Ga naar inhoud

Hoe kan ik kijken CAS2 ?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
ik weet niet wat voor BIOS je precies hebt, maar bij mij gaat het als volgt: (kan misschien haast hetzelfde wezen als bij jou) - Advanced chipsettings - Dram clock/drivecontrol en dan staat er meestal iets in de trend van: ''Dram Cas latency.. zet die op 2, en als alles werkt nadat je gereboot hebt, dan doet je mem het gewoon op CAS 2.. ik weet niet wat voor mem je precies hebt???
Link naar reactie
ff dit: cas latency is in de SPD van het reepje voorgeprogrammeerd, de meeste mobo's stellen in BIOS via SPD de geheugentimings in wil je dit veranderen dan moet je "by SPD" uitzetten overigens moet je geheugen cas 2 aankunnen! ik heb vaker instabiliteit gekend door hiermee te klunzen cas 2 geeft problemen, cas 3 stabiliteit de performance-winst van cas 2 is te verwaarlozen
Link naar reactie
[quote:8721fdc4f4="Ochem@n"]oei... iid cas 3 niet bij ddr, over het hoofd gezien, nederig excuus... maarre vraagje: MERK je nu aan je pc dat er cas 2 ipv cas 2,5 inzit? ook ik vind het leuk om het uiterste uit de hardware te peuteren hoor maar blijf er toch meestal nuchter onder... tuurlijk, benchmarks hoger![/quote:8721fdc4f4] Niet alleen benchmarks natuurlijk. Bijvoorbeeld zo'n kewle game als UT2003 lust dadelijk best CAS2 om aan full detail te komen :)
Link naar reactie
we dwalen wel van de primaire vraag af zo.... respect voor ouwe rot, ben in grote lijnen natuurlijk met je eens, alle kleine beetjes helpen natuurlijk om systeem sneller te maken. maar wat ik beweerde is dat systeem-stabiliteit niet altijd gediend is van extreme instellingen, juist niet met geheugen. praat hierbij helaas uit ervaring... en dat de MERKBARE snelheidswinst van alleen geheugen-timings marginaal is UT 2003 gaat niet ALLEEN van cas 2 geheugen sneller draaiien toch? natuurlijk zullen de diverse benchmarks voor zich spreken overigens diep respect voor specs van je pc, Fsb van 186 !!? stelt je hardware aardig op de proef
Link naar reactie
[quote:3b0ed03755="Ochem@n"]we dwalen wel van de primaire vraag af zo.... respect voor ouwe rot, ben in grote lijnen natuurlijk met je eens, alle kleine beetjes helpen natuurlijk om systeem sneller te maken. maar wat ik beweerde is dat systeem-stabiliteit niet altijd gediend is van extreme instellingen, juist niet met geheugen. praat hierbij helaas uit ervaring... en dat de MERKBARE snelheidswinst van alleen geheugen-timings marginaal is UT 2003 gaat niet ALLEEN van cas 2 geheugen sneller draaiien toch? natuurlijk zullen de diverse benchmarks voor zich spreken overigens diep respect voor specs van je pc, Fsb van 186 !!? stelt je hardware aardig op de proef[/quote:3b0ed03755] Ja, is een aardig compje alleen begint hij alweer te verouderen :D Als je ziet wat sommige nu al hebben. P4's op 3ghz of met PC1066 en dan een Radeon 9700. Je hoeft BTW geen respect voor iemand te hebben omdat hij ouwe rot is hoor :P Respect moet je voor iedereen hebben (tenminste voor mensen met serieuze antwoorden en vragen). Of het de stabiliteit van je systeem niet ten goede komt is natuurlijk niet helemaal waar: als jij gewoon CAS2 geheugen koopt dan maakt dat niets voor de stabiliteit uit. Ik heb een reepje Samsung PC2700 CAS2,5 maar dat draait gewoon op alle agressieve settings en niet alleen op 186mhz :D Het draait op 200mhz (effectief 400mhz) nog stabiel alleen werkt mijn videokaart dan tegen. Ik gebruik echter wel een Vdimm van 3V wat dus een halve volt teveel is. Heb er ook actieve koeling opzitten :P
Link naar reactie
[quote:1e37f83991="Fr4ggie"]Marcel wat is een Vdimm precies ?[/quote:1e37f83991] Voltage van je geheugen. Geheugen wordt ook wel dimm genoemt (tenminste het huidige, EDO was nog simm). Normaal is dat 2,5V en meestal ook niet te veranderen op de meeste mobo's. Maar mijn Epox ondersteunt het tot 3,3V (zou ik niet adviseren want dan fikt de zooi door :P ) veel modules kunnen niet zo goed tegen die hoge voltages dan fikken ze door of freaken ze maar deze Samsung serie OC't en ondersteund voltages bizar goed.
Link naar reactie
Simms en dimms geheugen gaat over de pin-layout van het geheugen. Bij dimms is dat 174 pins. (Dacht ik :)) Bij simms is dat een stuk minder, die modules zijn ook veel kleiner. DDR en SDRAM zit allebei op een Dimm. Het verschil tussen een simm en een dimm module zie je meteen, omdat de dimm veel groter is. En als je het normaal behandelt past het ook niet in/op elkaars geheugenbanken ;) Mijn Samsung geheugen wilde eerst niet helemaal stabiel op 2-5-2 lopen, met een iets hogere VDimm wel, dus daar kan het helpen ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...