Ga naar inhoud

overklokken


Aanbevolen berichten

[quote:9891c422ce="BA"]Waarom neem je een MSI? zo heel geweldig klokken die dingen niet over, je kan beter richting Epox of Abit gaan. (Epox is nice, omdat je dan niet met Vmods hoeft te klooien enzo) En wat voor geheugen neem je? Ik zou gewoon 1 module nemen, daar kom je altijd het hoogste mee. En dan zou ik Samsung oid nemen, of Corsair als je daar geld voor hebt.[/quote:9891c422ce] Jij zegt 1 module, daar kom je altijd het hoogste mee. Bedoel je dat als je er een xtra reepje bijplaatst je bent gebonden aan het maximum van 1 van de 2 reepjes, wat mij logisch in de oren klinkt. Of heb je nog een andere theorie? Ik heb momenteel 256mb samsung en ik wil er nog 256mb xtra bijplaatsen.
Link naar reactie
  • Reacties 121
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote="Black Shadow"][quote="Manslaughter"]Kan je een p166( :evil: ) ook overklokken met stikstof? :P :D[/quote] :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Kun je nog beter een hele nieuwe PC aanschaffen voor die prijs dat je stikstofzooi aanschaft :wink: :lol: :lol: :lol:[/quote] You suck :P :P :P :P Playstation 2 rules :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
[quote:22a994db72="microchip"]En welke moederborden zorgen ervoor dat de PCI en AGP bus niet overklokt worden door de FSB omhoog te schroeven en bij welke kun je het instellen[/quote:22a994db72] Dat zijn op dit moment de KT333 en de KT400 borden als we het over AMD hebben. Deze hebben speciale dividers waardoor het PCI/AGP constanter blijven. Meestal kun je de dividers niet instellen, die zitten gewoon in de chipset gebakken een gaan boven een bepaalde FSB over.
Link naar reactie
[quote:dfc29df126="diniz"][quote:dfc29df126="BA"]Waarom neem je een MSI? zo heel geweldig klokken die dingen niet over, je kan beter richting Epox of Abit gaan. (Epox is nice, omdat je dan niet met Vmods hoeft te klooien enzo) En wat voor geheugen neem je? Ik zou gewoon 1 module nemen, daar kom je altijd het hoogste mee. En dan zou ik Samsung oid nemen, of Corsair als je daar geld voor hebt.[/quote:dfc29df126] Jij zegt 1 module, daar kom je altijd het hoogste mee. Bedoel je dat als je er een xtra reepje bijplaatst je bent gebonden aan het maximum van 1 van de 2 reepjes, wat mij logisch in de oren klinkt. Of heb je nog een andere theorie? Ik heb momenteel 256mb samsung en ik wil er nog 256mb xtra bijplaatsen.[/quote:dfc29df126] Dat kan inderdaad het geval zijn, maar met 2 modules wordt de load op de memcontroller ook zwaarder, doordat er 2 modules aangestuurd moeten worden. Ik heb een KT266A gehad die bijvoorbeeld niet op 1T wou met 2 modules, en dan maar 150 Mhz haalde in plaats van 160 MHz. het ligt dus ook voor een deel aan je mobo.
Link naar reactie
[quote:ff2f80136b]Dat zijn op dit moment de KT333 en de KT400 borden als we het over AMD hebben. Deze hebben speciale dividers waardoor het PCI/AGP constanter blijven. Meestal kun je de dividers niet instellen, die zitten gewoon in de chipset gebakken een gaan boven een bepaalde FSB over. [/quote:ff2f80136b] Bedoel je dat de PCI bus altijd op 33 MHz blijft lopen en de AGP op 66? Of dat ze met de FSB meegaan?
Link naar reactie
[quote:dfc7689e93="microchip"][quote:dfc7689e93]Dat zijn op dit moment de KT333 en de KT400 borden als we het over AMD hebben. Deze hebben speciale dividers waardoor het PCI/AGP constanter blijven. Meestal kun je de dividers niet instellen, die zitten gewoon in de chipset gebakken een gaan boven een bepaalde FSB over. [/quote:dfc7689e93] Bedoel je dat de PCI bus altijd op 33 MHz blijft lopen en de AGP op 66? Of dat ze met de FSB meegaan?[/quote:dfc7689e93] Ze gaan wel met de FSB mee, maar ze springen op een bepaald moment over op een andere FSB:AGP/PCI verhouding waardoor ze niet te ver OC'en bij een FSB tot 200mhz
Link naar reactie
[quote:f2d042ddd9="Marcel de Reus"][quote:f2d042ddd9="microchip"]gaaf 8) Da's een beetje hetzelfde verhaal als bij het RAM geheugen. Wat is die grens???[/quote:f2d042ddd9] Dat weet ik niet uit mijn hoofd :? Je hebt iig standaart voor PCI: 1/4 en AGP 2/4 maar bij de KT333 heb je ook nog: 1/5 en 2/5 en bij de KT400 heb je ook nog 1/6 en 2/6[/quote:f2d042ddd9] Die 2/5 AGP heb ik op me Epox nog niet werkend gezien, maar misschien moet ik weer eens een bios update doen. Volgens mij heeft de KT400 helemaal geen 1/6 PCI en 2/6 AGP, maar gewoon ook 1/5 PCI en 2/5 AGP. Er wordt namelijk geen 200 MHz FSB ondersteund, alleen 100, 133 en 166 MHz. Er kan dan wel 200 MHz geheugen in, maar dat is host + 33 of host +66 of host + 100. Dus ik dnek ook eigenlijk dat het qua overklokken en performance weinig uit maakt of je nu een KT333 hebt of een KT400. Het enige voordeel is dat 166 MHz FSB officieel supported is bij een KT400, en bij de KT333 niet.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...