Ga naar inhoud

Is een 1000 mbit/s lankaart compatiebel met een 10/100?


Aanbevolen berichten

Ik denk het wel, anders had MSI hem echt niet ob gemaakt. amelijk bijna alle thuisnetwerken zijn op 10/100mbps gebaseerd. Nog eff een opmerking voor het geval dat je het niet wist. De Snelheid van een Lan kaart word aangegeven in megaBITS per/sec, dit wil dus niet zegge dat jouw lan kaart icm andere 1000mbps kaarten 1gb p/s kan verwerken. Ik weet niet precies hoeveel KBYTE een megabit is.
Link naar reactie
1 Byte is 8 bits 1000mbps komt op een transfer snelheid van +/- 125 MegaByte per seconde (wat E gozeling bedoeld snap ik dan ook niet) [edit] was een beetje in de war. denk ik net :roll: [/edit] om antwoord te geven op je vraag De MSI KT4 kan gewoon op een 10mbps of 100mbps netwerk draaien. het is dus backward compatible. dus je huisnetwerk hoef je niet te upgraden naar een GigaBit netje :)
Link naar reactie
[quote:4b4113c97e="Red Dragon"]1 Byte is 8 bits (wat E gozeling bedoeld snap ik dan ook niet) [edit] was een beetje in de war. denk ik net :roll: [/edit] [/quote:4b4113c97e] Sorry, heb alleen gerekend met de gebruikte notatie van 1 Mb= 1000 Kb=1.000.000b. Terwijl het eigenlijke 1024 moet zijn. Vergat die hele factor acht.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...