Ga naar inhoud

Compaq Presario :(


Aanbevolen berichten

Zoals een paar van jullie al weten heb een tijdje gelden een Compaq Presario gekocht. Hij is van het type 4000 series (4419EA). NU is het best een fijn bakkie, maar zoals jullie zelf wel weten willen OEM computers nou niet echt harder lopen dan dat ze in d efabriek zijn ingesteld. Op het mobo, dat niet eens herkent wordt door SiSoft Sandra (Moederboard 1?) zit een Celeron 1400. Ik weet niet welke core het is en al helemaal niet welke socket, maar misschien dat één van jullie dat weet. Nu wil ik even tot mijn vraag komen. Ik ben niet in het bezit van grote aantallen poen om het zo maar te zeggen, maar ik wil dus we; mijn Celeron op top-performance laten lopen. Het hoogste wat hij aankan dus. Dat is met mijn huidige moederboard niet mogelijk... Jullie raden het al: Ik wil dus een goed stabiel mobo waarop mijn Celeron 1400 kan. Graag zou ik ook willen weten of ik DDR RAM kan gebruiken met deze combi.
Link naar reactie
[quote:687428115e="BA"]Hou even in de gaten dat je voor een KT 400 ook PC3200 DDR nodig hebt, en dat is zo ongeveer onbetaalbaar op dit moment :lol: Zeker als je een budgetoplossing zoekt dan zou ik bij een KT333 blijven, de Epox 8K3A bijvoorbeeld. De non-raid versie daarvan is al voor minder als 100 euro te krijgen.[/quote:687428115e] Grappig adt dat 2 maanden geleden: high end was en nu al budget systeem heet :P
Link naar reactie
[quote:0676b73b38="BA"]Tsja, zo gaat dat in de PC wereld. Net als dat ik met me ATI kaart 6 maanden geleden de snelste videokaart op de planeet had, nu is die ook al bijna midrange.[/quote:0676b73b38] Idd voor 120E heb je hem al in huis :) Die waardedalingen zijn echt ongeloofelijk als je erg goed over nadenkt. Ik bedoel, mijn videokaart is nu ongeveer 200 euro minder waard dan in mei :o
Link naar reactie
[quote:bfe5b46f7a="igg"]Dat compaqs niet over te klokken zijn is nieuws voor me..... Bij de meeste deskpro's en pressario's die ik in m'n handen heb gehad stond de handleiding (jumper/switch-tabel) gewoon aan de binnenkant van de kast. Veel makkelijker kon het haast niet, de reultaten waren meestal ook wel behoorijk......[/quote:bfe5b46f7a] Het BIOS is vaak nogal beperkt bij dat soort computers. Daar komt bij dat een Celly 1400 al niet zo ver OC't op zichzelf.
Link naar reactie
Hoezo weet je niet wat er in je kast zit ?. Het eerste wat ik doe, en ik denk de meeste freaks wel, is de kast losschroeven om te kijken wat er in zit!. :) Ik zag toen nl meteen dat ze me het verkeerde mobo hadden geleverd. Een tip: maak indien je er eentje hebt, digitale foto's van de spullen in je kast. Alle vragen die daarna komen, kun je terugvinden op de foto's ipv de kast los te moeten schroeven.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...