Ga naar inhoud

opstart problemen


Aanbevolen berichten

Net mijn HD geformateerd en systeem wil ik opstarten met opstart flop met cd driver maar krijg foutmelding NTLDR ontbreekt. Wel spanning op drive en hoort bekende geluid van dat hij werkt ook. Andere diskette geeft hij weer invalid system disk. Wat is de oorzaak en belangrijker wat is de oplossing betreft een P3 866 systeem op msi mobo
Link naar reactie
[quote:5991534adf="Marcel de Reus"]Lijkt mij een fout in de diskette? Kun je niet gewoon op een ander systeem ff een nieuwe opstart diskette maken? Controleer die diskette dan eerst op bad sectors ed en kijk of hij het dan wel doet.[/quote:5991534adf] Bedankt voor tip, dacht ik zelf ook, had nog een win95 opstart diskette gevonden en die maar gebruikt en toen ging het wel. Even een nieuwe Win98 opstart diskette gemaakt dus
Link naar reactie
[quote:e956dd7c0b="BA"]Waarom een opstartdiskette?? moderne PC's kunnen gewoon van de windows CD opstarten hoor, en dan kan je daarvandaan je OS installeren.[/quote:e956dd7c0b] Maar win98 nog niet , en vele mensen die niets van pc's weten hebben nog eenvoudige systemen met win 98 of win 95 en als die weer eens stuk zijn mag ik het oplossen en dan heb ik die schijfjes hard nodig (ps nog niet op zee?)
Link naar reactie
[quote:053ff87e09="BA"]De win98 cd is gewoon bootable hoor, alleen win95 niet. Maar die kan je ook installen door met een 98 cd op te starten, en dan de 95 cd er in doen :D[/quote:053ff87e09] Mijn Win98 CD niet hoor :? Het is een legale Windhoos, maar hij kan er niet van booten. Ik dacht dat tot nu toe alleen ME en XP bootable waren. Win2000 ook niet.
Link naar reactie
[quote:8b0ba6241c="Marcel de Reus"][quote:8b0ba6241c="BA"]De win98 cd is gewoon bootable hoor, alleen win95 niet. Maar die kan je ook installen door met een 98 cd op te starten, en dan de 95 cd er in doen :D[/quote:8b0ba6241c] Mijn Win98 CD niet hoor :? Het is een legale Windhoos, maar hij kan er niet van booten. Ik dacht dat tot nu toe alleen ME en XP bootable waren. Win2000 ook niet.[/quote:8b0ba6241c] Win 2000 kan wel booten
Link naar reactie
[quote:5d2b630e16="BA"]Zou wel kunnen, maar de eerste editie start bij mij gewoon van CD op. Er wordt tijdens de installatie wel wat gemekkert over een opstartdisk, maar die sla ik altijd over.[/quote:5d2b630e16] Mijne is ook origineel :) Ook first edition. Dat over die opstartdisk sla ik ook altijd over. Dat is gewoon een niewe opstart diskette maken.
Link naar reactie
[quote:2c227c56da="Rumaro"]Kun je in de bios wel instellen dat hij vanaf cd moet booten ?. Anders boot er geen een cd!. ntldr heb ik ook eens gewist als zijnde overbodige ballast. FOUT!. :oops: Vanaf 2000, XP en NT en zo verder is het een onderdeel van je opstartbestanden. (ntloader). Ik denk, net zoiets als msdos.sys ?.[/quote:2c227c56da] Zo slim was ik nog wel ;) SuSE 8.0 boot gewoon bij mij en ook WinXP boot gewoon van CD.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...