Ga naar inhoud

Heb hem alpha + fan(s) yess En meteen weer een vraag.


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, heb hem ook binnen de alpha cooler + fan(s) Nu had ik nog even een vraagje wie heeft de volgende combinatie en welke temp's heb je daarbij ?? Heb op het moment dus de a7v333 + amd 2000xp + de alpha met YS-tech fan erop nu worden mijn proc. 49 graden. Heb op het moment alles origineel zeg maar. Persoonlijk vindt ik dit te hoog maar dat weet ik dus niet 100% zeker. Is dit normaal ? Want ik bedoel het is voor het eerst dat ik de alpha erop zet dus dit zal vast niet meteen goed zijn gegaan. En ik wil het rustig opnieuw proberen, maar dan weet ik inieder geval dat het beter kan. Nu las ik bij Soepkip dat ik de pasta er verkeerd op heb gedaan ik heb namelijk een heel dun streepje over de core heen gespoten. En daarna de koeler erop gedrukt. En ba zei dat je het moest uitsmeren. Dat ga ik inieder geval morgen proberen. Maar als iemand voor mij een temp. heeft een beetje als richtlijn dan weet ik waar ik naar moet streven. Alvast bedankt voor het antwoord. Groeten, Gerwin.
Link naar reactie
Wat ik altijd doe is eerst die kauwgom van de koeler halen. Vervolgens goed schoonmaken met terpetine. Dan een klein beetje Artic Silver op de koeler zelf, dat uitsmeren zodat het in alle kleine gaatjes komt van de koeler, dan de overige koelpasta er weer af. Dan een klein drupje op de core en dat uitsmeren zodat de core bedekt is (absoluut niet te veel!), dan koeler erop. http://www.articsilver.com/instructions.htm daar vind je het uitgebreid
Link naar reactie
Ik wist gewoon dat ik iets vergeten was. :oops: grrr :evil: artic silver 3 hmm ff halen.. hmmm bij Soepkip staat een topic van BA die smeert hem niet in.. Of hij is het vergeten te melden wat mij waarschijnlijk lijkt. Nouja dat is nou het leuke van proberen zo kom je er ook achter. Bedankt voor de tips ! Groeten, Gerwin
Link naar reactie
[quote:edc2fb109f="BA"]Yep dat klopt. Als je namelijk alleen de core doet heb je kans dat het niet helemaal goed contact maakt met de heatsink. Zelf doe ik het trouwens gewoon met een dun laagje op de core, het effect in tempdaling met dat gegoochel met die pinpassen is bijna nihil :)[/quote:edc2fb109f] Haha :D Ik zelf gebruik altijd een Yellowcard die nooit geactiveerd is. Daarmee smeer ik de pasta netjes uit zowel op de core als op de heatsink.
Link naar reactie
Oke, ik ga het laatste doen: alle 2 insmeren en uitspreiden :P Lijkt me alleen wel wat geklooi met de heatsink, omdat je moet 'mikken' waar de core komt, want ik ga natuurlijk niet dat hele ding plamuren :P Maar ik smeer ook wel wat troep op de heatsink, want dan kan het DAAR in ieder geval niet aan liggen. Ik had op de site van Arctic al gelezen dat AS3 nooit opdroogt enz. dus dat is wel riant :D Dit stond op de site van 'de oude geleerde' ;): [quote:1a3fa3ee42]Over de zin en onzin van zilverpasta: zilverpasta heeft een goede warmtegeleiding. Echter: met name [b:1a3fa3ee42]bij alu koelers en koperen koelers die een grove bodemplaat hebben heeft zilverpasta zin.[/b:1a3fa3ee42] Het zilver vult nl de groeven in de plaat op en zorgt voor een goede warmteoverdracht. Iets beter als gewone warmte geleidende pasta. [b:1a3fa3ee42]Bij een gepolijste bodemplaat is het effect eerder averechts.[/b:1a3fa3ee42] Dit komt door de grovere structuur van de zilverdeeltjes die in deze situatie voorkomen dat de laag tussen koeler en cpu core zo dun mogelijk is (en werken dan eerder als een isolator)[/quote:1a3fa3ee42] Hoe zit dat met de Alpha?? :o Gewoon op de core en de heatsink AS3 spuiten of .. of .. :cry: hoe zit het nouwww?!! :-? *Actually Desperate* :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...