Ga naar inhoud

AMD processors


Aanbevolen berichten

Dit is gewoon weg niet waar. alle software draaid probleem loos op zowel een AMD systeem als een Intel systeem. het is dus gewoon een verzinsel van hem of die gene die het hem heeft wijzegemaakt. er is hooguit software die op een AMD langzamer loopt omdat het voor Intel CPU is geoptimaliseert, een handje vol software is dat maar.
Link naar reactie
is toen eens wat gezeur geweest over AMD icm met directX 8.1 ofzo.. weet niet precies meer wat dat was.. ow jah, dat was de mix van AMD, windhoos XP en directX 8.1. nou ik gebruik ook alle 3, maar heb nog nooit problemen ondervonden.. :lol: zou mooi voor AMD gaan, volgens mij heeft een groot gedeelte van de forumgebruikers een AMD cpu, en ik zie niet allerlei draden over probs met AMD, dus mooi niks van geloven van al die onzin.. :wink:
Link naar reactie
Hoe kan een proggie nu op de ene 32-bits proc wel draaien en op de andere 32 bits niet??? Zelfde architectuur, nagenoeg zelfde soort verwerking, het is gewoon een verzinsel van iemand die Intel nogal een duit wil leggen, zelf word ik er ook regelmatig mee geconfronteerd. Onzin! P.s. ik heb een intel, ook best tevreden mee, maar mijn neef (heb ik ook echt hoor :P) heeft twee AXP's en die voldoen goed hoor, mits de rest van je configuratie ook een beetje mee kan....
Link naar reactie
Ook zoiets leuks: Ik had voor een vriend een systeem samengesteld (op papier). Dus hij naar die computerzaak bij hem in de buurt. Die raadden hem de AMD Athlon XP processoren af omdat ze er nogal wat problemen mee hadden. Ze hadden ze wel in het assortiment zitten om de 'fans' ook te kunnen bedienen. Ze adviseerden dus een P4 of evt de Celeron... ==> Ik vind dat nogal bullshit. Ten eerste zijn er zoveel mensen met een XP proc die allemaal goede ervaringen hebben. Daarnaast: hoe zou AMD aan fans komen als hun processoren vaak instabiel zijn??? Ook kreeg je bij de Intel procs een fan al gemonteerd (door hun leverancier) erbij, daar hadden ze de beste ervaringen mee. Want op de prijslijst stond alleen een fan t/m 1700+... En AMD zou ook meer warmte aanmaken. ==> Een goede computerzaak kan toch zonder problemen een fan op een processor monteren??? Daarnaast ligt de warmteproductie van de XP en de P4 volgens mij ongeveer op hetzelfde niveau. Ligt er een grotere winstmarge op Intel processoren ofzo? Dat idee krijg ik namelijk een beetje. En nog iets over die zaak: die vriend zit met een kapotte PII computer. Waarschijnlijk is het mobo kapot, daar ben ik nog mee bezig. Bij die winkel zeiden ze dat het zeer waarschijnlijk goedkoper is om een nieuw mobo+proc te kopen... ==> Lijkt me onzin. Volgens mij kun je een PII mobo voor een paar tientjes op de kop tikken. Daarnaast is dat allemaal wel leuk een andere mobo+proc maar dan blijft de rest van het systeem zo enorm achter. Er zit o.a. namelijk een 4 mb videokaart in... Daarnaast zit er een AT voeding in die computer dus volgens mij is dat niet eens aan te sluiten (of er moeten nog mobo te koop zijn met AT aansluiting :roll: ). Als jullie nog meer argumenten hebben hoor ik het wel :D
Link naar reactie
[quote:0f51655e84="Eddey"]Waarschijnlijk is het mobo kapot, daar ben ik nog mee bezig. Bij die winkel zeiden ze dat het zeer waarschijnlijk goedkoper is om een nieuw mobo+proc te kopen...[/quote:0f51655e84] Weet je, ik voel 100% met je mee. Alleen het argument 'goedkoper' is nagenoeg altijd waar als je bijvoorbeeld 50 euro of meer voor het uurloon in rekening gaat brengen. Ik denk als het mobo wordt vervangen, dan heb je nog een nieuwe kast (met voeding) en proc nodig. Nieuw zal zo'n beetje wel 200-250 euro gaan kosten. 2ehands misschien goedkoper. Maar een winkel moet er aan verdienen om te overleven. Maak hen daarvoor niet al teveel verwijten, behalve dan op hun technische kennis en verkoop argumenten.
