Ga naar inhoud

Proc upgrade vraagje Dimension 4400


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een Dell Dimension 4400 P4 1.7 ghz (Willamette, 256 Kb L2) en nu blijkt bij mijn BIOS-upgrade het volgende te staan in de releasenotes.txt: --------------------------------------- System: Dimension 4400 Version: A04 Release Date: 02/12/2002 1. Added Table entries to support Pentium 4 (100 and 133MHz FSB), speeds up through 4GHz. ---------------------------------------- Betekent nou dit dat mijn Dell Dimension 4400 nu een 533 Mhz FSB gaat ondersteunen en dus de nieuwste Northwood aankan ? Hehehe, da's goed nieuws als dat waar is :-) Gr. Aswin
Link naar reactie
Ja, maar dit staat er nu toch wel heel duidelijk ? Misschien hebben ze de specs-pagina nog niet aangepast. --------------------------------------- System: Dimension 4400 Version: A04 Release Date: 02/12/2002 1. Added Table entries to support Pentium 4 (100 and 133MHz FSB), speeds up through 4GHz. ----------------------------------------
Link naar reactie
Hm, nee hij heeft wel een S478 mobo (staat wel in 1 van de eerdere topics) en als ik het me goed herrinner een I845D. Volgens mij kunnen die dus niet op 533 Mhz lopen... en het heeft ook niet veel nut trouwens. Doordat het geheugen dan toch langzamer draait, maakt het niet echt veel uit of je een 400 of 533 Mhz FSB cpu gebruikt.
Link naar reactie
Hoi, Ik ben erachteraan gegaan en een Email van Dell support USA tegengekomen op het Dell/Talkforum. In die Email werd verteld dat dit inderdaad zo was en dat de Dimension 4400 de 533 Mhz FSB gaat ondersteunen.. Dit betekent: fenomenale upgradingsmogelijkheden... hehehe :-) Als je nou kijkt naar de technische inhoud van mijn eerdere post, wat denken jullie dan ? Is dit mogelijk via een BIOS-upgrade, deze functionaliteit op idd mijn I845-D type Mobo te proppen ? (zo'n Dell-supporter kan het misschien ook wel fout hebben, natuurlijk. Vandaar dat ik het hier ook even postte) Groet, A
Link naar reactie
Ik denk dat het meer een standaard marketing verhaal is die 4Ghz. Die 2,4 zal wel kunnen denk ik. Ik denk dat je moet lezen : up to 4Ghz als intel een processor van 4Ghz uitbrengt die op de specs van dit mobo draait. Dat zal dus niet gebeuren. Net zoals bij een MSI mobo. Gaat 1,5 Ghz and higher. Mooi niet,. De snelste proc die AMD heeft gemaakt voor dit mbo is 1200Mhz. Ik denk dat je jezelf ten onrechte blij maakt. :cry:
Link naar reactie
hoe bedoel je dat,die rating anders schrijven? voor een 133 Mhz (533 Mhz) FSB moet je chipset wel geschikt zijn, anders werkt het niet. Misschien dat het met de I845D wel kan, maar het is ieg niet supported. Het lijkt me dan ook stug dat Dell daar aan beginnen gaat. De 2800 MHz 400 MHz FSB variant zal wel gewoon werken denk ik. En btw, tot 4 Ghz is onzin, want vanaf de 3.06 GHz moeten de mobo's aan nieuwe stroomtoevereisen voldoen, en dat voldoen ze nu nog niet.
Link naar reactie
Neen, ik bedoel dat je met een BIOS-update, je chipset op een 1 of andere manier kan veranderen waardoor die 533 FSB gaat ondersteunen. Dat is het issue hierzo en dat wordt beweerd (zie boven). Ik vind het vreemd maar mijn vraag is dus, of dat uberhaupt kan ? dus: Kan je een Chipset-instructie van 400 Mhz FSB aanpassen in een 533 Mhz FSB instructie met een BIOS-update. Laat ik het zo maar even vragen. Want dat is de puur Nederlandse vertaling van die Releasenote.txt die bij die BIOS-update zat (zie helemaal boven). Of zitten ze gewoon met die releasenotes.txt helemaal uit hun nek te lullen ? Groet, Aswin
Link naar reactie
technisch kan het mischien, als er ook een AGP 1/2 en een PCI 1/4 divider in zit. Maar Intel ondersteund voor die chipset geen 533 MHz FSB, dus lijkt het me stug dat Dell dat wel gaat doen... Waar je eerder kans op hebt, lijkt mij, is dat de I845D bij de 4400 serie vervangen is door een I845E of I845G. Die hebben daar wel support voor.
Link naar reactie
Sisoft Sandra en MadOnion leest uit een I845DPT of zoiets.. Is het dan een I845"D" met weer een variant d'rop die dat misschien wel aankan ? Maar jij zegt technisch zou het kunnen ? Hm.... Kijk, Dell wijkt af van de reguliere MOBO-fabrikant. Dus eh... ik ga de vraag stellen aan DELL Support. Ze wijken vaak af, dus het zou dus best kunnen... hm.. ok. Ik weet dat de I845E die support idd wel heeft en die zit in de Dimension 4500 (opvolger) met een ICH4 voor 2.0 USB supp enz... Ben benieuwd. Gr. A..
Link naar reactie
Ik had de vraag ook op forum van Dell gezet en dit was het antwoord: Just because the BIOS has been updated to include support for faster CPUs doesn't necessarily mean that the system will actually support them. For 533 MHz bus CPUs to work, the chipset has to support it too. Robert Hancock - email hancockr@shaw.ca Home Page: http://www.roberthancock.com/ Click here for my Dell Dimension Processor Upgrade FAQ en dan krijg je deze website: http://www.roberthancock.com/dell/ Dus ik denk het niet *snirfff*... wel klote-info releasenotes.txt Groet, A...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...