Ga naar inhoud

BIOS settings


Aanbevolen berichten

BIOS settings Hmmm,... mijn geheugen heb ik in de "Chip configuration" op CAS Latency 2 gezet. En dat gaat prima,... Er zijn nog drie instellingen daaronder die standaard bij DDR op 3-3-6 staan. BA: bijv. heeft deze op 2-2-5 staan. Dit gaat helaas hier niet,... hij start niet meer op en bij een reboot krijg ik de melding "hung because of an improper cpu speed setting". Maar wat doet dit eik? SDRAM CAS to RAS Delay,... (is nu 3, kan 2 zijn) SDRAM RAS Precharge Time,... (is nu 3, kan 2 zijn) SDRAM Active Precharge Delay,... (is nu 6, kan 5 zijn) Want als ik deze op 2-2-5 zet start ie dus niet meer op,...? Heb ik ander geheugen nodig? [code:1:5849516dc9] Asus A7V333 2x 256 PC2700 samsung AMD XP 2000+[/code:1:5849516dc9]
Link naar reactie
RAS en CAS staan voor Row Adress Stobe en Column Adress Strobe. Je moet je geheugenmodules als een soort matrx voorstellen. EErst wordt er een rij opgezocht, daarna een kolom. Op die plaats wordt dan iets in het geheugen gezet. De tijd tussen het het opzoeken van deze 2 kun je dus instellen. Ga je te laag, dan kan je geheugenmodule het dus niet mee bijhouden. De Precharge time weet ik niet precies, maarneem maar van mij aan, hoe lager hoe sneller...
Link naar reactie
[quote:e1e7b760d9="diniz"]Cas 2 is niet gegarandeerd bij Samsung maar 9 van de 10 x wil het wel. Ik zelf had een voeding probleem waardoor ik geen hoge settings kon draaien... Btw heb je ook een optie als system performance (Normal, Fast oid). Probeer die dan op normal te zetten.[/quote:e1e7b760d9] Zijn maar twee opties,... fast en turbo,... staat op fast. Anyway instellingen nu 3-5-2 1T 200 meer in 3D mark
Link naar reactie
Ik heb een reep Samsung geheugen van 512MB, PC2700. Ik kon eerst ook niet op de 2-5-2 settings draaien (WinXP liep steeds vast, maar het systeem bootte wel gewoon..). Toen kreeg ik de tip van Marcel dat ik mijn VDimm iets hoger moest zetten. VDimm is het voltage over je DRAM, wat je bij de 'betere moederborden' zelf in kan stellen. Ik heb op mijn Epox 8K3A+ de VDimm + 0.3 gedaan, en nu draai ik gewoon wel op 2-5-2 :) Maar ik vrees dat de VDimm instellen niet gaat op een Asus bord, zou je de manual voor moeten controleren..
Link naar reactie
[quote:bc968e791a="S0epkip"]Ik heb een reep Samsung geheugen van 512MB, PC2700. Ik kon eerst ook niet op de 2-5-2 settings draaien (WinXP liep steeds vast, maar het systeem bootte wel gewoon..). Toen kreeg ik de tip van Marcel dat ik mijn VDimm iets hoger moest zetten. VDimm is het voltage over je DRAM, wat je bij de 'betere moederborden' zelf in kan stellen. Ik heb op mijn Epox 8K3A+ de VDimm + 0.3 gedaan, en nu draai ik gewoon wel op 2-5-2 :) Maar ik vrees dat de VDimm instellen niet gaat op een Asus bord, zou je de manual voor moeten controleren..[/quote:bc968e791a] Idd ik heb zelf ook een Samsung 512MB PC2700 reepje. Als je het voltage iets opschroeft moet het makkelijk op turbo settings kunnen lopen. Vdimm instellen op dat bord kan dmv jumpers kijk maar ff in de manual. Mijn Samsung reepje loopt zelfs op 200mhz (400mhz effectief) met turbosettings en een Vdimm van 3,0V stabiel. Het zijn echt topplakkies.
Link naar reactie
[quote:02c8c0e411="diniz"]Dat red ik niet op met mijn reepje maar dat zal wel aan mijn mobo liggen of mijn cpu, jij hebt hem zeker geunlocked?[/quote:02c8c0e411] Tuurlijk is ie unlocked 10x200=2000 :D Dat mocht ik willen :P Verder kan ik niet meer op inet en draaien er geen grafische apps meer omdat zodra ik enige belasting op mijn grafischekaart of netwerkkaart zit knalt ie eruit. Was ook alleen een test of het RAM + mobo goed bleven. BTW ook kan jouw mobo waarschiojnlijk niet zo'n hoge FSB aan. Ik denk dat jij bij de 180mhz toch wel een beetje de gren tegenkomt. Dat is het voordeel van een Epox of Abit: de gebruikte PLL's zijn erg goed waardoor de FSB retever komt.
Link naar reactie
[quote:19fb77735b="Juggernaut"][quote:19fb77735b="diniz"]Cas 2 is niet gegarandeerd bij Samsung maar 9 van de 10 x wil het wel. Ik zelf had een voeding probleem waardoor ik geen hoge settings kon draaien... Btw heb je ook een optie als system performance (Normal, Fast oid). Probeer die dan op normal te zetten.[/quote:19fb77735b] Zijn maar twee opties,... fast en turbo,... staat op fast. Anyway instellingen nu 3-5-2 1T 200 meer in 3D mark[/quote:19fb77735b] Bij mij wil hij dus niet meer op 1T, cas 2 2-5-2 + 2Tgaat prima op een fsb van 147 Maar 1T Cas 2 2-5-2 op een fsb van 133 geeft al fouten met memtest86. Je kan dus proberen 2T te doen en dan 2-5-2, ik zou niet weten wat meer snelheids winst opleverd, maar dat is wel te testen met memtest-86
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...