Ga naar inhoud

Probleem met nieuw mobo


Aanbevolen berichten

Ik heb net m'n nieuwe mobo gehaald (epox AG4A+) maar die piept dus alleen maar :( (geeft foutcode C1, geheugen fout) Het enige wat er tot nu toe inzit, is de cpu p4-1.7 en 1 geheugen module ddr-2100. Maar het ding vertikt het om ook maar iets te doen, behalve het imiteren van een ambulance :evil: Ter controle heb ik het spul weer op m'n oude mobo gezet en die werkt meteen, ik heb dus zo het idee dat ik een DOA heb gekregen Als iemand nog tips heeft graag.......
Link naar reactie
[quote:aec4597592="igg"]staan alle settings (jumpers/switches) goed?[/quote:aec4597592] yep, alles staat zoals het moet staan Ik heb alle aanwijzingen van de handleiding gevolgd, maar het ding blijft weigeren om op te starten zelfs met alleen geheugen en cpu blijft ie gillen en dan zou ie toch echt moeten doen --> graphics on board :(
Link naar reactie
[quote:eadafbf673="BA"]Mja, ik zou hem gewoon omruilen voor een nieuwe, garantie heb je tenslotte niet voor niks. Ik denk namelijk ook dat je mobo gewoon kaduuk is. En Marcel: Je hoeft niet elke keer te reageren hoor als iemand iets verkeerd leest, de keren dat dat bij jou gebeurd is zijn ook al niet meer op 2 handen te tellen.[/quote:eadafbf673] Nee ik zal niet reageren :? Beetje weird hè, ik sluit gewoon de optie die zei noemen uit en benadruk mijn eerdere vermoeden. Het is niet verwijtend bedoeld ofzo ;) Tuurlijk iedereen leest verkeerd en ik lees veel verkeerd, so what. Ik klaag ook niet als daar wat van wordt gezegd, maar geef gewoon toe dat ik me verlezen heb.
Link naar reactie
[quote:897b656ab6="egslim"]We begrijpen best dat jij het wel goed bedoelt, maar op sommige mensen komt een dergelijke opmerking een beetje verkeerd over. Niets ernstigs, er zijn gewoon een paar mensen die het minder leuk vinden.[/quote:897b656ab6] BA bijvoorbeeld :P ;) Nee ok, ik kan het ergens wel begrijpen.
Link naar reactie
[quote:f7b5bab983="Suk"]hé bedankt voor alle antwoorden, maar we hebben het al gevonden bord is R.I.P er is een voltage regulator doorgebrand :evil: ik mag allang blij zijn dat m'n geheugen modules nog heel zijn morgen dus terug met het bord, ik denk dat ik 'm ga inruilen voor een: Gigabyte GA-8IEXP :)[/quote:f7b5bab983] Waarom? Als die Epox je eerste keus was, zou ik die gewoon nemen. Iedere merk heeft DOA's, je hebt gewoon pech gehad. Ik ben heel tevreden (net als heel veel anderen) over mijn epox plank hoor.
Link naar reactie
[quote="Marcel de Reus Gigabyte GA-8IEXP :) Waarom? Als die Epox je eerste keus was, zou ik die gewoon nemen. Iedere merk heeft DOA's, je hebt gewoon pech gehad. Ik ben heel tevreden (net als heel veel anderen) over mijn epox plank hoor.[/quote] Nou het Epox bord was niet m'n 1e keus, dat was een een Gigabyte bord en wel deze --> Gigabyte GA-8IGXP Ik had een test van dat bord op Tom's hardware gelezen en de recensie was goed !!! http://www17.tomshardware.com/mainboard/02q3/020722/intel845g-08.html Maar het blijkt dat dit bord niet op de markt komt (ergens in een hardware forum gelezen) en toen ben ik dus verder gaan zoeken. Zo ben ik dus bij het Epox bord gekomen :)
Link naar reactie
[quote:c9e18b8a55="BA"]Wat is het verschil tussen een GA-8IGXP en een GA-8IGX? Die laatste is namelijk wel gewoon te koop, en heeft bijna de zelfde features, alleen geen FireWire als ik even snel kijk. Misschien ook een goede keuze dan?[/quote:c9e18b8a55] Klopt de GXP is idd wat rijker uitgerust, maar ik ben nu ff afhankelijk van Salland Computers en zij verkopen wel de GA-8IEXP. Het enige verschil met de GXP is dat de EXP ddr333 niet (officieel) ondersteund :)
Link naar reactie
[quote:40b8bac5b0="Suk"][quote:40b8bac5b0="BA"]Wat is het verschil tussen een GA-8IGXP en een GA-8IGX? Die laatste is namelijk wel gewoon te koop, en heeft bijna de zelfde features, alleen geen FireWire als ik even snel kijk. Misschien ook een goede keuze dan?[/quote:40b8bac5b0] Klopt de GXP is idd wat rijker uitgerust, maar ik ben nu ff afhankelijk van Salland Computers en zij verkopen wel de GA-8IEXP. Het enige verschil met de GXP is dat de EXP ddr333 niet (officieel) ondersteund :)[/quote:40b8bac5b0] Dat is toch best een groot verschil hoor. Dat betekand namelijk dat ze niet garanderen dat de FSB van dat mobo hoger dan 133mhz wil draaien en dan kan nogal vervelend zijn met OC'en.
Link naar reactie
[quote:835c1811b8="Marcel de Reus"][quote:835c1811b8="Suk"][quote:835c1811b8="BA"]Wat is het verschil tussen een GA-8IGXP en een GA-8IGX? Die laatste is namelijk wel gewoon te koop, en heeft bijna de zelfde features, alleen geen FireWire als ik even snel kijk. Misschien ook een goede keuze dan?[/quote:835c1811b8] Klopt de GXP is idd wat rijker uitgerust, maar ik ben nu ff afhankelijk van Salland Computers en zij verkopen wel de GA-8IEXP. Het enige verschil met de GXP is dat de EXP ddr333 niet (officieel) ondersteund :)[/quote:835c1811b8] Dat is toch best een groot verschil hoor. Dat betekand namelijk dat ze niet garanderen dat de FSB van dat mobo hoger dan 133mhz wil draaien en dan kan nogal vervelend zijn met OC'en.[/quote:835c1811b8] Ja, dat weet ik, maar ik heb een review gelezen die me toch wel gerust steld :) http://www.tweakers.com.au/articles/motherboard/gigabyte_8iexp/page10.asp Lees dit stuk eens en zeg me dan eens wat je ervan denkt :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...