Ga naar inhoud

Hoe kan ik kijken CAS2 ?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
//SOepkip Mijn verhaal zal ook niet altijd opgaan maar kan soms, im mijn geval dus, helpen. //Fr4ggie Dat verschilt weer per mobo bij die van mij moet ik bijvoorbeeld 2 jumpers omzetten, bij jumperless mobo's zal het dus via het bios kunnen. Aangezien jij een budget mobo hebt twijfel ik of jij die optie er wel op hebt zitten. Anders moet je je manual er even op nalezen of downen van internet als je geen manual hebt.
Link naar reactie
[quote:8180b41542="diniz"]Het schijnt ook dat je geheugen moet "inbranden". Vandaar dat in kleine stappen toewerken naar agressive settings soms aan te bevelen is. Mijn geheugen (Samsung pc2700) wou bijvoorbeeld eerst niet op 166MHz lopen en ook niet op cas 2. Toen heb ik het langszaam opgebouwd en wilde het dus wel. :D[/quote:8180b41542] Dit is hetzelfde als geloven in god: de 1 is er heilig van overtuigd dat het helpt, de ander zegt dat het bullshit is. Inburnen is BTW niet in satpjes opbouwen hoor, maar bijvoorbeeld van 2,5V naar 2,9V zetten en dan een aantal dagen flink veel memory benchen uren achter elkaar. Dan terugzetten naar 2,7V oof iets in die richting en dan zou hij op dat Voltage beter moeten presteren.
Link naar reactie
Nou lees ik dat je een reepje CAS2 of CAS 2.5 kunt kopen. Betekent dat dat dan ook in elke computer zonder iets in te stellen dat geheugen ook altijd op CAS2 draait ? Stel dat je het niet kunt instellen maar er een CAS2 reepje instopt. Draait het dan ook CAS2, gewoon altijd ! Of drukt je vrij beperkte BIOS dat ding altijd naar een stabielere CAS2.5 of zelfs CAS3. Ik kan het niet instellen namelijk.
Link naar reactie
Dus op zich staat dat altijd goed.. Handig :) Maar als je bv cas 2,5 geheugen (van Samsung) hebt wat cas2 makkelijk aankan, kan je dat zelf in het bios instellen.. Oke, duidelijk. Was die spd er ook op EDORAM enzo al? Of zit die er vanaf het SDRAM op ofzo? Ik ken de 'spd' trouwens wel, want in het bios van mijn Epox kan ik kiezen voor handmatig instellen of 'by spd' :)
Link naar reactie
Hij draait op CAS 2.5. Hierbij een staatje wat de door mij gevraagde info heeft uitgelezen: MEMORY INFORMATION =================== Type --------------------------- DDR-SDRAM Size --------------------------- 512Mb Frequency ---------------------- 265.8MHz CAS# Latency ------------------- 2.5 clocks RAS# to CAS# Delay ------------- 3 clocks RAS# Precharge Time ------------ 3 clocks Cycle Time (tRAS) -------------- 6 clocks Geen mogelijkheid in BIOS om dat aan te passen.
Link naar reactie
Ja, weet ik... Ik heb hier al een hele thread aan besteed op dit forum. Dell heeft die BIOS gewoon dicht zitten. Dat is het gewoon. Maar ben nog niet uitgezocht of uitgevraagd. Het zou mooi zijn als je een andere BIOS d'rin kunt flashen waarvan je 100 % zeker weet dat ie met m'n DELL gaat werken. Als daar toch een site voor in de lucht hangt en voor 5 EUR een BIOSflash vraagt, wordt je toch rijk of nie dan ?! Als je dan achter het 'echte' MOBO-info wilt gaan, kom je d'r niet achter. Tools lezen wel wat uit, maar weet bij god niet wat het betekent. En in de manuals staat dat er een jawel "DELL-moederbord" in zit. Dus, weet je nog niks. Da's nou het hele eier-eten. Zou dat geheugen wel willen aanpassen ja. Groet, Aswin
Link naar reactie
Mijn computer liep gisteren vast. Ik kreeg een blauw scherm met de melding 'fysical memory dump'. Komt dat omdat mijn geheugen module te warm is geworden? Vdimm stond op 2.7 V en Cas2. Ik heb het voltage nu terug gezet naar 2.6 V, tot nu toe geen problemen. Maar ik heb ook nog niet 2 uur Operation Flashpoint achter elkaar gespeeld.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...