Ga naar inhoud

2000+/2600+, overklokken tot 3400+, EP-8K3A


Aanbevolen berichten

[quote:4043d74b7b="BA"]Waarschijnlijk kan die CPU er gewoon op, kwestie van een biosupdate.[/quote:4043d74b7b] BA, ik heb revision 1.2 van de EP-8K3A+ met 6-channel sound onboard enz. Daar zit standaard de nieuwste bios (6/19/2002) op. MIjn multiplier gaat tot 15x, dus dat zou een ondersteuning zijn TOT de 2 GHZ, dus een 2400+ zou er in ieder geval gewoon op moeten draaien. De 2600+ wordt wat moeilijker, maar met een unlockte CPU moet het toch lukken, denk ik ;) Het lijkt me zowiezo niet erg verstandig om [b:4043d74b7b]een 2600+[/b:4043d74b7b] te kopen, omdat je dan 'het-duurtse-van-het-duurste' koopt. Dus 130 Mhz meer; voor [b:4043d74b7b]130 euro meer[/b:4043d74b7b]. Lijkt me niet echt slim. Vooral omdat ze allebei dezelfde T-bred B core hebben :)
Link naar reactie
Heh? Wat bedoel je nou precies? Dat ze bij 15 beginnen ipv 5 en dan doortellen ofzo? :-? Niet dat dat me logisch lijkt, maar ik snap je verhaal niet helemaal :P Op de site van Epox staat in ieder geval dat de EP-8K3A tot de 2100+ ondersteund wordt. Er staat dus NIET dat de 22, 24, of 2600+ wordt ondersteund, maar de 2200+ draait er in ieder geval wel op. Ik neem aan dat de 2400+ het ook gewoon doet, aangezien die (standaard) een multiplier van 15 heeft en mijn EP-8K3A+ met de nieuwste bios maximaal een multiplier van 15 ondersteund. Daarnaast vind ik het kopen van een 2600+ voorlopig geldverspilling, maar daar gaat het nou niet om :)
Link naar reactie
[quote:b2458686a5="egslim"]Ik weet zo snel niet of het waar is wat hij zegt, maar wat-ie bedoelt is het volgende: Als je een multiplier van 5x instelt, dan intepreteert de CPU dat als een multiplier van 15,5x. Als je de multiplier 5,5x maakt wordt dat geïntepreteerd als 16x, etc.[/quote:b2458686a5] Lijkt me logisch als een geunlockte CPU dat gewoon als 5x en 5,5x interpreteerd, beetje vage theorie idd. Iig interpreteerd een normale gelockte CPU helemaal niets want die luisterd niet naar de BIOS. Daarom gaat de 2600+ er waarschijnlijk wel gewoon op hoor. Alleen zal de BIOS hem dan langzamer aanduiden dan hij is. (als 15x133 dan waarschijnlijk) Verder zal er vast wel weer een BIOS update uit zijn tegen die tijd waar hogere MP's inzitten. Anders zou je namelijk als je je proc eenmaal unlocked hem nooit meer op zijn default settings kunnen laten draaien aangezien hij dan wel naar het BIOS luistert.
Link naar reactie
Nee wat Egslim zegt klopt waarschijnl;ijk gewoon. De MP setting wordt door de L3 en L4 bruggen bepaald, en daar zijn 16 combinaties mogelijk (8 bruggen) Normaal waren dat 5.0 tot 12.5x, maar er zijn nu dus hogere nodig. Wat ze dan in weze doen is dus de 5x voor de 15x vervangen, en de 5.5x voor 15.5x bijvoorbeeld. Dat zal dus waarschijnlijk geen enkel probleem zijn.
Link naar reactie
[quote:f6d777d6e9="BA"]Nee wat Egslim zegt klopt waarschijnl;ijk gewoon. De MP setting wordt door de L3 en L4 bruggen bepaald, en daar zijn 16 combinaties mogelijk (8 bruggen) Normaal waren dat 5.0 tot 12.5x, maar er zijn nu dus hogere nodig. Wat ze dan in weze doen is dus de 5x voor de 15x vervangen, en de 5.5x voor 15.5x bijvoorbeeld. Dat zal dus waarschijnlijk geen enkel probleem zijn.[/quote:f6d777d6e9] Maar dat betekend dus wel dat je algere MP's niet meer kunt gebruiken begrijp ik?
Link naar reactie
Maar uhm.. ik zit met mijn bios nog steeds op een max van 15x.. Maar als wat egslim inderdaad klopt, dan zou een multiplier van 5 in de bios dus al 15x zijn? dus een multiplier van 5,5 (waarom niet 6??) wordt 16x. En dat wordt 'geregeld' in de cpu..? Dus ook als 'ie unlocked is doet ie dat nog..? Ja, eh, pff, ik zie me al zitten met een 2400+ die niet op ze max kan lopen ;) Maar ik vind het toch wel raar: Waarom zet Epox niet op hun site dat de 2200+ ook op de 8K3A kan? En, als de nieuwste bios versie tot 15x ondersteund, dan moet de 2400+ toch ook gewoon werken? :-? De 2200+ is toch al een tijdje uit, en de 2400 en 2600 komen eraan. Maar nog steeds geen 'actie' van Epox. Op de Nederlandse site van Epox kan ik trouwens de 8K3A niet meer 'aanklikken' en vanmiddag was de USA site down. Moest ik @)*@$ naar de duitse versie :o
Link naar reactie
[quote:c8930153da="BA"]Klopt, maar wil je dat dan? 5x133 =666 Mhz lol. Met mijn TB werkte de 5 x 100 setting niet eens meer, ik heb het met deze nog niet geprobeerd.die lagere MP's zijn toch useless.[/quote:c8930153da] Nou, als een 2400+ standaard op 15x staat en de laagst mogelijke multiplier wordt 15x .... dan heb je een beetje weinig aan unlocken vrees ik zo! :o Maar, ik weet niet of 5 de laagste multiplier is...? :roll:
Link naar reactie
BA, ik neem aan dat dan het toevoegen van een regeltje 16x ed in het BIOS niet meer dan een schoonheidsbewerking is? Aangezien de 16x dan toch het zelfde signaal doorgeeft als de 5,5x optie. Alleen vind ik dan 1 ding vreemd, waar ligt dat dan aan hoe de processor de 5,5x MP interpreteerd? Aan de processor zelf neem ik aan? Dat die dat signaal als 16x oppakt? //S0epkip Epox heeft een prachtige Nederlandse site ;)
Link naar reactie
Ah, oke. Dat de multipliers vanaf 7 gewoon 7 bleven wist ik niet :P Stond ook nergens. Het is nu wel duidelijk, tnx :D //Marcel Op de Nederlandse site van Epox is geen link meer naar de 8K3A. Alleen naar de 8k5A3+ :P Op de USA (en DE) site wel. In de CPU recommendation (wel op de nl site te vinden) staat nu de 2200+ wel als supported aangekruist. Er is zo te zien ook een nieuwe bios uit, waarbij de "2400+ & 2600+ detection has been fixed" .. Ohnee, die fix staat bij de 05/18 update, lolz.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...