Ga naar inhoud

help, computer loopt vast!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Aanbevolen berichten

temp cpu 50 gr en mb 34. volt ligt op 4,88 en 11, 86 niet overclockt. maar nu het volgende. als ik een game speel gaat de ventilator van mijn voeding lopen als ik de systeemkast dicht doe. hou ik hem open dan wordt het dus minder warm en loopt ook de ventilator niet. dan loopt mijn comp niet vast. voeding is 300 watt. wat kan dit nu zijn?????
Link naar reactie
Dit wijst op iets te hoge temperatuur. Alleen is 50 graden niet verontrustend. Dat de ventilator in de voeding niet loopt, dat hoeft geen probleem te zijn, maarre heel misschien wordt toch de voeding te warm omdat de meeste ventilatoren bijna altijd wel draaien alleen op een lagere snelheid. Je zou er dan eigenlijk een ventilator tegen aan moeten plaatsen om dat te controleren. Die 4,88V lijkt laag, maar de experts hier weten wel of dat okay is.
Link naar reactie
[quote:8683e74357="Marcel de Reus"]4,88 is niet te laag, tenminste als dat onder volle stress is, voor idle is het te laag. [/quote:8683e74357] Hm, bij mijn Asus A7V266-E met Athlon XP 1700+ is de 5 volt idle 4,86V Als een schaakprogramma draait (rekent) blijft deze 4,86V ongewijzigd. Alleen als BurnK7 draait zakt deze omlaag naar 4,76V en de CPU temp gaat omhoog naar 68 graden Celsius. Maar de PC lijkt verder wel stabiel te werken. Géén reboots onder Windows XP. :wink:
Link naar reactie
[quote:fa9a3edf95="Marcel de Reus"]Heb jij BTW WinXP :o (jij was toch ook een penguin :P )[/quote:fa9a3edf95] Op mijn 80 GB harddisk staan gebroedelijk naast elkaar: Windows XP, Windows 98 SE, Windows ME (under construction), 2x SuSE, 2x Mandrake en Redhat. :) Alleen heb ik met PM7 toch nog één partitie te weinig gemaakt voor Slackware. :oops:
Link naar reactie
heren, ben met mijn comp terug geweest naar de winkel. wat bleek, hebben ze de voeding er verkeerd ingezet zodat deze onvoldoende gekoeld werd. hierdoor ging hij loeien en liep hij vast. heb er ook nog een extra fan bij laten zetten. cpu (amd 1800+) 45 graden in stress position. heb nu net 3 uur batlefield online gespeeld en geen centje pijn. wat vinden jullie trouwens van unreal 2003????????
Link naar reactie
[quote:6b0607bc8c="marga123"]heren, ben met mijn comp terug geweest naar de winkel. wat bleek, hebben ze de voeding er verkeerd ingezet zodat deze onvoldoende gekoeld werd. hierdoor ging hij loeien en liep hij vast. heb er ook nog een extra fan bij laten zetten. cpu (amd 1800+) 45 graden in stress position. heb nu net 3 uur batlefield online gespeeld en geen centje pijn. wat vinden jullie trouwens van unreal 2003????????[/quote:6b0607bc8c] VET!!!! Er is een Linux client dus ik ben helemaal happy :P De game is erg kewl. Ik heb alleen een prob op 1600x1200 omdat dat meer is dan mijn desktop res gaat hij mijn scherm uit, moet nog ff uitzoeken hoe dat te fixen en hoe ik anisio forceer aangezien ik toch wel preformence over heb denk ik, omdat ze high detail niet hebben vrijgegeven.
Link naar reactie
[quote:fd36af7030="spiderned"][quote:fd36af7030="marga123"]heren, ben met mijn comp terug geweest naar de winkel. wat bleek, hebben ze de voeding er verkeerd ingezet zodat deze onvoldoende gekoeld werd[/quote:fd36af7030] Voeding er verkeerd ingezet??????????? Vertel mij hoe je dat voor elkaar krijg!!!!!!!!!!!!!![/quote:fd36af7030] Misschien met da fan tegen de zijwand aan oid ;)
Link naar reactie
[quote:2be87343b1="Marcel de Reus"][quote:2be87343b1="spiderned"][quote:2be87343b1="marga123"]heren, ben met mijn comp terug geweest naar de winkel. wat bleek, hebben ze de voeding er verkeerd ingezet zodat deze onvoldoende gekoeld werd[/quote:2be87343b1] Voeding er verkeerd ingezet??????????? Vertel mij hoe je dat voor elkaar krijg!!!!!!!!!!!!!![/quote:2be87343b1] Misschien met da fan tegen de zijwand aan oid ;)[/quote:2be87343b1] Dat kan niet; zo'n voeding kan er maar op 1 manier in !!!!!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...