Ga naar inhoud

Nieuw P4 + mobord + geheugen


Aanbevolen berichten

Rambus pc1066 is sneller. Maar het verschil is niet echt dramatisch. Hou er wel rekening mee dat het veel duurder is, en zeer moelijk verkrijgbaar. Diverse bedrijven leveren het domweg niet of niet meer. Ga maar uit van een maand wachten, dan zit je er nooit ver naast. Ik zou ook nog even naar de P4B533-E kijken, heeft wat meer features, die de meerprijs zeker waard zijn.
Link naar reactie
Lijkt mij een hele goede combo! Zelf ook zoiets maar dan met Corsair PC3000 geheugen.. misschien is dat beter.. vooral als je wil gaan overklokken met aggressieve geheugentimings.. Ik zou btw gewoon voor DDR geheugen gaan! 1. Goedkoper 2. bijna net zo snel 3. Beter over te klokken, waardoor de pc sneller is dan met rambus Je kunt ook voor de P4 2,5 [b:69b7536b29]100 MHz[/b:69b7536b29] gaan, die schijnt een hele goede overklokker te zijn, dus die gaat dan waarschijnlijk probleemloos op 133 Mhz (533 FSB) lopen -> dus ipv 25 x 100 MHz 25 x133 = 3325 lees voor een goede test deze maar eens door: http://www.tomshardware.com/cpu/02q3/020826/index.html
Link naar reactie
Mm ik weet dat jij veel met Linux werkt, maar OC je ook. Als je niet overclockt zou ik geen Pentium systeem kopen. Veel te duur. OC je wel dan zou je ook even kunnen wachten op de AMD 2400+/2600+ dit zijn echte OC beesten en toch scheelt adt een schep geld met die P4. Wil je gewoon een goed en stabiel systeem en OC je niet dan raad ik dit systeem aan: AXP 2200+/AXP 2400+/ AXP 2600+ (2400 en 2600 zijn nog niet leverbaar) als processor. Samsung PC2700 512mb als geheugen. Afhankelijk van de features die je belangrijk vind een Epox KT333 bord http://www.epox.nl/english/products/motherboard/a.htm
Link naar reactie
Nee eigenlijk OC ik niet. Waarom zou ik dat willen als je dan toch al een bak van een computer hebt? Ik weet wel dat veel mensen hier OC'en, maar als je al een 2,4 Ghz heb dan hoeft dat voor mij niet meer :) En bakken met geld? kijk hier eens op www.mindfactory.de Zeer lage prijzen. Maargoed misschien dan een Athlon XP, hoe zit dat dan met de prestaties?
Link naar reactie
[quote:cea9dfee6d="w.roosenburg"]Aha, nu wil ik me ook gaan verdiepen in 3d Studio Max en die heeft speciale PIV optimalisaties. Maargoed ik speel ook graag games. Ik denk er nog eens over :)[/quote:cea9dfee6d] Nee, vooral LightWave doet het heel erg goed op de P4 dmv van SSE2 instructies. Bij 3D max valt het voordeel voor de P4 wel mee.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...