Ga naar inhoud

Alpha heatsink is binnen! Nu nog monteren..


Aanbevolen berichten

[i:3c7e0b34c0]Hier even een oninteressant verhaaltje ;) Ik heb 'eindelijk' mijn Alpha en YS-Tech fan. Prachtig ding trouwens :D Ik heb er van FHW zelfs een zakje snoepjes bijgkregen 8) LOL :lol: Die fan heeft een flinke airflow en maakt niet teveel geluid. Als je 'dichtbij luistert' zit er een soort -zoem- in het geluid, maar op een afstand van 10 cm. hoor je die al niet meer. Ik heb ook even gestest.. Casefans aan of uit maakt geen drol verschil in het geluid :P De Zalman langzamer laten lopen WEL. Maar Mijn GF4-fans maken ook nog wat geluid ;)[/i:3c7e0b34c0] [b:3c7e0b34c0]Maar even over het monteren:[/b:3c7e0b34c0] HOE het ding op het mobo moet is mij compleet duidelijk. Waar alle ringetjes, schroeven en boutjes horen ook. Ik weet alleen nou nog niet hoe ik de koelpasta (AS3) erop moet douwen.. Een KLEIN drupje en dan helemaal uitsmeren? Dus: zo dun mogelijk maar wel over de hele core? Of een drupje erop doen en dan de heatsink eroverheen? En dan.. Als het ding vast zit: welke 'kant' moet de fan opdraaien? Naar de heatsink blazen of er vanaf zuigen? Deze vraag omdat ik ergens een test had gezien dat de Alpha beter was met OF zuigen OF blazen.. Kan die test niet meer vinden en weet ook niet zeker meer wat het nou was :o Er zitten hier toch mensen met ervaring met een Alpha? Blazen of zuigen?
Link naar reactie
RTFM ;) Die studs moeten op je mobo, met een plastic ring er tussen, als je grote gaten in je mobo hebt dan moet je de grote met die dikkere rand gebruiken. Aan de onderkant van je mobo moeten dan die plastiv moeren. Daarna doe je een heel klein beetje AS op je core, en smer dat uit tot een dun laagje. Daarna heatsink er op zetten, en de bouten er doorheen doen, en kruislinks aandraaien. Bij de bouten krijg je eert een ring, dan een veer en dan weer een ring. Zuigen of blazen maakte bij mij niet veel uit, alleen is zuigen vaak iets stiller.
Link naar reactie
Roger :) Ik WEET ook wel hoe dat ding erop moet, dat zei ik al! Handleiding is gelukkig duidelijk :D Het ging mij even om de koelpasta en zuigen of blazen. Het maakt ook niet uit als er 2 casefans, op zo'n 10 cm. afstand van de cpu(koeler), op 'naar buiten blazen', zitten? (mijn geval ;)) -Moest er nog iemand van die ringetjes hebben?- En BA, hoe kan je je nou afvragen wat voor gaten ik in m'n mobo heb, als er hier ook een Epox 8K3A+ in hangt :D
Link naar reactie
Oka, proberen dus.. best wel logisch :D Nog even een vraagje.. Dat het moederbord los moet om het ding te installeren wist ik al, dat heb ik ook al 'geaccepteerd'. Maar omdat de Aplha zo prachtig vastzit, met van die afstandbussen... Als het ding eenmaal vast zit: Kan ik dan -Alpha loshalen- -CPU omwisselen- Alpa er weer op zetten- zonder het mobo los te halen? Of is dat niet zo'n goed idee? Ik denk dat het best zou kunnen als je de case 'plat neerlegt' zodat het mobo horizontaal komt te liggen.. Who knows?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...