Ga naar inhoud

mijn systeem is zeer onstabiel!


Aanbevolen berichten

1. Een schone install is natuurlijk nooit weg. Gebruik dan gelijk een goed OS (Ik adviseer Win2000 of Linux). Zorg dat alle drivers up to date zijn en geschikt voor jouw OS. 2. Maar wie zegt dat het een software probleem is? Ik denk dat je een heel ander probleem hebt namelijk met je BIOS/hardware. Kun je me vertellen wat je temperaturen zijn als je de processor stressed (CPUcool www.podien.de ) en je voltages? (ook CPUcool). Heb je deze PC zelgebouwd of is het een OEM? Is dat vastlopen juist vaak als je hem wil belasten of op willekeurige momenten? Test je geheugen eens (memtest86 zie FAQ voor URL).
Link naar reactie
ik heb het momenteel heel erg druk met school, ik ga over een weekje of twee alles van de computer afgooien, en dan doe ik er windows 2000 of xp op. daarna zal ik de rommel eens goed testen. Ik heb deze computer 3 jaar geleden zelf gebouwd, toen met 128 mb ram en celeron 600 (ja toen was ik nog maar net 14 jaar, celeron=kut) Maja, er zit tegenwoordig een pentium!!! 1ghz in, en 384mb intern geheugen.
Link naar reactie
oja, het vastlopen is op de allergekste momenten, soms midden in een networkgame, soms als alleen maar winamp draaien heb, houd ie er met 20 seconden mee op. maar het is steeds een beetje erger geworden, dus ik denk dat een schone installatie heeel veel goed doet! En marcel... Dat linux moet ik misschien ook maar eens proberen. Hoe werkt dan dualboot ongeveer, en wat heb ik er voor nodig?
Link naar reactie
[quote:595975b144="kanertw"]oja, het vastlopen is op de allergekste momenten, soms midden in een networkgame, soms als alleen maar winamp draaien heb, houd ie er met 20 seconden mee op. maar het is steeds een beetje erger geworden, dus ik denk dat een schone installatie heeel veel goed doet! En marcel... Dat linux moet ik misschien ook maar eens proberen. Hoe werkt dan dualboot ongeveer, en wat heb ik er voor nodig?[/quote:595975b144] Ook Linux kan vastlopen hoor:( alhoewel t stuk minder soeperiger is dan windows. Praktisch minpuntje bij dualboot is dat je bij t opstarten moet selecteren welk besturingssysteem je wilt opstarten. Doe je dat niet of te laat, dan kiest die dr zelf 1. Let us now..
Link naar reactie
[quote:8046ba18f0="bassment2001"][quote:8046ba18f0="kanertw"]oja, het vastlopen is op de allergekste momenten, soms midden in een networkgame, soms als alleen maar winamp draaien heb, houd ie er met 20 seconden mee op. maar het is steeds een beetje erger geworden, dus ik denk dat een schone installatie heeel veel goed doet! En marcel... Dat linux moet ik misschien ook maar eens proberen. Hoe werkt dan dualboot ongeveer, en wat heb ik er voor nodig?[/quote:8046ba18f0] Ook Linux kan vastlopen hoor:( alhoewel t stuk minder soeperiger is dan windows. Praktisch minpuntje bij dualboot is dat je bij t opstarten moet selecteren welk besturingssysteem je wilt opstarten. Doe je dat niet of te laat, dan kiest die dr zelf 1. Let us now..[/quote:8046ba18f0] Ik heb anders nog NOOIT een gecrashed Linux systeem gezien :D Enne dat ie er automatisch 1 kiest in BS, dat kun je natuurlijk zelf instellen zoals je alles zelf in kunt stellen bij Linux. kanertw: als je Linux serieus wilt overwegen moet je gewoon even en topic in OS Linux openen en je situatie en PC voorleggen, hoe veel verstand je van computers hebt en wat je ermee wilt doen. De makkelijkste distributie vind ik SuSE 8.0 (heb ik zelf ook) en deze is erg gebruiksvriendelijk en heel eenvoudig te installeren en configurerren. Draai hem zelf nu 3 maanden en ik heb al 3 maanden geen Windows meer gezien :P
Link naar reactie
[quote:019af1edd3="blitsieboy2"]Volgens mij is Win XP ook goed hoor !! in 3 maanden tijd is het bij mij nog nooit vastgelopen :P[/quote:019af1edd3] Er zijn een hoop andere irritante dingen aan XP, om te beginnen dat het 400 euro kost en Linux gratis is. Maar zoek maar ff in de search want ik heb al vaak genoeg uitgelegd waarom Windhoos me niet zo aanstaat.
Link naar reactie
[quote:2114325f47="katrien"]da's nog te veel student..... :wink:[/quote:2114325f47] Kijk deze dame(?) snapt het :P Bovendien zijn de prijzen van de schoollicenties weer es gestegen zoal gewoonlijk. De prijs is trouwens maar een oninterresante bijzaak geweest om voor Linux te kiezen, daarvoor was ik niet vies van illegale software en zeker niet van M$. Toen bleek dat onder Linux alles gratis kon en nog legaal ook vond ik het een goed moment om gelijk alle laaste restje illegaal weg te schrapen. Dus ik betaal nu netjes voor programma's als ze dan toch geld kosten of zoek een gratis alternatief. Ik heb gister voor het eerst sinds 1,5 jaar weer voor een game betaald, namelijk 50euro voor Warcraft III en dat gaf een goed gevoel. Je laat de makers zien dat je hun inzet waardeert. Ook heeft Epic een bedankmail gekregen omdat ze ook een Linux demo uitbrachten van UT2003 van die game ga ik ook zeker de Linux client kopen net als van NeverWinter Nights als hij uitkomt.
Link naar reactie
[quote:58d259a762="Juggernaut"][quote:58d259a762="Marcel de Reus"]Er zijn een hoop andere irritante dingen aan XP, om te beginnen dat het 400 euro kost[/quote:58d259a762] hahahahaha,.... oeps :oops:[/quote:58d259a762] ilegaaltje :P Psst: ik heb zelf ook nog nooit ook maar 1 cent voor M$ software betaald hoor, voor andere software wel. Nu is alles legaal op mijn PC, behalve WinXP maar die gaat plaatst maken voor een legale Windows 98 of verdwijnt helemaal :D
Link naar reactie
[quote:cd26d85656="kanertw"][quote:cd26d85656] Nu is alles legaal op mijn PC, behalve WinXP maar die gaat plaatst maken voor een legale Windows 98 of verdwijnt helemaal :D[/quote:cd26d85656] HUH, nu snap ik het echt niet meer :-? :x :roll: :o :o waarom ruilt een linux freak windows XP om voor windows 98se ??????[/quote:cd26d85656] :P Je snapt het niet helemaal. Ik gebruik geen Windows, maar soms heb je om Windhoos spellen onder Linux draaiende te krijgen weleens een Win install nodig. Bovendien kan ik onder Linux geen foto's met 2880dpi knallen omdat er geen Linux driver is die dat ondersteund voor mijn printer (Epson maakt geen driver voor linux, vrijwillegers werk dus). Ik zie Windhoos dus ongeveer 2 keer per jaar ;) En open onder Linux weleens mijn Windhoos partitie om wat system files te kopiëren die de games nodig hebben. Aangezien ik geen illegale shit meer wil en ik 98 legaal heb en XP niet krijgt 98 de eer op 2 keer per jaar gebruikt te worden :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...