Ga naar inhoud

wie kan mij helpen ?


Aanbevolen berichten

Ik ben een startende ondernemer en een leek op het gebied van computers. Ik wil graag een computer aanschaffen om mijn administratie mee te doen en om af en toe gebruik te maken van het internet. Kan iemand mij hier misschien advies geven over wat ik het best kan aanschaffen (bijv wat voor soft en hardware). alvast hartelijk bedankt groetjes Arie
Link naar reactie
is natuurlijk geheel afhankelijk van je budget In jou geval moet je gaan voor een "stabiel" systeem Super snelle - geluidskaart, videokaart, overklokopties, ed is van minder belang Als je het systeem niet laat samenstellen, ga dan voor een goed merk. (persoonlijk heb ik goede ervaringen met Dell) Een paar tips : Neem een PC met RAID controller + 2 gelijke HD's, en laat deze configureren in RAID 1 mirror. Omdat je een ondernemer ben neem ik aan dat je waarde hecht aan veiligheid van je "bestanden". Met deze RAID krijg je extra zekerheid, gaat er namelijk 1 HD kaduuk, heb je nog een volledig werkende kopie op de andere HD. Veiligheid boven alles dus behalve RAID = regelmatig maken van een backup op removable media een must ! Dus cd-brander of als je veel "grote" bestanden hebt bv een tapestreamer. Spreek voor zich dat je ook een goede virusscanner en firewall moet hebben. Besturingssysteem zou ik zeggen windows 2000 of XP.
Link naar reactie
OK startende ondernemer wil goed, veilig en stabiel systeem. 2 tips: 1. Koop of een Dell (die zijn erg goed en betrouwbaar) of geef een gil in welke prijsrichting je zit te denken en wij helpen een PC samenstellen en zoeken een goed bedrijf voor je. 2. Kijk in plaats van Windows als besturingssysteem ook eens naar Linux. Het is net zo gebruiksvriendelijk als Windhoos en het is erg stabiel en vooral belangrijk voor ene bedrijfje: veilig met gegevens.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...