Ga naar inhoud

casefan installeren


Aanbevolen berichten

hallo, Ik heb sinds kort een Gigabyte GA-7VRXP. Nu wilde ik in mijn kast een tweede casefan plaatsen, maar nu blijkt dat er maar plaats is op het moederbord om een casefan aan te sluiten, althans [i:34e21b9302]ik[/i:34e21b9302] zie in de handleiding maar één keer een SYS_FAN staan op een overzicht van het moederbord. Ligt dat aan mij of kan je maar een casefan op dit mobo aansluiten? Zijn er nog andere mogelijkheden om een casefan aan te sluiten? Alvast bedankt!!
Link naar reactie
Er zitten meestal drie aansluitingen voor fans op een moederbord. Een daarvan wordt standaard gebruikt voor de processor fan. Verder heb je nog een 'sysfan' en een 'pwrfan' aansluiting. De eerste is voor de kast ventilator, de tweede voor de voeding. Maar die kan ook voor andere doeleinden gebruikt worden natuurlijk. De sysfan zit meestan aan de 'achterkant' van het bord, de pwrfan aan de bovenkant.
Link naar reactie
[quote:42ac86628a="gerben"]Er zitten meestal drie aansluitingen voor fans op een moederbord. Een daarvan wordt standaard gebruikt voor de processor fan. Verder heb je nog een 'sysfan' en een 'pwrfan' aansluiting. De eerste is voor de kast ventilator, de tweede voor de voeding. Maar die kan ook voor andere doeleinden gebruikt worden natuurlijk. De sysfan zit meestan aan de 'achterkant' van het bord, de pwrfan aan de bovenkant.[/quote:42ac86628a] Zo zit het bij mij (EP-8K3A+) ook. - CPU fan, bovenaan, naast het socket uiteraard - PWR fan, ook bovenaan, meer naar de achterkant van de vase toe - CASE fan, meer onderaan, aan de voorkant van de case Ik heb op de PWR en CASE connectors allebei een Coolermaster casefan zitten (3pins aansluiting) en 'gewoon op de voeding' nog een noname casefan (4pins 'doorlus' aansluiting. Je zal dus een caefan moeten zoeken met of een heel lang snoertje ;) of eentje die je direct op de voeding aan kan sluiten.
Link naar reactie
[quote:cbd71553e6="Zaphod B."]Bedankt voor de reacties! Ik zal op zoek moeten naar een een casefan die je direct op de voeding kan aansluiten. ik heb nog eens goed gekeken maar ik heb maar twee ansluitingen een sysfan en een cpufan aansluiting rechtsboven de socket. Nog tips voor een goede casefan, graag een beetje stil?[/quote:cbd71553e6] Niet dat je ze bij hun hoeft te kopen, maar bij [url]www.freezinghardware.nl[/url] staan er een boel op een rijtje met hun specificaties. De papst 8412 zijn stille goede fans.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...