Ga naar inhoud

ASUS vs Soltek


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ga binnenkort een nieuwe PC aanschaffen (dat was inmiddels wel duidelijk denk ik :wink: ) maar ik zit eigenlijk nog met het moederbord. Ik wil een moederbord dat heel stabiel is, toch snel en goed is voor OC'en in combinatie met een AMD Athlon XP 2000+/2200+ en DDR PC2700 RAM. Er zijn al een hoop moederborden afgevallen en ben uiteindelijk bij deze laatste 2 uitgekomen. ASUS A7V333+RAID Soltek 75DRV-5 (die heeft toch ook RAID of niet?) RAID is dus ook een must. Geld maakt hier even niet uit en het scheelt ook niet zo veel Wie kan mij adviseren? Alvast bedankt, Michel.
Link naar reactie
Ik heb de Soltek sl-75drv5 en die heeft geen raid controller. Verder ben ik zeer tevreden over dit moederbord waarmee ik hoge oc-waarden kan instellen en die veel features biedt. Ik twijfelde tussen de epox 8k3a en de de soltek, ik heb geen spijt van mijn keuze. Alleen mijn voeding is momenteel de vervelende factor, maar een nieuwe heb ik reeds besteld.
Link naar reactie
De epox 8k3a+ is nu heel goed betaalbaar geworden (vanaf ong. 120 euro) en dat is dus niet echt duur. Deze + versie heeft RAID. De epox 8k3a (zonder raid) heb je vanaf <100 euro... Als je op de epox site kijkt zie je dat dit moederbord ook al veel prijzen heeft gewonnen van verschillende testsites... En ook van iedereen hoor ik hoe goed het mobo wel niet moet zijn (veel instelbaar etc). Voor mij is het in elk geval wel duidelijk, ik koop volgende week dit moederbord... Met hetzelfde wat jij er ook bij koopt! Groeten, Tuur
Link naar reactie
Soltek is gewoon een goed merk hoor. Ik vind Epox iets beter zeker nu met de vele features, maar Soltek is gewoon een goed en stabiel mobo. Die Asus is niet echt interresant. Ik heb daarmee een PC voor een vriend gebouwd, maar dat bord is niets bijzonders en heeft veel te weinig BIOS opties en zit vol met jumpers en dipswitches. Die Epox is goedkoper en is ook nog eens goed als je wilt gaan overclocken. Ik heb zelf de Epox 8K3A+ dus zonder veel features maar hij bevalt prima. retestabiel, snel en OC't erg goed
Link naar reactie
Ik heb ook de Epox 8K3A+ en die bevalt ook uitstekend. Alleen is dit mijn tweede exemplaar. Bij het eerste was de fdd controller stuk. Kreeg gelijk een nieuwe plank. Heb net ff zitten kijken,maar voor 20 Euro meer heb je een nieuwer exemplaar met usb 2.0 en 4x RAID erop. Das geloof ik de 8k5a+. Lijkt me wel een leuke plank.
Link naar reactie
[quote:32e4d8bada="Marcel de Reus"]http://www.epox.nl/english/products/motherboard/a.htm er zijn al nieuwere Epox borden met de KT333 chipset. Deze hebben bijvoorbeeld, 5.1 Sound, USB 2.0, LAN onboard en Dual IDE. Ook is er een bord met bluetooth[/quote:32e4d8bada] Dat zijn idd de nieuwe generatie bordjes die ik hier bedoelde.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...