Ga naar inhoud

Computer start niet op


Aanbevolen berichten

Hallo Heb een klein probleem, mijn computer start soms wel soms niet op. Als ik de startknop indruk reageert hij soms niet en soms wel, heb alle draaitjes al nagekeken, maar nog steeds doet hij het soms wel, soms niet (meestal doet hij het niet als je hem afsluit en dan binnen ong. 15 min weer probeert op te starten). Net deed het het weer, maar nu deed het beeldscherm het niet (dit typ ik op een andere computer), volgens mij controleert hij ook niet of er ene beeldscherm/videokaart inzit want hij piept ook niet. Weet iemand wat er gebeurt kan zijn? Oja computer: elitegroup K7S5A AMD Duron 1200MHz 40gb Hardeschijf 5200rtpm cd rom (weet niet hoe snel) brander interne modem 56k winXP(zal er wel niets mee te maken hebben)
Link naar reactie
Zoites ook gehad, bleek dat er fout in de videokaart zat. Een of meer van bovengenoemd eonderdelen is niet helemaal pluis. Bij mij was het puzzlen, 1 mobo gaf direct beepies, de ander had jouw symptoom (10-40 minuten afhankelijk vd temperatuur) en een andere pakte hem wel, maar zodra je harware accelarie aansprka crashte de machine. April dit jaar gekocht, dus je hebt garantie, niet moeilijk doen, terug naar de leverancier, ze moeten iets goeds afleveren
Link naar reactie
[quote:a699631168="koenvanvliet"]Zit een 300Watt voeding in, maar nu doet hij het weer, zometeen weer niet, echt lastig[/quote:a699631168] Dit probleem heb ik ook ongeveer gehad,... Maar dan met een compleet andere PC. Als ik resette ging hij uit,... en dan kon ik hem zeker een half uur niet meer starten. Gewoon uitmaken,... en hij startte ook een kwartier niet meer. En dit gebeurde een half jaar nadat ik hem had,... Dat lag aan de voeding die het niet aankon,... COBA,... ja hoor das een merk :-? denk ik :oops: Maar leen eens een goede kwaliteitsvoeding! Enermax b.v. Als je een andere koopt, let er dan op dat ie als het mogelijk is Actieve PFC heeft. Deze zijn een beetje duurder. Maar de voeding past zich dan aan het stroomverbruik van de PC aan. EEn voeding zonder actieve PFC geeft idle, en stressed gewoon b.v. 300W. Eentje met die PFC erin geeft de hoeveelheid die de PC nodig heeft.
Link naar reactie
[quote:e756d882de="diniz"]Volgens mij valt dat wel mee, ik heb alleen van jullie slechte geluiden gehoord en verder alleen maar positieve geluiden.[/quote:e756d882de] OC-shop raad ze af, ook Informatique krijgt ze erg veel RMA. Dat zijn mijn standaart leveranciers en die liegen echt niet. Naast dat ze veel RMA komen is bij Enermarx ik dacht de 12V lijn veel te zwak.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...