Ga naar inhoud

Incorrecte schijfgrootte vermelding


Aanbevolen berichten

[color=blue:5e233162ec][/color:5e233162ec][i] :evil: Ben in het bezit vann een PC met een Matrox harde schijf, type 5T040H4, volgens fabrieksopgave 40Gb groot. In het BIOS (AWARD) wordt op geen enkele manier meer aangegeven dan 33GB, ook na het flashen van het BIOS. Het probleem was niet van meet af aan aanwezig, op een kwalijk moment was het geen 40GB meer, maar 33GB. PC Gecontroleerd op virussen, Yahaa ontdekt en weer verwijderd. Leverancier PC failliet, schiet dus lekker op. Wie heeft er een suggestie? Johan
Link naar reactie
Dat kan gebeuren, als ik dit verhaal goed begrijp, als je bootrecord van je schijf beschadigd is. Remedie: gewoon een Scandisk draaien. Die repareert dat gewoon. Format veelste rigoreus meteen... Dat kan altijd nog. Dan kijken wat ie aangeeft. Anders bij de website van fabrikant, 1 van de aanwezige tools downloaden die je schijf weer herstelt. Suc6
Link naar reactie
Indien je een oud moederbord hebt, dan is de maximale herkenbaarheid van HD's 33 gb. Dus ik denk dat je nieuwe bios ook te oud is. Als je Maxblast gebruikt, dan moet de hd als EERSTE !!!! in je systeem hangen. Het programmaatje zit nl in de opstartsector en die wordt niet gelezen als hij als slave hangt. (wordt ongetwijfeld vervolg :))
Link naar reactie
  • 4 weken later...
:D Probleem na veel vijven en zessen gevonden: de jumper settings op de Maxtor HD waren gezet op z.g. capacity limited en laat dan niet meer als 32Gb zien. Jumper settings gecorrigeerd en.... als een zonnetje. (Met dank aan de website van Maxtor, waar ik uiteindelijk een artikletje over jumpersettings vond.) Bedankt voor al jullie suggesties en goede raad. Johan Swart
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...