Link naar reactie
Die winkel moet je alle verwijten maken die je maar kunt bedenken. Als ze zulke bullshit vertellen dan verdienen ze het niet een winkel te runnen. En op de Intel procs ligt vanzelfsprekend een hogere winst aangezien de winst meestal een bepaald percentage is van de prijs en de prijs van Intel processoren gewoon hoger ligt dan die van AMD.
Link naar reactie
[quote:cdf01f60f7="Marcel de Reus"]Die winkel moet je alle verwijten maken die je maar kunt bedenken. Als ze zulke bullshit vertellen dan verdienen ze het niet een winkel te runnen. En op de Intel procs ligt vanzelfsprekend een hogere winst aangezien de winst meestal een bepaald percentage is van de prijs en de prijs van Intel processoren gewoon hoger ligt dan die van AMD.[/quote:cdf01f60f7] Met de bullshit ben ik het eens. AMD rules in ieder geval in mijn huis. De snelste intel CPU in mijn huis is een 486DX2-66 ... Maar dat van die winst, dan wil ik harde cijfers zien, anders zijn we net zo aan het zwetsen als die winkel.
Link naar reactie
Maar dan ligt de winstmarge dus niet hoger ;) Maar omdat die cpu duurder is verdienen ze hetzeflde aantal procenten op een hogere prijs, dus dat betkend meer $$$. Het zou toch best kunnen dat een zaak 'toevallig' slechte ervaringen heeft met AMD cpu's? Maar het is wel tja, naaierig dat ze je sterk aanbevelen om een p4 te kopen. En natuurlijk zijn er zat AMD fans (count me in). En processors zijn nagenoeg nooit instabiel, dat ligt dan aan het mobo of verdere comfiguratie van de hardware. Dat hun zwaarste AMP cooler maar geschikt is tot de 1700+ is natuurlijk ook een erg raar detail! De 'standaard' (Pally) AXP wordt wel iets heter dan de P4, maar dat is natuurlijk simpel op te lossen door er een zwaardere cooler op te zetten. Die moet die zaak dan natuurlijk WEL verkopen :-?
Link naar reactie
Je wordt echt geen AMD fan als die procs niet goed werken toch? Ik vind het nogal rare verhalen die ze daar op hebben gehangen. Ik ken die zaak verder ook niet ofzo, maar als ik dat zo hoor... :roll: En over dat mobo: ik begrijp best dat ze winst moeten maken enzo... Maar een 2ehands mobo +inbouwen lijkt me nog altijd goedkoper dan een nieuw mobo+proc+kast. En dan krijg je ook dat het geheugen (pc 100 en 1 dimm pc66) niet echt geschikt is, de videokaart te traag en dus zit je aan een nieuwe pc eigenlijk. Dit even afgezien van het feit dat ik dan zelf een mobo zoek en inbouw :D
Link naar reactie
Nou ik ben gister in mijn woonplaats (hoorn) eens langs 2 pc zaken geweest en gevraagd of ze leuke koelers hadden. Verder dan Spire en Coolermaster komen ze echt niet. Kwam net een review tegen van [url=http://www.envynews.com/review.php?ID=163]Thermalright SLK-800[/url] dat lijkt me een hele fijne Heatsink [img:b0975dba84]http://www.envynews.com/reviews/images/163/bigthumb2.jpg[/img:b0975dba84] Maar echt niet dat je die gewoon in een winkel gaat vinden. Online kan alleen maar.
Link naar reactie
[quote:f4f6b2528a="Eddey"]Je wordt echt geen AMD fan als die procs niet goed werken toch?[/quote:f4f6b2528a] Wat ik leuk vind aan deze discussie is dat blijkt dat je nooit op 1 winkel moet vertrouwen. Ik heb een maand terug mijn broer kunnen overtuigen dat hij toch beter kan upgraden. De keuze P3, P4, Athlon die moest hij zelf maken. Van PII-233 is hij toen overgestapt naar een XP1800+. Hij heeft eerst in zijn omgeving gekeken (tot 30 km in de omtrek ...), en ik sloeg achterover van de gevraagde prijzen. Ik ben samen met hem naar computer beurs gegaan en ik heb een aantal oplossingen laten zien. In principe hebben we standaard spullen gekocht, maar voor 250 euro had hij een leuk systeempje inclusief kast en koeler! Uiteindelijk heb ik later nog een videokaart voor hem bijgekocht om het compleet te maken. Ik heb hem nog niet horen klagen!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...