Ga naar inhoud

P4 2.0Mhz loopt voor geen meter!!!!!!!!!!


Aanbevolen berichten

Hallo computerlovers, Ik heb recent een hardwareupgrade gedaan, maar na het installeren van al het moois loopt mijn systeem een stuk LANGZAMER :cry: . Ik snap er geen hout van, ik speel regelmatig het spel Operation Flashpoint, waar je vooraf een game preference kunt uitvoeren. Daarin wordt de snelheid van je systeem gemeten. Voor de upgrade haalde ik een CPU benchmark van 1024. Na de upgrade is dit 120 :cry: . Ook in Windows merk ik een vertraging! HELP................................................................................. Systeem voor upgrade: =============================== Intel P3 600Mhz 256 Sdram Abit VT6X4 Moederbord 3dfx Voodoo4 4500 (Geforce 2 32MB) Soundblaster AWE64 Gold SCSI Cdrom\Plextor CDr\ Adaptec Controller =============================== Syteem na upgrade: =============================== Intel P4 2000Mhz 512 DDR PC2100 MSI i845E Max2 (MS-6398E) sound and lan Aopen Geforce 4 Ti 4200 64MB ===============================
Link naar reactie
Er zijn mensen die Intel hebben aangeklaagd met de beschuldiging dat P4 langzamer is dan PIII, maar dat even terzijde. Er kunnen veel dingen mis zijn met je systeem, maar ik kan niets bedenken waardoor de prestaties zover zouden dalen. Heb je Windows wel opnieuw geïnstalleerd? Gebruik je de goede video en chipset drivers?
Link naar reactie
[quote:7324acb10f="stelf01"]Neem aan dat je de bij het MD bijgeleverde CD gebruikt hebt na het installeren van het OS.Zelfde geldt natuurlijk voor je videokaart.Al in de bios gekeken voor de instellingen???.[/quote:7324acb10f] Vind het moeilijk de BIOS Heb meerdere upgrades inmiddels gedaan in mijn korte leven, maar heb nog nooit iets aan het BIOS moeten wijzigen???
Link naar reactie
[quote:e4e5932c77="EvilC"][quote:e4e5932c77="stelf01"]Neem aan dat je de bij het MD bijgeleverde CD gebruikt hebt na het installeren van het OS.Zelfde geldt natuurlijk voor je videokaart.Al in de bios gekeken voor de instellingen???.[/quote:e4e5932c77] Vind het moeilijk de BIOS Heb meerdere upgrades inmiddels gedaan in mijn korte leven, maar heb nog nooit iets aan het BIOS moeten wijzigen???[/quote:e4e5932c77] OK doe dan ff het volgt: -installeer Windows opnieuw, (formateer gewoon het liefst je hele schijf) -installeer de moederbord en de AGP drivers (zitten bij het moederbord als het goed is) -installeer de nieuwste Detonator drivers van www.nvidia.com -lees de manual van je BIOS door en zet alle BIOS opties goed, maar als dat echt te moeilijk is kun je ook load-optimezed defaults proberen -als alles niets oplevert flas dan eventueel je BIOS Als daarna alles niets heeft opgeleverd vrees ik dat er iets mis is met 1 van de componenten of dat ze een conflict met elkaar hebben. (was er niet iets met dat bord en de GF4 ti?)
Link naar reactie
[quote="Marcel de Reus] -installeer Windows opnieuw, (formateer gewoon het liefst je hele schijf) -installeer de moederbord en de AGP drivers (zitten bij het moederbord als het goed is) -installeer de nieuwste Detonator drivers van www.nvidia.com -lees de manual van je BIOS door en zet alle BIOS opties goed, maar als dat echt te moeilijk is kun je ook load-optimezed defaults proberen -als alles niets oplevert flas dan eventueel je BIOS Als daarna alles niets heeft opgeleverd vrees ik dat er iets mis is met 1 van de componenten of dat ze een conflict met elkaar hebben. (was er niet iets met dat bord en de GF4 ti?)[/quote] Wat doen de Detonator drivers dan wel??
Link naar reactie
Mja, ze zitten strandaard wel in XP, maar dat zijn wel rukdrivers, er zit bijvoorbeeld geen OpenGL ICD in. Nieuwere zijn idd wel beter. // Soepkip: Het kan ook een merk/merk geval geweest zijn, als je een ander merk GF4 had gehad dan had er misschien niks aan de hand geweest. Bij Gigabyte ligt het probleem voornamelijk in de powersupply, daar helpt een ander merk GF4 dus niet.
Link naar reactie
[quote:1d8c2c3510="EvilC"][quote:1d8c2c3510="hjs"][color=darkred:1d8c2c3510]3dfx Voodoo4 4500 (Geforce 2 32MB) [/color:1d8c2c3510] Pardon? een 3dfx met een geforce chip? :lol:[/quote:1d8c2c3510] Sorry, Is toch het geval !! hehe Voor belangstellende (verzamelaars) evilcardoso@hotmail.com :D :D[/quote:1d8c2c3510] nou sorry hoor, maar het kan echt niet. 3dfx en nvidia waren de grootste concurrenten van elkaar.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...