Ga naar inhoud

256+ helaas pindakaas


Aanbevolen berichten

Ik wil graag meer geheugen in mijn computer. Echter vanaf 256 RAM of meer start Windows 2000 niet meer op. Het BIOS ziet netjes het juiste RAMgeheugen maar bij het doorstarten krijg ik een zwart scherm. Ik heb de geheugen modules laten testen, heb ze geswitcht met elkaar maar wat er ook gebeurt Windows laat het afweten. Weet hier iemand raad?
Link naar reactie
[quote:ec5601ecae="Marcel de Reus"]Cache geheugen? Voor zover ik weet kon je dat toen bij 286 nog bijplaatsen als reepjes, maar daar draait echt geen Windows 2000 op :D Boedoel je niet gewoon RAM?[/quote:ec5601ecae] niet goed geinformeerd marcel, ook bij de eerste pentium systeem kon je nog cache bijplaatsen. Deze zaten op een soortgelijk printplaatje als normale geheugen modules. Deze modules bevatten pipelined burst cache en maakten toen ze uitkwamen een behoorlijk snelheidsverschil met normale cache modules. (die vaak gewoon nog als chips in meerdere sockets op het bord zaten.) neem inderdaad aan dat hij gewoon ram geheugen bedoeld.
Link naar reactie
[quote:813dd570d5="micky.g"][quote:813dd570d5="Marcel de Reus"]Cache geheugen? Voor zover ik weet kon je dat toen bij 286 nog bijplaatsen als reepjes, maar daar draait echt geen Windows 2000 op :D Boedoel je niet gewoon RAM?[/quote:813dd570d5] niet goed geinformeerd marcel, ook bij de eerste pentium systeem kon je nog cache bijplaatsen. Deze zaten op een soortgelijk printplaatje als normale geheugen modules. Deze modules bevatten pipelined burst cache en maakten toen ze uitkwamen een behoorlijk snelheidsverschil met normale cache modules. (die vaak gewoon nog als chips in meerdere sockets op het bord zaten.) neem inderdaad aan dat hij gewoon ram geheugen bedoeld.[/quote:813dd570d5] OK, 286 was wat overdreven maar ook op een Pentium ga je geen Win2000 draaien :P
Link naar reactie
[quote:dae2bb24cf="micky.g"][quote:dae2bb24cf="Marcel de Reus"]Cache geheugen? Voor zover ik weet kon je dat toen bij 286 nog bijplaatsen als reepjes, maar daar draait echt geen Windows 2000 op :D Boedoel je niet gewoon RAM?[/quote:dae2bb24cf] niet goed geinformeerd marcel, ook bij de eerste pentium systeem kon je nog cache bijplaatsen. Deze zaten op een soortgelijk printplaatje als normale geheugen modules. Deze modules bevatten pipelined burst cache en maakten toen ze uitkwamen een behoorlijk snelheidsverschil met normale cache modules. (die vaak gewoon nog als chips in meerdere sockets op het bord zaten.) neem inderdaad aan dat hij gewoon ram geheugen bedoeld.[/quote:dae2bb24cf] Ja inderdaad, ik bedoel RAM :oops: ik was ff van de wap denk ik. Ik heb ze onder elkaar geswitcht, het BIOS blijft het netjes zien maar helaas...
Link naar reactie
Probeer eens met de windows cd te booten door de windows 2000 cd in je cd-rom speler te doen, vervolgens in het bios de cd-rom als first boot drive selecteren en dan een windows repair uitvoeren, nieuwe masterbootsector en bootsector. Dit klinkt misschien raar maar met mijn geluidskaart had ik ook zo iets met windows Xp, hij bleef hangen in het doorstart scherm, na de reparatie setup deed alles 't weer, dus..
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...