Ga naar inhoud

Dell system profiler


Aanbevolen berichten

Hoi mensen, Bij DELL kan je op hun supportsite een "Dell System Profiler" draaien die a/d van servicetage je systeem checkt wat erin zit. Wat mij opvalt is de processorsnelheid en ik heb geen BIOS waar ik iets mee kan instellen. Klopt deze info, want ik heb een 1.700 en hij zegt dat de processor tot 2000 kan ? (kijken bij kopje Processors) Als dat zo is, kan ik dan op een 1 of andere manier die overige 300 Mhz te pakken krijgen ? Groet, Aswin ----------------------------- System Profiler Examination Results General System Information Computer Model BIOS Vendor Intel Corp. BIOS Version A06 BIOS Date 06/12/2002 Case Type Unknown Windows Version ME Explorer Version 5.50.4134.0100 Processors Central Processor Manufacturer Intel Corporation Version Pentium(R) 4 External Clock Speed 100 Hz Maximum Clock Speed 2000 Hz Current Clock Speed 1700 Hz Memory System memory with 2 slots - Placement: System board or motherboard Other: empty DIMM: 512 Mb Windows Memory/Resources Total Memory 523532 Kb Available Memory 216988 Kb Page File Size 786432 Kb Available Page File 786432 Kb Virtual Memory 2093056 Kb Available Virtual Memory 1954496 Kb Hardware (Built Into System) Type Description Enabled Sound Intel ICH2 Audio Device Yes Hardware (Added On To System) Type Description Manufacturer Disks Drive Type Drive Size Total Available Space User Available Space A:\ removable C:\ fixed 4994 Mb 3179 Mb 3179 Mb D:\ fixed 4994 Mb 3852 Mb 3852 Mb E:\ fixed 28084 Mb 26521 Mb 26521 Mb F:\ fixed 9764 Mb 862 Mb 862 Mb G:\ CD ROM 330 Mb 0 Mb 0 Mb H:\ CD ROM 531 Mb 136 Mb 136 Mb
Link naar reactie
Ja, ik weet het nu.. Had daarvoor een zelf samengestelde en dat was toch erg prettig qua instellingen en kon je gratis extra-prformance halen. Maar met deze DELL ben ik ook tevreden hoor, alleen ik wil veel weten. De performance is goed, design is goed (oog wil ook wat) en hij is stil, erg stil en dat vind ik fijn. Maar goed, ik ben een gravertje - zie dingen en wil dan meteen daarvan gebruik maken. Zolangzamerhand kom ik nu wel tot de conclusie dat alles, maar dan ook alles dicht zit bij een OEM-PC. Daarvoor had ik nooit ervaring met OEM-PC's. De volgende wordt, ondanks de Pro's van Dell en prettige ervaring ermee, toch weer een samengestelde hehehe.. Itanium6 10 Ghz. met 4.2 Gb Intern DDR IV RAM :-) CAS 1.5 Groet, A
Link naar reactie
[quote:8dc3273379="Boerke87"]Nu deze topic toch zo goed als opgelost is. Verander je onderschrift even. Het is 3DMark2001 en niet 3DMark2002 (waar ik al niet over kan zeuren hè). :)[/quote:8dc3273379] Of hij heeft het al aangepast of het is PCMark ;) Enne ik heb een hekel aan OEM-PC's omdat alles zo afgeschermt is maar met een Dell mag je je gelukkig prijzen: dat vind ik heel goed geconfigureerde PC's met een heel strak design. Niks mis met die bakken. Wel zijn ze verschrikkelijk duur :( Daarom staat zelf bouwen ook bij mij toch echt op 1 :D
Link naar reactie
Iemand zeurt hier ... hehe :-) Dell, ja.. veel kunstof in case ook. Maakt het e.a. stil. Prima design idd en niks mis mee in principe. Alles kan erin, alles werkt met mekaar. Geen probleem. Verder, d'r komt geen schroevendraaier aan te pas. schijven schroef je niet vast, maar schuif, glij en klik Kast schroef je niet open, maar je drukt op 2 knoppen. Dan gaat ie open als een motorkap, tot over een bepaald punt en blijft ie zitten. Kast moet dan wel op z'n kant liggen. Da's weer een nadeel. comp. moet dan dicht om 'm aan te zetten. Extra dingetjes zoals zo'n PCI-lipje zitten in gleufjes verborgen Kabels hebben ze via geleiders uit de weg zitten, zodat kast ook altijd prettig open dicht kan. Overal kan je bij zonder te schroeven. Alles werkt met lipjes, schuifsysteempje etc... Best wel grapppig. Weinig metaal... erg vernuftig. Zullen wel bepaalde engineers a/h ontwerpen zijn geweest daarzo.. Groet, A.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...