Ga naar inhoud

K7ZVA


Aanbevolen berichten

Heej ik heb een nieuw moederbord(ECS K7VZA 3a versie) en nieuwe processor(AMD Duron 1300 Mhz) gekocht en ook nog een koeler(Spire 5F263) heb alles aan elkaar gehangen maar hij gaf eerst vier piepen en dan sloeg ie weer af na de BIOS gecleared te hebben gaf hij geen piepen maar doet hij het zelfde. Heb al vanalles geprobeerd met alleen de floppydrive nieuwe voeding niets werkt. Ik heb er 2x64SdRam geheugen in liggen en met allerlei dingen geprobeerd maar niets werkt. De koeler is niet kapot want is aangesloten geweest op 12V adapter is er toevallig met hetzelfde probleem en weet misschien iemand hier iets aan te doen. grtz Ruud [b:42b789e586][color=red:42b789e586][size=18:42b789e586] :evil: HET IS ZEER DRINGEND :evil: [/color:42b789e586][/size:42b789e586][/b:42b789e586]
Link naar reactie
Als het goed is zit er een Award bios op dus: [quote:160b58187d]The only AwardBIOS beep code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps. Any other beeps are probably a RAM (Random Access Memory) problems.[/quote:160b58187d] je geheugen is defect bron: http://www.phoenix.com/en/support/bios+support/awardbios/award+error+codes.htm
Link naar reactie
[quote:9501275103="Ochem@n"]kijk in hemelsnaam uit met "proberen" , koeler past er doorgaans op een manier op, zit hij verkeerd dan loop je zeer grote kans je CPU te molesteren....[/quote:9501275103] een koeler kan wel verkeerd gemonteerd worden . alleen dan doet je pc het niet want dan slaat hij uit door dat de cpu te heet wordt :lol:
Link naar reactie
wil niet graag proberen een bord met processor op te starten met verkeerd gemonteerde (=zonder) koeler ik vertrouw niet blind op het soort beveiligingen dat de boel dan uitschakelt, moet maar net ff te laat zijn..... maar goed, je hebt natuurlijk gelijk dat er een beveiliging is, overigens pas bij de latere AMD-CPU's is die ingebouwd, ook bij de Duron 1300 doel eigenlijk ook op het beschadigen van de core, oa afbrekende hoekjes enzo of afbrekende lipjes op het mobo als je een koeler er verkeerd opzet als zo'n kreng niet past zet je wellicht teveel kracht enzo :(
Link naar reactie
Ik heb al diverse coolers op cpu's gezet en nog nooit een core gehad die gecrushed was. Plaats hem op het mobo als je de mobo uit de kast hebt, plaats hem eerst op het eerste nakje van de socket en hou hem er recht boven. Laat dan de cooler zakken en maak dan het andere boompje vast (vaak moet dat met een schroevendraaier) en hou met de andere hand de cooler op zijn plaats. Probeer nooit te forceren, dan kan er weinig fout gaan.
Link naar reactie
[quote:d8972f8b1b="Arnit"]Kan niet aan het aan geheugen liggen want ik heb al andere plaatjes geprobeerd en werkt niet maar hoe kan ik die koeler er dan anders in doen elke kant is toch hetzelfde??? :o[/quote:d8972f8b1b] kan er in principe idd maar op 2 manieren op, zitten van die lipjes om je socket heen, en daar maak je de clipjes omheen vast.... maar als je het niet aandurft, of bang bent om de cpu te slopen, ga dan gewoon even naar de pcboer in de buurt, en laat hem het even doen, de leverancier/winkel waar je de cpu gekocht hebt geeft geen garantie op user abuse, dus als je hem zelf gesloopt hebt, kun je fluiten naar je geld...
Link naar reactie
[quote:265c0bff58="Bosje"]Al een andere video kaart geprobeerd ? Je kan het ook met een PCI videokaart proberen ?[/quote:265c0bff58] heb ik geprobeerd maar uhm werkt niet maar ga vanmiddag ff proberen de vga kaart er fatsoenlijk in te douwen maar uhm kan het trouwens kwaad als ik in dit moederbord van te voren al een AMD Duron 950 verbrand??? ja ik had een koeler van een AMD K6-2 450 Mhz erop zitten en dat was schijnbaar te weinig :-?
Link naar reactie
[quote:0dba698c6e="Ochem@n"]oudere Athlons en Durons nog geen beveiliging tegen doorfikken, is zo gebeurd hoor :cry: paar seconden zonder koeler....[/quote:0dba698c6e] Ja zonder koeler, duh. Maar ik had het ook niet over beveiliging, maar dat het je niet gewoon opvalt. Je systeem draait echt niet lekker met zulke temps hoor. Dan zoek je toch naar de oorzaak?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...