Ga naar inhoud

Van Pentium III naar Pentium IV Hoe?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:3b1706cc93]Waarom moet hij naar een AMD kijken ??Leuke P4 setjes tekrijgen(northwood),vraag 2fast maar .Vertel het leuke OC verhaaltje maar eens aan de vraagsteller[/quote:3b1706cc93] uuuhh, ikke ben een zij...komt misschien niet veel voor. Zelf weet ik dat het computertje voor minder dan 2 jaar terug bijna fl.5000,-- heeft gekost. Als ik zo rond kijk, krijg ik er niet meer dan 500-750 euro voor terug. Dat is toch wel heel veel afschrijving in zo'n korte tijd. Ik ben nu aan het kijken wat moet ik november op de computerbeurs een nieuwe of upgraden ??? Eerlijk gezegd is alles nog niet veel duidelijker. Nortwood is neem ik aan een zaak in Nederland. 2fast een gebruiker? kijk ik zo naar.
Link naar reactie
Sorry vraagsteller, je was evenn beland in een strijd tussen AMD en Pentium.Maar je vroeg naar P4 , dus effe uitleg van mijn reaktie.2fast is een gebruiker die een P4 1.6 heeft over geklokt (sneller maken ) tot tegen de 3ghz.Northwood is wat Marcel al zei een bepaalde P4 die sneller is als zijn broertje P4 de Willamientje (kan het niet laten )Dus koop je een wat lagere P4 moet je altijd kiezen voor een Northwood.Techniesche details zal ik je besparen
Link naar reactie
[quote:a7bb8e6a47="Dunja"]Northwood is dus een universieteit en 2fast kan ik niet vinden. help - help - help :o[/quote:a7bb8e6a47] Een universiteit :P Niet helemaal. Als je het echt wil weten geef je maar een gil en dan leg ik het wel uit met veel tecnische termen enzo :D Maar anders onthoudt je gewoon dit: er zijn 2 soorten P4's: Northwood 512kb cache (soort opslag) das de snelste Wiliamette 256kb cache en die is veel langzamer
Link naar reactie
[quote:8d82f708b8="Dunja"][quote:8d82f708b8]Waarom moet hij naar een AMD kijken ??Leuke P4 setjes tekrijgen(northwood),vraag 2fast maar .Vertel het leuke OC verhaaltje maar eens aan de vraagsteller[/quote:8d82f708b8] uuuhh, ikke ben een zij...komt misschien niet veel voor. Zelf weet ik dat het computertje voor minder dan 2 jaar terug bijna fl.5000,-- heeft gekost. Als ik zo rond kijk, krijg ik er niet meer dan 500-750 euro voor terug. Dat is toch wel heel veel afschrijving in zo'n korte tijd. Ik ben nu aan het kijken wat moet ik november op de computerbeurs een nieuwe of upgraden ??? Eerlijk gezegd is alles nog niet veel duidelijker. Nortwood is neem ik aan een zaak in Nederland. 2fast een gebruiker? kijk ik zo naar.[/quote:8d82f708b8] Idd, de prijzen gaan hard, maar ik denk dat je voor zo'n 700 euro weer een leuke computer hebt. Ben ff gaan zoeken bij de online computerverkopers en dit leek me wel een leuke set voor je: [url]http://www.exile.nl/nl/dept_149.html[/url] Dit systeem kun je wijzigen als je dat wilt. Op dit forum heb je altijd voorstanders en tegenstanders van 2 processor merken: Amd en Intel. Amd heeft processoren die namen hebben als morgan, palomino, thoroughbred. Intel heeft processoren die namen hebben als williamette en northwood maar dat is voor jou denk ik nog niet zo interessant. Momenteel ben je met Amd gewoon goedkoper uit. De snelste die Amd op het moment verkoopt is de xp2200+. Maar met een xp1800+ heb je al een leuke processor. 2Fast is inderdaad een gebruiker. Als je nog vragen hebt dan horen we het wel. :D
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Nou....het is zover. Ik heb mijn computer goed kunnen verkopen en wil op de computerbeurs een nieuwe kopen. Ik heb gelezen dat ik er op moet letten dat er 512 kbh cache moederbord in zit. Zelf denk ik DDR geheugen omdat dit het nieuwste is. Verschil tussen AMD en Intel ? Hebben jullie nog goed advies ??
Link naar reactie
Áls je een Pentium 4 neemt moet je inderdaad zorgen dat die 512kb cache heeft, geen 256kb. Overigens zit die cache in de processor, niet op het moederbord. Voor een AthlonXP geldt die eis niet. DDR geheugen is inderdaad de beste oplossing, Pentium 4 kan ook RDRAM gebruiken maar dat is veel duurder voor een kleine prestatiewinst. € 142 AthlonXP 2000 € 149 ASUS A7V8x -------------------------------+ € 291 € 229 Pentium 4 2,0GHz € 165 ASUS P4B533 -------------------------------+ € 394 Voor vergelijkbare systemen, hoewel het AthlonXP systeen een tikkeltje (onmerkbaar) sneller zal zijn. Als je met dit systeem net zolang wilt doen als met je vorige lijkt het me niet nodig een snellere CPU te nemen. Een snellere CPU gaat niet merkbaar langer mee, maar kost wel veel meer. Bovenstaande moederborden zijn slechts als voorbeeld voor een zo eerlijk mogelijke vergelijking van de prijs. Overigens zijn het beide wel erg goede moederborden. Het DDR geheugen en alle overige spullen komen daar nog overheen.
Link naar reactie
[quote:b70b793273="Dunja"]dus als ik het goed begrijp, maakt Athlon of Pentium niet zoveel uit, alleen in prijs. Zijn ze eventueel later goed uit te breiden ?[/quote:b70b793273] Ik ga er vanuit dat je met uitbreiden het vervangen van de CPU door een sneller exemplaar bedoelt. In een P4 systeem zit een socket 478. Daar past in ieder geval een P4 tot en met 3,2GHz op (is nog niet uit), als je ten minste een goed en modern moederbord aanschaft. Boven de 3,2GHz is misschien mogelijk, maar reken er maar niet op. Een AthlonXP systeem heeft een socket A. Op een modern socket A moederbord zullen hoogstwaarschijnlijk alle toekomstige zevende generatie Athlons passen. Dat is tot minimaal 2800, maar hoogstwaarschijnlijk ook 3200 en hoger. Wat bedoel je met die Pentium II 400MHz?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...