Ga naar inhoud

Geheugen wel of niet cas 2,5 || Eynstein


Aanbevolen berichten

dat hangt van je mobo af, maar waarschijnlijk gaat de fsb niet omhoog. Als dit nieuwe geheugen langzamer geheugen vervangt (als je bijv. 100 mhz door 133 mhz vervangt) zou de fsb omhooggaan, maar dat gaat wel gepaard met een nieuwe cpu, die een hogere fsb ondersteunt/vereist.... Alleen als je zou overclocken zou de fsb omhooggaan... n.b. je CAS heeft geen invloed op de FSB, het verhoogt alleen in de interne snelheid van het geheugen, niet de FSB...
Link naar reactie
[quote:ffd54ecd39="Fr4ggie"]Dan had ik nog een vraag betreft dit onderwerp als ik dus sneller geheugen heb is er dan ook de mogelijkheid dat de fsb sneller kan ? Want ik d8 dat dat ook van je geheugen afhing. :-?[/quote:ffd54ecd39] nee, je komt niet hoger met je fsb. wel werkt je geheugen sneller als het op Cas 2 loopt. Veel geheugen is trouwens officieel cas 2.5 maar loopt prima op Cas 2. Mail ze en je weet meer.
Link naar reactie
Mja, het is wel een indicatie dat het geheugen snaller kan. Als je bijvoorbeeld al 150 Mhz op Cas2 halen kan, dan kan je op Cas 2.5 waarschijnlijk nog wel hoger. Punt is alleen dat dat ook invloed heeft op je geheugenprestaties, 150 Mhz Cas 2 is bijvoorbeeld sneller als 160 MHz Cas 2.5. Dus het is niet altijd wenselijk om dat te doen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...