Ga naar inhoud

Probleem met geheugen bij opstarten.


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een paar dagen een upgrade voor mijn computer die bestaat uit: 1: MSI KT4 Ultra moederbord 2: Athlon XP 2200 3: 512 MB ddr geheugen, 333mhz, pci 2700 4: Arctic cooler, 20 db, up to athlon XP 2600+ Ik heb dit alles netjes ge-installeerd, en na wat kleine probleempjes met de processor loopt het nu goed. Op het geheugen na. Elke keer als ik mijn pc opstart staat er Checking NVram. Hier blijft hij ongeveer een minuut ophangen en gaat dan door. Hierna list hij de prime master sec master/slave's enzo, en blijft weer een halve minuut hangen. Hierna start hij pas echt op. Hoe kan ik het verhelpen? Ik vind het toch niet normaal dat dit zo lang moet duren. Heeft iemand een idee?
Link naar reactie
Misschien moeten we bij dit probleem(pje) aan het beginnen: 1. Wat is NVRAM eigenlijk, waar staat het voor 2. Wat doet NVRAM, heeft het te maken met de ddr sims? (side note op de sims, ik heb er dus maar 1 inzitten, van 512 mb, 333mhz, pci2700) 3. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat hij er niet naar checkt, een vriend van mij heeft bijna dezelfde config, en daar word er niet naar gevraagd 4. Heeft het iets met het mainboard te maken (iets nieuws van de MSI KT4 MoBo?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...