Ga naar inhoud

Stille cooler


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een systeem met een AMD Duron 1GHz. Aangezien de cooler van de processor ontzettend veel lawaai maakt, ben ik benieuwd of iemand een tip heeft voor een (veel) stillere cooler (Socket A dus). Ik doe zelf verder niet aan overclocking ofzo, dus extra warm zal de processor m.i. niet worden. Ook zit de voeding niet in de weg (voor een evt. grotere cooler). Een reaktie wordt bijzonder op prijs gesteld! Groeten, Patrick
Link naar reactie
De beste en duurste combinatie voor een stille pc is een Alpha 8045 + een stille Phabst fan. Voor minder geld zijn ook goede oplosiingen te vinden. Probeer, als je moederbord het aankan, een zo groot mogelijk koelblok te nemen, met een flink groot oppervlak. Dus veel dunne finnen. Dan kun je een grotere fan nemen die minder rpm hoeft te maken en dus veel stiller is.
Link naar reactie
hmm, wat is de temperatuur van de CPU? Ik heb er zelf een regelaar met temperatuur sensor tussen gezet. Als de CPU goed gekoeld wordt, kan het toerental fors (bv 1/3) omlaag. Soms nog meer. Als je bijvoorbeeld op 30 of 35 graden zit, dan kan er ook gewoon een weerstand tussen. Zolang de temperatuur niet ver boven de 50 graden komt, is het volgens mij okay.
Link naar reactie
[quote:8aa9acc0a6="egslim"]De beste en duurste combinatie voor een stille pc is een Alpha 8045 + een stille Phabst fan. Voor minder geld zijn ook goede oplosiingen te vinden. Probeer, als je moederbord het aankan, een zo groot mogelijk koelblok te nemen, met een flink groot oppervlak. Dus veel dunne finnen. Dan kun je een grotere fan nemen die minder rpm hoeft te maken en dus veel stiller is.[/quote:8aa9acc0a6] Dat is dus een veel te dure oplossing voor jou systeem. Ik heb op mijn andere systeem een spire 5E32B3 die 10 euro kost erop zitten die je amper hoort en een duron goed genoeg koelt. Een alpha zou ik pas nemen bij een athlon xp ipv van bij een duron. Ik zou gewoon een goedkope cooler nemen. Wil je iets meer besteden kun je bijvoorbeeld een Arctic Cooling SuperSilent nemen die 20Db maakt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...