Ga naar inhoud

Skew clock delays


Aanbevolen berichten

Ik kan in mijn bios van mijn soltek sl-75drv5 de skew clock delays aanpassen, in de manual staat er niets overgeschreven behalve er van afblijven en ook solteks site rept er niet over. In mijn zoektocht dit tegen gekomen: Another interesting feature of the SL-75DRV worth mentioning is a set of functions that allow users to introduce clock delays into certain circuits that are critical to successful Overclocking. The goal in this case isn't to augment performance, but rather to increase an Overclocked system's stability. Below is a list of the various circuits that can be adjusted in this way, as well as the values (in picoseconds) that can be applied: CPU skew adjust: 50ps to 750ps in steps of 50ps CHIP skew adjust: 50ps to 750ps in steps of 50ps PCI skew adjust: 100ps to 1500ps in steps of 100ps AGP skew adjust: 100ps to 300ps in steps of 100ps Wat houdt dit precies in? bij anandtech zeggen ze over de drv2 nog dit: While we couldn't achieve any higher FSB speeds by tweaking these settings, it's nice for Soltek to go into the details. Dus wat heb je er dan aan?
Link naar reactie
Kennelijk kun je de klok frequentie door middel van de skew iets oprekken. Dat zou theoretisch kunnen helpen je board werkelijk tot het uiterste te tunen. Ik kan me zo voorstellen dat een normale "stappenverhoging" in bv. de FSB op een bepaald moment net op het randje komt, maar door middel van een fijnafstelling nog net er voor zorgt dat je board stabiel draait. Ik denk dat je ghet een beetje moet vergelijken met het zeer fijn afstellen van bijv. een radio zender. Kennelijk is de ervaring bij Anandtech dat het helaas weinig praktisch nut heeft...
Link naar reactie
...Ik kon het niet hebben dat ik er wellicht naast zat :) , dus ik heb nog eens gezocht: http://www.vishay.com/brands/measurements_group/guide/ta/dsp/dspq.htm Het lijkt erop dat een "skew" een maximum tijdsperiode is tussen 2 aan elkaar gerelateerde signalen. Stel dat signaal 1 maximaal 2 millisec. mag wachten op signaal 2, dan is de skew dus 2 ms. Wanneer je dingen hoger gaat klokken dan de standaardspecificatie, dan kan ik me voorstellen dat je door het aanpassen van de skew het zaakje wellicht net dat beetje extra kunt geven waardoor het wel stabiel loopt. Voor de duidelijkheid; het heeft dus niks met signaal[b:16de836318]sterkte[/b:16de836318] te maken, maar alleen met de timing tussen 2 signalen.
Link naar reactie
[quote:5eb1d734db="Captain_Kansloos"]...Ik kon het niet hebben dat ik er wellicht naast zat :) , dus ik heb nog eens gezocht: http://www.vishay.com/brands/measurements_group/guide/ta/dsp/dspq.htm Het lijkt erop dat een "skew" een maximum tijdsperiode is tussen 2 aan elkaar gerelateerde signalen. Stel dat signaal 1 maximaal 2 millisec. mag wachten op signaal 2, dan is de skew dus 2 ms. Wanneer je dingen hoger gaat klokken dan de standaardspecificatie, dan kan ik me voorstellen dat je door het aanpassen van de skew het zaakje wellicht net dat beetje extra kunt geven waardoor het wel stabiel loopt. Voor de duidelijkheid; het heeft dus niks met signaal[b:5eb1d734db]sterkte[/b:5eb1d734db] te maken, maar alleen met de timing tussen 2 signalen.[/quote:5eb1d734db] Dat is ook oa wat ik ongeveer bedoelde. Ik dacht dat jij bedoelde dat je je signaal nog iets ophogen kon, zodat je bijvoorbeeld een FSB van 143.3 MHz krijgt ipv 143 MHz. (zo las ik het ieg)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...