Ga naar inhoud

MSI Mobo probleem


Aanbevolen berichten

Kom net terug van kennissen die een probleem hadden met hun pc. Het ding wil niet meer opstarten. Als je hem aanzet blijft het beeld zwart en hij doet verder niets. Wel hoor je ongeveer 10 lange piepjes. Er is dus waarschijnlijk iets stuk, maar wat? In de handleiding van het mobo wat erin zit (een MSI 815EM Pro) staat hier niets over. Ik denk nu zelf dat het de videokaart is omdat ie verder ook geen beeld geeft. Maar dat weet ik dus niet helemaal zeker. Weet iemand misschien wat die piepjes (het zijn er dus zo'n 10 lange) kunnen betekenen? De specs: (voor zover ik ze weet) MSI 815EM Pro moederbord Pentium III processor SDRAM geheugen Videokaart onboard (Intel) Audio onboard (Sigmatel) PCI Modem (56k)
Link naar reactie
Wat voor bios is het? Bij AMI betekend het dat er een probleem met je CMOS is, dan is bijna de beste optie om je mobo te vervangen. Award heeft volgens hun site geen beepcodes, alleen als de videokaart stuk is. Maar dat is 1 lange piep, en 2 korte. Je kan eventueel nog wel proberen om geheugen, videokaart en CPU uit te wisselen, op die manier kan je uitvinden of er niet wat anders stuk is. Die beepcodes kloppen niet altijd helemaal.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...