Ga naar inhoud

HELP; harde schijf rip?


Aanbevolen berichten

:evil: :evil: :evil: Het is weer eens zover, nu moet ik echt de hulp inroepen van professionals. Ik heb na wat geklooi en al een hele tijd geleden Boot magic geïnstalleerd om een rommel en een werkpartitie te maken. Dat functioneerde prima. Ik had twee partities met win 98 SE en beide functioneerden. Op de een of andere manier functioneerde dat sinds een hele lange tijd neit meer. Maar één partitie bleef goed draaien, dus de noodzaak was op dat moment niet zo groot, dat heeft heel lang zo gedraaid. Tot ik op een gegeven moment bmboot weer vond, toen bleek in één keer dat de tweede partitie niet meer gewoon privé heette, maar er allemaal rare tekentjes stonden. Ik heb met mijn windows cd die partitie geformateerd, na wat omwegen en drie of vier keer proberen lukte dat. Maar nu is het voor de tweede keer weer helemaal mis. De hele c-schijf van de tweede partititie is naar de haaien. Ik krijg alleen maar vreemde tekens als ik via windows cd opstart en de dir lijst opvraag. Is het mogelijk om van de c-schijf weer één hele partitie te maken i.p.v. twee? en is mijn schijf nog te redden???????? Groet Linda
Link naar reactie
Om wat voor type schijf gaat het, zit er nog garantie op? Vaak kan je ze namelijk naar de fabrikant opsturen, en krijg je dan zo een nieuwe van de garantie. Meestal is de garantieperiode 3 jaar oid. Kijk eerst eens met scandisk of zo, of er geen bad clusters op zitten. Als dat zo is dan heb je inderdaad meestal dataverlies. Met een tool als Partition Magic kan je alle schijven weer mergen, maar het is nog maar de vraag je je er verstandig aan doet, omdat als er wel een slechte plek op de schijf zit, je kans hebt dat je ook nog data verliest van je eerste partitie. Met Partition Magic gaat je data niet verloren overigens.
Link naar reactie
[quote:68cf3f2107="Tante Linda"]Ik heb de reservekopie van de fat's teruggezet, maar nu geeft scandisk allemaal fouten in de mappendirectory. Ik krijg een heleboel schermpjes om te repareren.. Ik kom niet eens aan de oppervlaktecontrole toe.[/quote:68cf3f2107] Als mij Windows mij zoiets vroeg, dan was het daarna altijd foute boel :cry:. Ik vrees dat je gewoon opnieuw moet formatteren. Verder ga na of de harde schijf stuk is. Dit jaar is bij mij een Seagate harde schijf overleden. Zo'n beetje na de vierde crash en na 1 1/2/ jaar kreeg ik uiteindelijk ook bad sectors. DIe schijf is dus onder garantie vervangen.
Link naar reactie
[quote:b37a88af8f="Tante Linda"]Ik heb het diagnostisch programma van Seagate laten lopen, geen fysieke fouten op de schijf. Dus toch een software probleem.[/quote:b37a88af8f] Dat kan, maar dan lijkt het systeem instabiel te zijn. Dat kan door van alles en nog wat komen. Het is niet normaal dat er data verminkt raakt. En data verminking is helaas altijd fataal. Zeker weten dat de juiste drivers zijn geladen en het geheugen okay is?
Link naar reactie
Iedereen bedankt voor alle tips. Ik heb uiteindelijk maar alles geformatteerd en nu loopt alles weer soepeltjes. Kost je een paar uurtjes, maar soms is dat toch gewoon het beste. Ik heb met fdisk één partitie gemaakt, nu heb ik geen problemen meer met bootmagic. Dat zal nog wel ergens verborgen staan, maar ik heb er nu geen last meer van. Groet Linda
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...