystems (geen reclame, daar kijk ik altijd voor koelspullen) zag ik dat veel koelers zowel voor FC-PGA (P3) als Socket-A (Athlon XP) geschikt zijn, dus dat komt mooi uit in mijn geval. Alweer een reden om over te gaan stappen :wink:. Maar nu zit ik dus met het probleem dat ik maar weinig verstand heb van koelers. Ik hoop dan ook dat iemand me kan helpen bij het maken van een keuze. Ik heb gelezen dat veel mensen hier de PAL8045 hebben, maar die is niet geschikt voor P3 zo zag ik, en dus valt die af. Anders had ik die wel genomen gezien het feit dat ie elke week wel een keer wordt aangeprezen. Mijn eisen (niet onbelangrijk): - Niet al te veel herrie (al kan ik er later natuurlijk wel een stille Papst opzetten). - Goede koelprestaties ivm overclocken nu van P3 en straks Athlon XP.
Link naar reactie
[quote:c32058d71f="diniz"]En hoe zit het met het lawaai van die Swiftech Marcel?[/quote:c32058d71f] Naar mijn weten maken koelblokken geen lawaai ;) Hij was iig erg stil toen ik hem uit zijn verpakking haalde :P En verder weer serieus: dat lawaai ligt puur aan de fan die je erop zit, het koellok is zo ontworpen dat het lawaai van langskomende lucht minimaal is.
Link naar reactie
Een Athlon XP heethoofd is het best te temmen met een Alpha PAL 8045. Hierop gaat standaard een zelf te kiezen 80x80 fan. Let op, de Alpha Pal moet worden bevestigd op het moederbord, dus eerst checken of het moederbord vier gaten heeft rondom de socket. Mijn Athlon XP 2000+ werd met de boxed cooler van AMD minimaal 60 C en tijdens de hittegolf liep de temperatuur van de processor op tot boven de 75 graden. Sinds de montage van de Alpha PAL met YS-tech fan 3000 rpm, wordt de XP niet warmer dan 45 graden. Derhalve aanbevolen!
Link naar reactie
[quote:33161c42e5="diniz"]rofl :roll: Ik neem aan dat jij er een fan op hebt zitten en aangezien dat niet in je system rig staat ben ik er benieuwd naar. Ik wil namelijk een ander blok en een andere stillere fan. Vandaar dat ik jou bevindingen misschien :wink: interessant vindt. :P[/quote:33161c42e5] mm die system rig is uit de tijd dat ik mijn PC stil probeerde te maken door gewoon een casefan op dat blok te schroeven = crash, crash :( Nu zit mijn Delta 80HP er weer op en nee dat is niet stil :P
Link naar reactie
Ik zou zeggen: 'hou het nog even uit' met deze cooler en koop dan een nieuwe voor je Athlon. Bv. de Swiftech of de Alpha. Je zou nog kunnen kijken bij de 'info' van FHW voor een cooler die op de P3 en de AXP past, maar ik geef je niet al te veel kans ;) En de dingen die wel op allbei passen, zijn waarschijnlijk geen mega-goeie :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...