Ga naar inhoud

Supercooling: VapoChill VS Prometeia


Aanbevolen berichten

Omdat ik deze quote nogal interessant vond: [quote:ebd5661d42="Hercul3s"]Trouwens, als je 'n groot budget had kon je een [b:ebd5661d42]riskfree[/b:ebd5661d42] Vapochill kastje kopen, zeeeeeer koud :)[/quote:ebd5661d42] Ben ik op zoek gegaan naar wat meer info. Ik vond (bij de OC-shop) de VapoChill superkoelsystemen voor E619,- (black voor E690,-) en de Prometieia voor E639,- dus voor de prijs maakt het niet echt uit ;) Maar nog even over dat 'riskfree': heb je echt 100% garantie dat het niet gaat lekken dan? En wat als het dat wel gaat doen, krijg je dan je hardware vergoed ofzo?? Ik vond ook deze erg interessante test: http://www.hardware-testdk.com/test_show.asp?id=1021 Daar wordt de Prometeia vergeleken met de VapoChill. Resultaat was dat de Prometeia VEEL lagere temps haalde, na verloop van tijd: [img:ebd5661d42]http://www.hardware-testdk.com/images/litteratur/1023-3.jpg[/img:ebd5661d42] Nu vraag ik mij nog af of je dan niet te maken krijgt met condens, en hoe dat dan opgelost is, want die systemen moeten toch bruikbaar zijn ;) Nog even een quote uit de conclusie: [quote:ebd5661d42][b:ebd5661d42]Noise level[/b:ebd5661d42] [b:ebd5661d42]Vapochill makes less noise than Prometeia[/b:ebd5661d42], but since the compressor and the fan on the condenser in the Vapochill is placed in the top, closer to your ear when you sit and work, and the compressor and fan in the Prometeia system are placed in the bottom, the noise levels appear to be almost identical for the 2 systems. Unfortunately [b:ebd5661d42]we did not have any possibility to measure the relative noise level you experience as a user[/b:ebd5661d42], as our instruments [b:ebd5661d42]weren't able to measure such low noise levels[/b:ebd5661d42].[/quote:ebd5661d42] Dus de Prometeia maakt meer geluid, maar het is niet te meten.. Dat zit wel goed dus! 8) [quote:ebd5661d42][b:ebd5661d42]Conclusion[/b:ebd5661d42] There seems little doubt that Prometeia is the winner in this test. [b:ebd5661d42]Prometeia cools considerably better than Vapochill, which still is the most important factor for an overclocker[/b:ebd5661d42], as it increase the likelihood of squeezing the last Mhz out of your system.[/quote:ebd5661d42] Daar gaat het natuurlijk om ;) [quote:ebd5661d42][b:ebd5661d42]Vapochill still impress on great looks all the way.[/b:ebd5661d42] The weight is also advantageous for the Vapochill as it is somewhat lighter than the Prometeia.[/quote:ebd5661d42] Marcel heeft al een gezegt dat die VapoChill kasten best wel lelijk zijn. EN daar ben ik het met hem eens, het zijn mislukt-afgeronde erg groot ogende bakbeesten :P Nee, dan heb ik liever een 'droge' witte bigtower :) [quote:ebd5661d42]On the point of power consumption the Vapochill also has a relative advantage, as [b:ebd5661d42]it consumes less power than the Prometeia[/b:ebd5661d42] - Unfortunately these parameters are [b:ebd5661d42]not the most decisive for the overclocker[/b:ebd5661d42] shopping for their next super cooling system.[/quote:ebd5661d42] Ja, minder stroom, who cares :P Ik betaal die stroom nieteens zelf :lol: [quote:ebd5661d42]As the [b:ebd5661d42]price for the Prometeia system is lower than the Vapochill[/b:ebd5661d42], there are in our opinion no doubt that [b:ebd5661d42]it is Prometeia which should be standing under the desk[/b:ebd5661d42], if you want the wildest barebone cooling system available on the market today. [b:ebd5661d42]Prometeia is due to its more powerful compressor, secured a longer lifetime[/b:ebd5661d42] with respect to the constantly more and more power hungry processors from the manufactures.[/quote:ebd5661d42] Voor het prijsverchil hoef ik het niet te laten (het kiezen) maar dat wist ik al. Dat die Prometeia langer meegaat is natuurlijk mooi meegenomen. Nu wil ik graag nog weten hoe het zit met dat riskfree en eventuele condens. Iemand anders nog tips/opmerkingen? Want ik ga sparen!
Link naar reactie
De case is hetzelfde en de prestaties komen evengoed niet in de buurt van die van de Prometeia. Daarnaast is de SE versie NOG $90 duurder EN nergens in Nederland te koop.. Nee dank je ;) Toch bedankt voor de link, was wel een interessante review. --update-- Ik zie trouwens op de Chip-Con site dat het ding toch nog gemiddeld 35 Db(A) maakt, en tijdens het opstarten 40 :o Zitten er nog meer nadelen aan zo'n kist?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...